Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2008 21:00 - Свобода, диктатура и Тетралектика 1
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 8654 Коментари: 47 Гласове:
0

Последна промяна: 14.11.2008 21:01


Тетралектичното разделяне на всяка противоположност определя другите две антипротивоположности, които са противоположни на противоположностите.Затова анти не означава само просто противоположно, а означава противоположно на противоположностите. Това разбиране води до точния и краен брой противоположности 4, които са с четири различни противоположни качества. Като имаме предвид и това, че в света всичко е противоположности или системи от противоположности, то разделянето на противоположностите, при което се удвояват се явява като всеобщ обективен и субективен принцип на противоположностите за цялата материя. Прилагайки този всеобщ тетралектичен принцип спрямо свободата и диктатурата, не само ще определим тяхната истинска същност, но ще разберем ролята и значението на тази тяхна същност за съществуването и развитието на Природата, човека и обществото. Раздвояване на положителната категория свобода води до нейната отрицателна антиполовинка, която е нейната отрицателна стойност и значение, но различна от нейната отрицателна противоположност, диктатурата. Същото нещо става и с диктатурата при нейното раздвояване не се получава положителната и противоположност, свободата, а се стига до антиполовинката на диктатурата, която е нейната положителна стойност и значение, но различна от положителната стойност свобода. Така при това раздвояване на свободата и диктатурата наблюдаваме раждането на 4 тетралектични противоположности, които определят, че свободата не може да бъде разглеждана като нещо само положително или само добро, а диктатурата не може да бъде разглеждана като нещо само отрицателно и зло. Затова свободата може да съдържа и да породи отрицателното зло, което е нейно второ съдържание и което води до проява на нейната противоположна двойственост или има две лица: добро и зло. Диктатурата също може да съдържа и да породи положителното добро, което е нейно второ съдържание и което води до проява на нейната противоположна двойственост или има две лица: зло и добро. След като изяснихме тералектичната същност /двойствеността на свободата и диктатурата/ в общи линии остава да изясним и обясним тяхното тетралектично значение за разбирането на ролята им при развитието на Природата, човека и обществото. В Природата свободата е проява на противоречивото развитие, което е определено от свободните противоположности, които не са свързани в равновесие и които са получили свободата си при разпадане на структурите и формите на материята /разваляне на равновесието/, след което настъпват противоречия от неподредеността на системата Така тези противоположности внасят противоречия в системата на своето съществуване, която, за да не се разпадне и да престане да съществува, изглажда противоречията чрез свързването на свободните противоположности в равновесие, което е ново качество, продукт на развитие на системата. Под диктатурата на равновесието се ограничават противоположните свойства, което ограничава тяхната свобода. Така противоречивата система натрупва равновесни състояния, които в определен момент предопределят преобразуването и в равновесна система. Затова свободата на противоположностите е относителна, а не абсолютна, за да могат да се свържат те в равновесието на организирания ред, който е наложен от диктатурата на равновесието. При абсолютната свобода на противоположностите се стига до абсолютния хаос, който определя абсолютното безредие, при което е невъзможна съществуването на целостта на материалните структури и форми, което всъщност е невъзможност за съществуването на света поради доминирането на абсолютното движение съдържание на абсолютния хаос. В Природата под диктатурата на относителното равновесие се стига до две възможности: получаване на цялостни системи при свързване на противоположностите в равновесие, което всъщност е възможност за съществуване на материалните структури и форми или съществуване на света, и втората възможност е поради относителното равновесие системата може да бъде разрушена, което е предпоставка за преминаването и в противоположната система при натрупване на свободни противоположности. Ако предположим абсолютност на равновесието системата става неразрушима, с невъзможност за промяна поради липса на движение, което се превръща в невъзможност за развитие на системата и на света. Изводът е че относителната свобода стои в основата на развитието на света като свобода и движение на противоположностите, което е нейното положително значение, а диктатурата стои в основата на съществуването на света, което е положителната и роля и значение. Отрицателните тетралектични същности на свободата и диктатурата са: при достигане на неограничена стойност на свободата се губи възможността за свързване на противоположностите в равновесието на цялостните системи на структурите и формите на материята, което е невъзможност за съществуването на света, а при абсолютна диктатура на равновесието се ограничава възможността за неговото разваляне и раждане на свободни противоположности, от които да се получи новото качество, което всъщност е причина за невъзможност на развитие. Така че в определени граници свободата носи развитието, проявява се положително, но извън тези граници се проявява разрушително, отрицателно, което е невъзможност за съществуването на света. Диктатурата също в определени граници се проявява положително което е причина за закономерното съществуване на материалните структури и форми, което е възможност за съществуването