Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2007 22:44 - Тетралектични предпоставки за раждането и развитието на философията 2 /продължение 28/
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 1020 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 18.12.2007 23:29


Хегел: “Разбирането на това, че диалектиката представлява природата на самото мислене, че в качеството си на разсъдък, то е принудено да изпада в отрицание по отношение на себе си, в противоречие, разбирането на това изгражда една от главните страни на логиката”. Разбирането на диалектиката като природа на мисленето е вярно по отношение на самото мисленето, но не е напълно вярно по отношение на отрицанието като разсъждение. То не е вярно напълно, защото при разсъждението се появяват противоречия, които са точно поради липсата на логиката в този процес и затова не се стига до разкриване на търсената истина. В края на крайщата разсъждението или си остава противоречиво или стига до подредеността на логичнаата истина. Затова противоречивото мислене отрицава себе си, защото е само пътя, на търсенето, а непротиворечивото логическо мислене води до субективната абстрактна истината. Така вече чрез мисленето се стига до създаване на субективна непротиворечива логична теория, която все още не е обективната истина. За да се превърне логичната теория в обективна истина, тя трябва да се провери от опита, който е началото на дейността. Издържала проверката на опита непротиворечивата теория се превръща в познание за обективните природни закони, което чрез дейността на човека водят до практическо приложение, с което той преобразява средата като я приспособява към себе, което го отличава от животното. Целият този процес е обвързан с битието на човека, чрез което той получава нова основа за разсъждения. Така целия процес на мислене и дейност излиза извън рамките на диалектиката и става тетралектичен, защото мисленето се разделя на противоречиво и непротиворечиво, а дейността на опит с който се доказва обективността на материалното познание и практика която води до приложение на това познание. Хегел не е стигнал до оная пълна същност на обвързването на мисленето с дейността като е приел едностранчиво самото мислене за еквивалент на Природата, което го отвежда до обективния идеализъм. Защотокато диалектичната теория на мисленето си остава само една субективна абстракция при него, която не съдържа пълнотата на истината за съществуването и развитието на света. Разработвайки законите на диалектическото мислене, Хегел е поставил основите като предпоставка за тетралектично продължение на диалектиката, която се появява по необходимост след многобройните противоречия в нея.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2892790
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87741
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031