Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2007 22:41 - Тетралектични предпоставки за раждането и развитието на философията 2 /продължение 27/
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 1224 Коментари: 0 Гласове:
1



Хегел: “…философията има за свой изходен пунк опита, непосредственото и разсъждаващо съзнание…което поставя себе си в отстранено, отрицателно отношение към своя изходен пункт”. Философията може да използва опита като краен доказателствен резултат за истиност на естествознанието, за да обективизира своите субективни абстрактни, синтетични системи като общи закони и като Всеобщ закон. Така че опита не може да бъде изходен пункт на философията, защото непосредствено може да бъде отражателната способност на съзнанието, за да стигне информацията до ръсъждаващото съзнание, което да предостави на опита преработената от него информоция за доказване на нейната достоверност. И когато то борави със синтетичната логика на думите се нарича философско мислене.Като се има придвид, че философията през голямата си част от съществуването си е била съзърцателна и натурфилософия, с което се подчертава, че тя има никаква връзка с опита. С втората половина на цитираното Хегел признава своята непоследователност вместо да докаже истиността, че философията има за изходен пункт опита и логично да го обясни, той влиза в противоречие със себе си като казва, че ръсъждаващото съзнание е в отрицателно отношение към опита. Така поднесено от Хегел за философията, съзнанието и опита се приближава повече до безсмислицата отколкото до истината. Ръсъждаващото човешко съзнание има две основни логични направления на мислене:аналитичното и синтетичното. Аналитичното, изследва частните структури и форми на обективната материална действителност чрез математическия анализ и преидоставя естественонаучен материал за философски синтез. Синтетичното изследва общото и всеобщото, за да намери общото и всеобщото между частните структури и форми. И двата вида изледване паради тетралектичноста на цялата материя се раздвояват и имат елементи от противоположното. Затова не може да има синтез без анализ и анализ без синтез. За синтезът е необходим анализиран частно-научен материал, а за анализ е необходимо изследването на елементите на цялостна система. На тази тетралектична закономерност се подчинява и индуктивното и дедуктивното логическо изследване. Понеже в света всичко е противоположности, които се раздвояват, за да се удвоят тетралектично, то в него не може да съществуват абсолютно съвършени противоположности, а всичко е относително. Философията като обобщаващо познание може да обобщава и опитното знание, което е строго диференцирано като естественонаучно емпирично знание, но това не е нейната същност. Нейната същност е да прави обобщаващ синтез, върху основата на цялото доказано човешко познание кото теория и практика, за да разкрие Всеобщия закон на съществуването и развитието.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2892661
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87740
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031