на света. Извън тези граници диктатурата се превръща в ограничение на развитието. Положителните стойности както на свободата, така и на диктатурата се проявяват в рамките на относителността, където те имат възможност взаимно да се ограничават, за да се превърнат в причината за съществуването и развитието на света. Напускайки рамките на относителността диктатурата и свободата проявяват отрицателните си тетралектични качества, при които нямат възможност да се ограничават помежду си и така стават причина за невъзможност за съществуването и развитието на света, вървейки към абсолютните си стойности. Без свобода, без движение няма вървене напред, а в организираното вървене е истинския път към новото. Затова в Природата има строг и организиран ред, за да съществува целостта на структурите и формите, което означава диктатура на природните закони. Това значи, че без тази диктатура на законите няма съществуване на света. За да има развитие е необходимо разрушаване на структурната цялост на материалните форми, което означава свобода или безредие и вървенето към получаването на новото качество като нов закономерен ред. Така е в Природата, но така е и при човека и обществото. Първобитнообщинният строй се е подчинявал на диктатурата на социалното равновесие, което е позволило да се роди и обособи най-частната единица на обществото отделната човешка личност, с което вече човека се разделя с диктатурата на стадния инстинкт. Това е основата за раждането на разума, социалното равновесие /най-примитивно социално равенство/ и обособяване на най-частната единица на обществото - отделната човешка личност. След този равновесен етап на развитие се появява и обособява частната собственост, семейството и държавата и човечеството се развива чрез трите етапа на противоречивата система /свободата като частна собственост/робовладелски, феодализъм и капитализъм. Тези етапи са свързани със частната собственост и свободата на противоположностите, които определят противоречивото развитие, чрез което се развива обществото и изграждат основата за преминаване отново към диктатурата на социалното равновесие на по-висок етап, предопределен от НТП. Частната собственост спада към свободата. Затова тя на съвременния етап предполага демокрация и пазарна икономика, които са необходимост за развитие на обществото. Така че свободата определя противоречивото обществено развитие, а диктатурата на природните закони и законите на обществото определят целостта като ред за съществуването на структурите и формите на материята и равновесния ред в обществото преди да се осъществи социалното равенство. Затова без свободата е невъзможно развитието, а без диктатурата е невъзможно целостта на съществуването. От проява на отрицателните страни на диктатурата и свободата ни пази тяхната относителност, което е възможност за взаимно ограничение между тях, а същността на тяхното тетралектично разбиране ще ни даде възможност за разумно управление, с което ще ограничаваме тяхната граница в рамките на полезното съществуване и развитие. Може да обясним един съществен момент за подреждане на България на последните места на прогресивно и социално развитие и мъчителния преход, довел народа ни до масово обедняване и беззаконие в държавата. Тава е неразбиране на тетралектичната същност на свободата, което доведе до пълно разрушаване на промишлеността и селското ни стопанство, с което се даде възможност на корупцията и престъпността да се развихрят неограничено. При какъвто и да е преход между две противоположни системи е необходимо старата система да се разруши отчасти, но само до определени граници и върха тази основа да се изгради новата система. При нашият преход тази граница бе премината и се даде възможност на отрицателната страна на свободата да се прояви неограничено като свободия, с което дискредитирахме положителната и полезна стойност на свободата. Основните системи на Тетралектиката: противоречива и равновесна са относителни и субективни, което определя възможността за развитието на обективните структури и форми и процесите които протичат между тях, но вътре в основните системи което е предпоставка за директен преход между тях при натрупване на противоположни свойства в основната система. Свободата и диктатурата са производни на основните тетралектични системи, както са производни и много други като: симетрия и асиметрия, ред и хаос, закономерност и случайност, които също са относителни и субективни с възможност за директно преминаване на една в друга и невъзможност за средно състояние между тях.


Тагове:   диктатура,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kostadin - В эзотериката се различава прот...
15.11.2008 02:53
В эзотериката се различава противоположност по смисъл и по положение.
Смисловата обазува противоположни понятие:
- Съдържание и форма
- Топло студено.
По положение имаме противоположност ,когато две качества от едно цяло са едно срещу друго или едно до друго :
- Точките от един диаметър на окръжност или
- всеки две натурални последователни числа
Когато две двойки от по две противоположности разположени в диполите на противоположността са от едно цяло и са разположени така ,че да не допускат постепенното преминаване от едното в другото качество на протиоположностите от взаимноперпендикулярните оси, имаме четирите стихии на древните Те лежат на кръста или на две взаимноперпендикуярни отсечки.Топло-Студено и Сухо -Влажно.
Това не им печи да образуват двойки по между си, които са съставляващи на четирите елемента именувани в древността Огън ,вода ,въздух и земя.Всичко това в непроявеният си вид е етер или тай-дзи .

Средно състояние може и да няма но степен на свободата и диктатурата има.
