Постинг
28.12.2007 00:21 -
Тетралектични предпоставки за раждането и развитието на философията 2 /продължение 29/
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 1000 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 28.12.2007 00:26
Прочетен: 1000 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 28.12.2007 00:26
Хегел: “От гледна точка на първата абстрактна всеобщност на мисленето е правилно и основателно твърдението, че философията за своето развитие е задължена на опита”.
Правилно е, че философията е задължена на опита, защото тя се е появила след натрупване на определен опит от човека при общуването му с другите хора и контакта му със заобикалящата го среда.Така човекът е изграждал термини и категории, с които е определял обектите в заобикалящата го среда, необходими за философски обобщения. Само че преди да се получи какъвто и да е контакт, който води до определено натрупване на опит, е трябвало разумния човек да отрази заобикалящата среда със сетивата си, за да може върху тази основа да постигне съответните термини и категории като започва преобразуване и философстване на заобикалящия го свят. Стигнал до необходимия минимум от термини и категории разумния човек е започнал да философства, като се е опитал да направи всеобхватни философски изводи чрез всеобщността на мисленето. Така че първата абстрактна всеобщност на мисленето, за която пише Хегел, са обобщаващите съзерцателни философски модели на света, които поради недостиг на знания се оказали далеч от обективната материална истина за света. Следващите главни етапи на философията са: натурфилософията на древните гърци, началото на научната философия поставено от Маркс и Енгелс и последен етап, който прави философията наука, която доказва своите изводи е тетралектичното продължение на диалектиката. Този последенетап е възможен само върху обединението на философията с естествените науки, които са се отделили от нея. Така тази методология позволява да се разкрият всеобщите философски системи, съществуващи и управляващи материалната действителност и могат да бъдат доказани чрез нея. Философията може да направи своите обобщаващи модели за света, които са отражение на обективната материална реалност и да ги докаже чрез нея, но тя никога не може да бъде емпирична наука. Защото предмет на философските истини са системите, които водят до обобщаващата връзка между всички обективни структури и форми на материята, които са предмет на естествознанието, извеждащо своите истини за тях чрез теоретичния, абстрактен логичен анализ на математиката и доказани от опита са намерили практическо приложение за технологично развитие на цивилизацията ни. Основният извод, който можем да направим, че философията, както и цялото научно познание и практика са задължени първо не на опита,а на сетивното отражение на обективната материална действителност, което стои в основите на на човешкото мислене.
Правилно е, че философията е задължена на опита, защото тя се е появила след натрупване на определен опит от човека при общуването му с другите хора и контакта му със заобикалящата го среда.Така човекът е изграждал термини и категории, с които е определял обектите в заобикалящата го среда, необходими за философски обобщения. Само че преди да се получи какъвто и да е контакт, който води до определено натрупване на опит, е трябвало разумния човек да отрази заобикалящата среда със сетивата си, за да може върху тази основа да постигне съответните термини и категории като започва преобразуване и философстване на заобикалящия го свят. Стигнал до необходимия минимум от термини и категории разумния човек е започнал да философства, като се е опитал да направи всеобхватни философски изводи чрез всеобщността на мисленето. Така че първата абстрактна всеобщност на мисленето, за която пише Хегел, са обобщаващите съзерцателни философски модели на света, които поради недостиг на знания се оказали далеч от обективната материална истина за света. Следващите главни етапи на философията са: натурфилософията на древните гърци, началото на научната философия поставено от Маркс и Енгелс и последен етап, който прави философията наука, която доказва своите изводи е тетралектичното продължение на диалектиката. Този последенетап е възможен само върху обединението на философията с естествените науки, които са се отделили от нея. Така тази методология позволява да се разкрият всеобщите философски системи, съществуващи и управляващи материалната действителност и могат да бъдат доказани чрез нея. Философията може да направи своите обобщаващи модели за света, които са отражение на обективната материална реалност и да ги докаже чрез нея, но тя никога не може да бъде емпирична наука. Защото предмет на философските истини са системите, които водят до обобщаващата връзка между всички обективни структури и форми на материята, които са предмет на естествознанието, извеждащо своите истини за тях чрез теоретичния, абстрактен логичен анализ на математиката и доказани от опита са намерили практическо приложение за технологично развитие на цивилизацията ни. Основният извод, който можем да направим, че философията, както и цялото научно познание и практика са задължени първо не на опита,а на сетивното отражение на обективната материална действителност, което стои в основите на на човешкото мислене.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 87741