Например:
Свободата се явява степен на свързаност между два или три от показаните противоположни 4 принципа на проявената материя, но в рамките /ограниченията /или диктатурата на нашата звезда -Слънцето,която разрешава съществуването на 12разновидности.
В същност, накратко ,крушката винаги си има опашка.
Ние не сме свободни ,даже ако е възможно да се откъснем от слънчевата система,тъй като инормационно връзката се запазва между частите независимо къде се намират.Подлежим на дезинтеграция след разпадането на самата планетна система.При това неминуемо оставаме в галактиката и т . н.като разширяваме нашата свобода зависейки от все по голями масови и инфорационни центрове.
Ведите знаят ,че даже боговете умират.Е и при тях няма абсолютна свобода .
Свободата е степен на несвободност или обратното.А как ние ги чувстваме зависи от нашето развитие, за което се грижат много същности,като започнем от нашите души и стигнем до всички точки на безкрайната вселена.Ако не е така вселената ще се разпадне.
Обикновенно ние като индивиди със съзнание на физическо ниво се намираме на едн от поюсите на диполите и не разбираме другите намиращи се на другия полюс.Това е по съдба или плод на кармата ни.Щастие се изпитва само всред равни,но все пак разположени в някакъв интервал на равенство в земният ни живот,защото сме уникални създания и всеки върви по своята пътека в живота,според желанията си.В сегашният иторически момент се забелязва намаление на общността, желаеща да живее на върха на еволюционните достижения на човечеството и бързото размножение и напредък на позакъснялите .По развитите щат или не дават тласък за увеичаване на скоростта в изостаналите многоброини човешки същества.Скоростта на човешката флотия се определя все пак от скоростта на най- бавните.
PS
Някой знае ли нещо за откритото пето агрегатно състояние на материята
цитирай
2. lubopitstvo - Като екзотично пето състояние може ...
15.11.2008 18:53
Някъде четох, че като петото състояние може да се разглежда тъй наречената кондензация на Бозе-Айнщайн, състояща се от свръхохладени атоми.
цитирай
3. begetron426 - Re: kostadin
16.11.2008 01:58
Тетралектичността на противоположностите предполага четири противоположни свойства като обективност и субективност, което съдържа тетралектичния смисъл. Диктатурата и свободата са производни на двете основни тетралектични системи: противоречива и равновесна и се подчиняват на същия тетралектичен принцип. Например в източната мистика символния знак Дао изразява този четворен смисъл, но това нещо не е обяснено и изяснено от никой. Двете половинки Ин и Ян на кръга са представени като черна и бяла половинка, които плътно са обвързани и в черната половинка има бяла точка, а в бялата черна, но не разбрани и не обяснени като удвояване на противоположностите. Ин и Ян остават по положение в едно и също неактивно състояние, защото никъде няма Ин и Ян разделени като символика, което определя действието им в движение, което значи по място и което не определя характера на противоположностите, а определя само тяхното състояние. Тава състояние е логично доказано и определено от Тетралектиката като две основни нейни системи: противоречива, където противоположностите са в относителна свобода и равновесна, където противоположностите са в относително равновесие, което дава пълнота за обяснение и доказване съществуването и развитието на света чрез тетралектичните противоположности, а не по-някакъв друг начин.
В източната мистика се набляга върху равновесието, хармонията между двете противоположности, което е тяхно неактивно състояние, а в диалектиката се набляга върху борбата на двете противоположности, което е тяхно активно състояние, с което не се постига пълнота нито се стига до истинския възможен брой на противоположностите. Тетралектиката постига пълнота и като състояние на противоположностите и като брой, с което може да се обясни съществуването и развитието на света като състояние и движение, което не можаха да направят нито мистиката, нито диалектиката .
Така че характерът на противоположностите не се определя и не се променя от тяхното място и положение, а се променя само тяхното състояние като активност при свободата им и не активност при тяхното равновесие /диктатура/. Противоположностите запазват винаги своя тетралектичен характер на четири противоположни свойства, които при взаимодействията си придобиват активност или не активност, за да могат да се преобразуват и достигат до ново качество, при което основния тетралектичен характер на 4 противоположности се запазва. Така чрез тетралектичните противоположности системите се развиват и достигат по-високо качествено ниво, от което започва нова тетралектична еволюция и развитие на системите. Противоположностите запазват винаги своя тетралектичен характер на четири противоположни свойства, които при взаимодействията си придобиват активност или не активност.
Основните тетралектични системи нямат средно състояние или не образуват триада, защо това състояние се създава само от равновесието между две противоположности. Равновесната основна система е съставена от противоположности в равновесие, а противоречивата основна система от свободни противоположности, с което самите системи са противоположни една на другата, което предполага невъзможност за средно състояние между тях, невъзможност да образуват триада, а само директен преход между тях. Затова степента на развитие на системите не променя техния основен характер, а при определена степен на натрупване на противоположни качества се извършват преходите между основните системи като се превръщат една в друга.
Пето агрегатно състояние е невъзможно да съществува поради това, че агрегатните състояния се подчиняват на Тетралектиката като се систематизират само в циклична тетрада. Например: твърдо /земя/, течно /вода/, газообразно /въздух/ са сродни и образуват триада, четвъртото агрегатно състояние, плазма е различно от тях, но свързано с тях. Не само агрегатните състояния са в система на циклична тетрада, а има и много други такива. Например: трите геометрични измерения, които са сродни и четвъртото измерение, времето, което е различно от тях, но има връзка с тях. Тетралектичният принцип определя, че пето агрегатно състояние е невъзможно, защото понижаване на температурата води до превръщането на всички вещества в твърдо агрегатно състояние, а увеличаване на температурата ги превръща в плазма. Поздрав!!!
цитирай
4. begetron426 - Re: lubopitstvo
16.11.2008 02:14
Кондензацията на Бозе-Айщайн крие загадки, но това състояние се получава при много ниски температури, при които всички вещества преминават в твърдо агрегатно състояние, при което се появяват свойствата свръхпроводимост и свръхтечливост, но не се променя характера на агрегатното състояние. От другата страна ограничението за ново агрегатно състояние е високата температура, при която всички вещества се превръщат в плазма. Така при такива ниски температури са получава метален водород с много ценни свойства за техниката. Поздрав!!!
цитирай
5. lubopitstvo - Благодаря, Begetron 426, от теб ...
16.11.2008 09:48
Благодаря, Begetron 426, от теб могат да се научат много неща.Ти си истинско откритие!Поздрав!!!
цитирай
6. анонимен - Не ставаше дума за тази конденза...
16.11.2008 15:35
Не ставаше дума за тази кондензация.Просто е открито нещо ново ,но аз не успях да го хвана.Сигурно някъде ще се срешне отново.

Мистиците не боравят със статика ,тъй като им е добре известно ,че всичко се изменя.
За електроният облак знам от мистиците ,по късно науката стигна до същото заключение.
Радвам се ,че в много случай се приближаваш към разбиранията на древните.Това икак не е просто за нашето време,когато всяка наука дълбае във все по- тясна област.За мене е много същесвенно ,че и науката и религията сигат до непознаваемото.
Костадин
цитирай
7. tomich - Здравей Бегетрон!
21.11.2008 21:31
Привърженик съм на физиката, химията, математиката. Затова философските разсъждения ги смятам повече за физически упражнения на ума, отколкото за нещо съзидателно. Не искам с това да обидя никого, който се занимава с философия (и това е полезно донякъде!). Но
за мен би било по-интересно да получавам от тези философски главоблъсканици ясни, кратки и конкретни отговор на реални процеси и явления, съществуващи около нас. И така, ето моите виждания:
1. Не можем да определим същността на СВОБОДАТА и ДИКТАТУРАТА, защото това са понятия с много широк смисъл. Можем да направим това само в отделни конкретни случаи. Междувременно,защо подменяш категорията НЕОБХОДИМОСТ с понятието ДИКТАТУРА?
2. Не виждам никакви "вътрешни противоречия" в понятието свобода, както и в понятието диктатура (или необходимост). Свободата си е свобода.Когато започне да става неуправляема,т.е. започнат противоположни процеси, свързани с волунтаристични тенденции, това вече може да е всичко друго, но НЕ Е СВОБОДА, по скоро можем да го наречем анархия или слободия, които имат съществени, качествени различия от свободата. Същото става и с диктатурата.Тя не съдържа положителни атрибути, иначе нямаше да е диктатура. Тя (или НЕОБХОДИМОСТТА) предполага, че процесите в природата или обществото се подчиняват(управляват) или на природни закони, или на нечия личностна воля или институция. Достатъчно е да липсва този елемент и диктатурата вече не е диктатура, а нещо друго. Моля те, Бегетрон, не смесвай положителното с отрицателното, сам знаеш, че + и - дават нула. Или казано с две думи, ако имаше противоположности в свободата и диктатурата, тези понятия нямаше да ги има изобщо.
3. Дълбоко грешиш, като смяташ, че причината за съществуването и развитието на света са свободата и диктатурата?? Причината е съвсем друга и аз ще я посоча тука много кратко.
Светът в който живеем, цялата необятна Вселена се подчинява на един общ закон на развитието. Той се заключава в това, че всички системи във Вселената, техните множества и подмножества се стремят към достигане на равновесно състояние. Този стремеж не се дължи обаче на някаква "борба за надмощие" между противоположности в различните форми на материята, а на строги принципи и закони на физиката и термодинамиката. Такива понятия, като"свобода на противоположностите", "диктатура на относителното равновесие", с които ти боравиш и се мъчиш да обясниш многообразието и развитието на света, може да ги има само във философските концепции, но не и в реалния живот и още повече в точните науки.
Поздрави! Желая ти добро настроение!
цитирай
8. kostadin - Думите сякаш ся създадени за да се ...
22.11.2008 20:54
Думите сякаш ся създадени за да се забуждаваме взаимно
цитирай
9. zalez - Въпррос.
24.11.2008 22:54
В България дали е популярна "many-worlds interpretation of quantum theory"?
цитирай
10. анонимен - В нашата вселена световете са на...
25.11.2008 00:43
В нашата вселена световете са наравени по един начин.Възможно е едно число да се запише в различни числови системи -това го прави само външно различно.
Ако говоришза това което не виждаме -то е само разлика в степените и настройката ни .
Всъшност пиродата е много пестелива в изразните си средства Всичко в нея може да се ояви чрез + и -
Костадин
цитирай
11. kosara2008 - " противоположности, които ...
25.11.2008 09:21
" противоположности, които определят, че свободата не може да бъде разглеждана като нещо само положително или само добро, а диктатурата не може да бъде разглеждана като нещо само отрицателно и зло..." - това е не само истина ,но и абсолютна...тук, при теб винаги научавам и намирам отговори на своите въпроси...опитвам се да живея в моята си философия, но тя,винаги! се смесва с истинската истина! за произхода на онова, което се случва, а ТУК...тя ме чака...благадаря ти!!!
цитирай
12. begetron426 - Re: kosara2008
26.11.2008 00:45
Аз също ти благодаря за разбирането, което е полезно за всички. Защото е много по лесно понякога да се открие истината отколкото да се разбере. Тук я намираш, защото само истина може да ражда истини, а лъжата поражда лъжа и заблуждение. Крайно време е вече да стигнем до необходимата истина и да я разберем, за да го има съществуването и развитието на нашата цивилизация. Поздрав!!!
цитирай
13. анонимен - Интересно ми е кой в крайна сметка ...
26.11.2008 08:47
Интересно ми е кой в крайна сметка може да бъде носител на истината!Лъжата и истината са двата полюса на познавателният поцес , в който ние понякога сме относителни наблюдатели, а понякога и участници.Карината, която се разкрива пред човек е различна в зависимост от мястото му в познавателният процес,но дали отразяват истината и коя истина ...все пак ние сме ограничени от възможностите ,които ни е предоставила природата.
Костадин
цитирай
14. glarus - blagodarq za
29.11.2008 04:27
poleznite razsyjdenia.
Bezkraino e vajno ponqkoga da se otkrie istinata, koqto e pove4e vyv vremeto zabluda. Absolutna istina ima li izobsto! Istinata vinagi ne moje da se razbere.
Pozdravi za posta za tova 4e me naso4va6 v misleneto po temata!
цитирай
15. bovari - Ще оставя текста и коментарите за закуска;)))
30.11.2008 23:51
Женският ми мозък оценява тежестта на темата и коментиращите и ......остава текста за закуска.
Поздрави, begetron426;)
цитирай
16. begetron426 - Re: glarus
01.12.2008 21:27
Намирайки истината ние преставаме да се заблуждаваме, а доказвайки истината ние правим нещото реално съществуващо. Абсолютна истина не съществува, защото тя ще бъде една единствена и не можем да я откриваме, не можем да я докажем, не можем да я разберем и не може да я използваме, нито да я развиваме, което прави безсмислено нейното съществуване, защото нас няма да ни има. Истината е относителна, за да можем да я откриваме, доказваме, разбираме и прилагаме в практиката, за да я развиваме и да се развиваме и ние. Абсолютни са безкрайността и вечността, но не могат да бъдат определен обект, а обектите са относителни, което значи крайни, ограничени, конкретни структури и форми, но безкрайни по брой с възможност за вечно развитие, поради съществуването на безкрайността и вечността. Поздрав!!!
цитирай
17. begetron426 - Re: zalez
01.12.2008 22:19
В България не е популярно в сериозните научни среди многословната итерпретация на квантовата механика. Такава итерпретация е позната между "научните мистици" идваща от запад, а в последно време идва от социалистическия изток и е свързано с торсионните полета, което се оказа най-големия съвременен блъв. Цивилизацията ни е в посъвместна криза във всички посоки. Такава криза има и във физиката и оттук се появяват различните квантови интерпретации. Кризата, която е обхванала всичко може да я разреши също нещо, което обхваща всичко. Така че след тази всеобхватна криза ще настъпи нов качествен бум в познанието, който ще разреши посъвместната криза. Поздрав!!!
цитирай
18. begetron426 - Re: kostadin 6, 8, 10 и 13
01.12.2008 23:46
Костадин 6. Пета кондеза не съществува. Остава си само пето състояние само в мистиката. Мистиците толкова добре познават статиката, че искат да вкарат всичко в замръзналото равновесие. За Тетралектиката са равнозначни динамиката на противоположностите като противоречива система, в която се изявяват напълно техните противоположни качества и свързването им в равновесие като равновесна система, която притъпява техните противоположни качества. Мистиците приемат външния свят за илюзия като се абстрахират от него, а вътрешния го изчистваш от противоречиви мисли и чувства, за да се потопи в спокойствието водещо до най-спокойното нещо нирвана, но най-спокойното нещо е абсолютното нищо.
Диалектиците издигат пък абсолютността на противоположната борба и пренебрегват равновесието.
Тетралектиката ги разкрива и двете същности на противоположните системи носещи противоречия и равновесие като относителни системи, които като се преобразуват една в друга осъществяват развитието и появата на новото качество.
Науката и религията не са равностойни в непознаваемото, защото за религията всичко и винаги е било непознаваемо, а за науката е непознаваемо само това пред нея, което и придава смисъл за вечно движение напред и трупане на познание.
Костадин 8. Думите са създадени заради мисленето, което когато е логично е научно и води до истината, а когато думите са алогични те изопъчава истината като я догматизира и идеологизира чрез празнословието на схоластиката, за да ни заблуждава, което е привилегия на мистиката и религията.
Костадин 10. Във всички вселени законите са единни и материални. Невидимото го виждаме чрез мислещия ум и технологиите, които са продължение на сетивата захранващи ума с невидимото, което му дава възможност да вникне по-надълбоко и по-нашироко в него.
Природата всъщност е много пестелива във Всеобщото и разхитителна в частното безкрайно разнообразие на структурите и формите на материята. Затова всичко е противоположности, които се раздвояват, за да се удвоят осъществявайки безкрайното разхитително разнообразие на материалните структури и форми.
Костадин 13. Носител на истината е съществуващото, което изисква доказателство за своето съществуване, а не съществуващото е носител на неистината, лъжата. Ограничението при търсене на истината, е че тя е определена конкретна и единствена за едно нещо, което изисква доказателство, а с не ограничение се ползва неистината, лъжата, която се явява в многообразни варианти и затова има възможност за тълкуване като всеки вариант може да се вземе за истина без да има такава.
Ограничението, което ни е поставено от Природата ще го премахнем като се развиваме и от невежеството вървим към познанието, което ще доведе до ново развитие и ново премахване на ограничението. Поздрав!!!
цитирай
19. kostadin - Въпреки уважението ми към възгл...
02.12.2008 18:02
Въпреки уважението ми към възгледите ти не навиждам шопа, който в зологическата градина гледал жирафа и казвал на глас:
Те па ,те такова животно нема -па нема.
Казах ,че съм чул по телевизия или радио ,че са съобщили нещо за откриване на пето агрегатно състояние на материята.
По принцип до изучаването на плазмата агрегатните състояния си бяха три.
Казвам го в подкрепа на схващането ,че в тази вселена е възможно всичко и,че човек няма как да измисли нещо несъществуващо някъде.
Не само мистиците установяват илюзорността на веществения свят но и науката е наясно о този въпрос ,защото всичко зависи от инструментариума с който разполага човек през различните епохи.Ученическият пример със фотографска снимка гледана с и без микроскоп, показва колко относителна е картината около нас.
Даже и при нирвана се говори за нищото,което е всичко Мистиците, като Буда са го разбирали Важна е гедната точка и равнището на достигнатото познание.Това е така поради факта ,че сме ограничени
същества на физическо равнище.
Разбира се ,че още не са достигнали базата на еднаквото си равнище ,защото щяха да са признали иначе използвания и от двете езотеричен закон:
-Както горе ,така и долу.
Все още,безкрая на т. н. Господ е несравним с тясната специализация на всяка конкретна наука.Апропо -учените са забелязали ,че винаги когато достигнат някой научен връх
там откриват неминуемо мистик .Крайно време е да проумееш ,че езотериката дава закономерностите ,които водят от общото към частното ,но малко допускат, че индуктивното познание би трябвало да предхожда дедукцията -значи древните са знаели доста повече от нас.Ама кой човек не е заслепен от собтвената си гордост?
Когато пред науката застане безкрайното ,тя достига равнището на реигията или непознаваемото.Даже нашите създатели са били изправени пред същият проблем ,но са били достатъчно честни за да го признаят ,наричайки го нищото.Започват от дуалността ,откриват ролятана 4 принипа реализиращи се в 4 елементи на древните /всичко това касае нашата паетна система/и ....започва тетралектиката.
Защо си мислиш ,че науката е нещо, което ни тегли напред?Сегашното състояние на човечеството не го подтвърждава почти с нищо прогресивно.
Всичко,което виждаш и мислиш е плод на иструмента мозък т. ет ова е модел ,но даже и да беше копие, то пак ще е по-несъвършенно ,защото закона за копирането казва ,че всяко следващо копие е по некачествено от предходното.Колко копия на чоешкият геном са се реализрали до момента?
Думите са дадени за да описваме ,това което чувствуваме ,а чувствата винаги са емоционално обагрени и кореспондира с нашие желания.Исторически обособените езици са впили в себе си етническите
особености и те се отразяват в начина на
мисленето на цели народи.-Изестно е ,че амеиканските летци са сваляли по -бързо японските проади особеностите на езиците Японският е доста по- образен и бавен от езика на янките или европейските езици.
Тази емоционална обагреност поражда и разичното възприемане на думите ,асамият език донякъде преопределя и философията.За това при дипломатически разговори се въвежда определение за всяко понятие използвано при преговорите и това е най- бавната част от диоматическите разговори .В крайна сметка са оцелели тези човешки индивиди ,които са можели да излъжат противника.Не забравяй, че сме животински вид.
Кой ти е казал ,че съществуващото иска доказателства за това че съществува ?За мене истината е ,че разумът ,чрез просто постижими програми може да води отчет за настъпилите изменения около него и в него с цел оцеляването му като субект.Извода е ,че разумът най-често срещаното явление в вселената В противен случай тя би е
разпаднала мигновенно.
За мене доказателството е форма на обосновка ,която е способна да ти внуши,че нещо е вярно ,забравяйки за неизследваните възможности .Типичен пример са различните математики ,базирани на различни ргупи от различни аксиоми.
За да надвиеш ограничението налагано ти от океана има два начина или да станеш част от него или да го напуснеш ,за това и под шуния Буда разбира нищото или всичкото.
С най- добри пожелания за здраве и размисъл
Костадин
цитирай
20. kleopatrasv - Поздравления и от мен !
09.12.2008 21:37
".......Тетралектичното разделяне на всяка противоположност определя другите две антипротивоположности, които са противоположни на противоположностите.Затова анти не означава само просто противоположно, а означава противоположно, на противоположностите........."
С това въведение е казано всичко и няма нужда от обосноваване. Струва ми се ,че тетралектичното обосноваване не е за всеки здравомислеш човек .Материята е по-сложня, но действително добре поднесена и аргументирана .Надявам се някой да зададе въпроса и за нейното приложение .На този етап - тя просто само ще се обосновава докато се розберат кои са четирите противоположности и кои техните антипротивоположности......
Възхитена съм от краткото ,точно и много рационално обяснение на понятията ! Радвам се ,че има такива мозъци в днешно време , които да движат еволюционното мислене и оформят бъдещото развитие и прогрис ! Поздрави !
цитирай
21. panazea - ох , заболя ме главата!
24.06.2009 12:34
Напъвам се да те разбера ! Сигурно си прав ! Резултатът е главоболие , защото с моят женски мозък не мога да вникна в дълбокия замисъл , във великия промисъл . От моята камбанария нещата са много прости и ясни . Имам приятели , ерго , с тях винаги се чувствам добре . Имам неприятели , от тях трябва да се пазя , ако искам да оцелея !
Може ли диктатурата да е добра , щом отряза крилата на няколко поколения , унищожи физически най-светлите умове на планетата !
Теорията е добра , аз залагам на практиката . А практиката е отчайваща .
Бъди здрав! Привет!
цитирай
22. анонимен - cPkScNDTSYiEbhxzrlZ
25.05.2011 06:11
Glad I've finally found soemhting I agree with!
цитирай
23. анонимен - QkmzoCGmIJW
25.05.2011 13:32
Wow, thatВ’s a relaly clever way of thinking about it!
цитирай
24. анонимен - zsZCzOSuuVPIjrkIaee
25.05.2011 14:40
CXfUs7 <a href="http://dtrvytwacyfc.com/">dtrvytwacyfc</a>
цитирай
25. анонимен - kclkSKXSlYmIGNnyMJ
25.05.2011 14:50
Very true! Makes a change to see smeoone spell it out like that. :)
цитирай
26. анонимен - eiiZfqBsgv
25.05.2011 16:35
What a joy to find such clear thinking. Thanks for potisng!
цитирай
27. анонимен - FgLIJAZWBGaiouBX
25.05.2011 20:30
THX that's a great anwser!
цитирай
28. анонимен - RisfspCvYMZ
25.05.2011 20:44
You've hit the ball out the park! Icnredbile!
цитирай
29. анонимен - VuRGScFQa
25.05.2011 20:58
Kudos! What a neat way of tihknnig about it.
цитирай
30. анонимен - frhQFCZqyJybNL
26.05.2011 13:22
xm243n <a href="http://fyvaqvyacnfk.com/">fyvaqvyacnfk</a>
цитирай
31. анонимен - UkPEcYOIH
26.05.2011 13:29
lPaZUt <a href="http://kacdpszpjpgz.com/">kacdpszpjpgz</a>
цитирай
32. анонимен - OLzmIbZCkojRhrbcZ
26.05.2011 13:54
qcwmTE <a href="http://edmdrrfwpbaq.com/">edmdrrfwpbaq</a>
цитирай
33. анонимен - gZOYxQjjVsHMbGyWKft
26.05.2011 18:35
rFowka , [url=http://jzscmtibxhvz.com/]jzscmtibxhvz[/url], [link=http://kabrenywoyqq.com/]kabrenywoyqq[/link], http://mrgviqibpqql.com/
цитирай
34. анонимен - hlhqwZiCdlrcH
26.05.2011 18:37
4Leu7I , [url=http://tpjlwbaljiyn.com/]tpjlwbaljiyn[/url], [link=http://vqircztalwnj.com/]vqircztalwnj[/link], http://aviarrioiocx.com/
цитирай
35. анонимен - usxUJJYvreHReeUah
26.05.2011 19:08
EPwizt , [url=http://eblmcydrwcgp.com/]eblmcydrwcgp[/url], [link=http://wwhgwvgwugmf.com/]wwhgwvgwugmf[/link], http://axrftbtdwxje.com/
цитирай
36. анонимен - YgjaAVpkBdV
26.05.2011 19:50
i3bawh , [url=http://akaydfyqaend.com/]akaydfyqaend[/url], [link=http://sxzirlmolzhq.com/]sxzirlmolzhq[/link], http://doajcvpqujsh.com/
цитирай
37. анонимен - RfIQLNiaakO
26.05.2011 20:31
7aBc7V , [url=http://zhswsfxfqueq.com/]zhswsfxfqueq[/url], [link=http://yliddpqqbjwl.com/]yliddpqqbjwl[/link], http://qtmpbbkfdktf.com/
цитирай
38. анонимен - vwpSOyBxUz
28.05.2011 16:32
vZ29Qp <a href="http://htbmyenpzhpf.com/">htbmyenpzhpf</a>
цитирай
39. анонимен - VaTekqqAxjVsZNlxivu
28.05.2011 16:36
CdfMMJ <a href="http://zlnczqiruebw.com/">zlnczqiruebw</a>
цитирай
40. анонимен - GipNbMFQsKaKAQdpU
28.05.2011 18:13
Q6xpib <a href="http://lqctwpfezuoz.com/">lqctwpfezuoz</a>
цитирай
41. анонимен - sqhQupzFHBG
28.05.2011 19:07
8TnfM7 <a href="http://wlpnffiiqsdw.com/">wlpnffiiqsdw</a>
цитирай
42. анонимен - gfmQgHbBQarB
28.05.2011 19:28
eZocOZ <a href="http://trfeaojlmhep.com/">trfeaojlmhep</a>
цитирай
43. анонимен - lTygDpEghDddHCTHrG
31.05.2011 19:52
XhqkX1 , [url=http://cfsejvyeyxcy.com/]cfsejvyeyxcy[/url], [link=http://cviziaaxnwlf.com/]cviziaaxnwlf[/link], http://ayyqejcyxnll.com/
цитирай
44. анонимен - bpDnBjgvou
31.05.2011 20:08
h3zWjZ , [url=http://dkpglismlzpr.com/]dkpglismlzpr[/url], [link=http://xcrbvptuuaiq.com/]xcrbvptuuaiq[/link], http://crbuxsqqrwpn.com/
цитирай
45. анонимен - uzWYlEbLHmSOg
01.06.2011 13:37
gJHYoG , [url=http://qiqljpfgpknj.com/]qiqljpfgpknj[/url], [link=http://jsuvulfvmeux.com/]jsuvulfvmeux[/link], http://qhrnbvsxzdtp.com/
цитирай
46. анонимен - FbbqTcgR
01.06.2011 13:39
TEQpnu , [url=http://qmfpiikaista.com/]qmfpiikaista[/url], [link=http://rcfnqivgbnef.com/]rcfnqivgbnef[/link], http://gxklrtwapyna.com/
цитирай
47. анонимен - ZLbMBmDgxDEUfeD
01.06.2011 14:05
YOEXgB , [url=http://wfxukbczkblc.com/]wfxukbczkblc[/url], [link=http://genlrtawpeha.com/]genlrtawpeha[/link], http://knaumtmsnrfd.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2906325
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87749
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930