Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2009 16:01 - Тетралектичен отговор срещу критиката на Тетралектиката от един теоретик на системното познание.
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 7479 Коментари: 31 Гласове:
0

Последна промяна: 26.02.2009 15:10


                    

 

Тетралектиката не е станала лесно ОТС /Обща теория на системите/, защото тя през цялото време си е била не само такава, но и нещо повече. Ако сте се запознали с началните постинги, където в резюмирана форма се обяснява Тетралектиката, ще забележите, че навсякъде се говори за тетралектични системи съставени най-малко от 2 и най-много от 4 противоположни качествени същности. Фундаментът на Тетралектиката са 4 противоположности, от които могат да се построят две основни системи: противоречива и равновесна, едната е с относителна свобода на противоположностите, а другата е с относително равновесие на противоположностите. В същността и на двете основни противоположни, тетралектични системи влизат: диади, триади, тетради, хексади и октади като обективни и субективни системи, което е добре обосновано чрез физика, химия, биология, човек общество и мн. др. Всичко това показва тенденция на обединяване на философията с естествознанието, процес обратен на отделянето на частните науки от философията. Тази тенденция е всеобхватна, защото си има своите фундаментални елементи /противоположностите и антипротивоположностите/, от които строи определен брой основни системи способни да обхванат всичко съществуващо и развиващо се. Според теб това не може да бъде ОТС, но според всеобщността си тези системи си прав, че не могат да бъдат ОТС, защото те принципиално са ВТС /Всеобща теория на системите/.

За да бъдат по-нататък ясни нещата ще трябва да определим какво е система, защото определението на система е на фаза като определението на философията, диалектиката и информацията. Всички те /система, философия, диалектика и информация/ имат стотици определения, които съдържат частици от истината за тях, но цялата истина за тях се разлива, няма я.

Система това е динамична или статична съвкупност от елементи, които образуват или развалят цялото във времето и пространството . Това означава, че не може да има система от един елемент, което са подчертали класиците на ОТС и К. Томов. Затова всичко в съществуващия и развиващ се свят е система, поради което примерите със звездата Вега, зъбчето на слончето Мина и автора на Тетралектиката са неверни. Защото звездата Вега, кътника на слончето Мина и автора на Тетралектиката е невъзможно да не бъдат системи, защото са сложни образования или сложни системи, на които елементите са други подсистеми и които могат да си взаимодействат с други системи във времето и пространството. За да се опровергае казаното, че всичко е система, трябва да се намери, посочи и докаже нещо, най-просто, без структура и форма, нещо, което само по себе си ще представлява само един елемент. Докаже ли се съществуването на това нещо, ще се съглася, че не всичко е система. Ако системолозите не са доказали това, въпреки подробните си доказателства, нищо не са доказали, което е довело до неразбирането на ОТС и преставане на търсене в тази посока.

От казаното до тук личи, че не съм обявил с две, три изречения ВТС, а с постинга Тетралектика и системно познание само съм обобщил Тетралектиката като ВТС, но тя самата го е казала и дказала с много повече думи и много преди това, какво е Тетралектика. Въпреки количественото многообразие от научни трудове проблемите на ОТС, диалектиката и философията си останаха нерешени, защото позицията, от която се търсят решенията е неправилна, което отклонява в погрешна посока търсенето. Това означава, че голямото количество написани научни трудове не е гаранция за съдържане на истината. Така че на философията, мистиката и религията никой не може да съперничи по количеството на изданията, но те и до дин днешен са с най-малко доказани истини. Например ОТО на А. Айщайн е написана само на 14 страници, но не само преобърна възгледите във физиката, но преобърна възгледите и за света. Това доказва, че има и други закономерни фактори, с които се стига до истината като ново качество, освен количествените натрупвания. Тетралектиката и тук е разрешила въпроса.

Понятието от физиката вещество и антивещество неизменно водят до философията, която разглежда Вселената, но антивеществото предполага съществуване на антивселени, което води до закономерна употреба на категориите с представка анти от философията. Като се има предвид, че прекалено много едни и същи категории се използват и от естествознанието и от философията, всичко е в реда на нещата за използване на антито от философията. Специалният тетралектичен смисъл е вложен вече като основание във възможността за съществуването на 4 противоположни същности, където антипротивоположностите са противоположни на противоположностите и всичко това има всеобщ характер и води до разкриване и разбиране на много истини.

Отправената критика от мен към материалистическата диалектика не само, че е много коректна, но е прекалено малко в този постинг. В книгата "Тетралектика на природата"тази критика вече е по-пълна, но това не означава, че диалектиката е невярна или излишна, а означава, че не е разработена като и предстои продължение, което е направено чрез Тетралектиката.

Протоотражението така е разработено от философите, че си е останало на ниво хипотеза изказано от Ленин,но за Тетралектиката то е най- съществен атрибут, който е изяснен, а равновесието е пренебрегнато от диалектиците като не съществено мимолетно нещо, но разработено от "научните мистици" като единствено нещо, което не остава място за противоречията. Равновесието е разработено в Тетралектика на природата като една от двете основни системи, а противоречиеята са носени от другата основна тетралеектична система противоречивата.

За да се опровергае, че критикувам неправилно диалектиката трябва да се обясни каква е обективната същност на протоотражението и в какво се състои разработката на равновесието. Друго опровержение може да се направи като се обясни, защо има явления и процеси, които водят до поява на ново качество без количествени изменения и защо при други процеси и явления които има количествени натрупвания, които не водят до ново качество и мн. др. неща. Това обяснение е необходимо, защото такива процеси и явления съществуват прекалено много в Природата, но точно това съществуване отрича количествения закон на диалектиката като не се подчиняват на него, което означава, че той не е всеобщ. Друго, което трябва да се обясни и изясни е как се преобразуват противоположностите една в друга, защо диалектиката не го е направила, а Тетралектиката го прави във всичките му варианти.

И в заключение може да кажем, че да се позоваваме и на казаното и доказано от дявала щом е истина, то е полезно и необходимо, а да се позоваваме на нещо, защото много е цитирано, но я няма истината в него е погрешно и води само до трупане на „научни” трудове като баласт, който също опровергава количествения диалектичен закон, защото не ражда ново научно познание, а само заталачва познанието.

Книгата "Тетралектика на природата" е само на година и нещо. Тепърва и предстои разгръщането, за да изгони неистината по-всички направления и утвърди единната всеобща истината вярна за познанието.

Препоръчам да уважаваме, а не робуваме на старите парадигми, за да спазим диалектичния закон Отрицание на отрицанието, защото ако робуваме няма не само да стигнем до новото, но няма и да го разберем като не спазваме диалектичния закона, а без Тетралектиката ще продължаваме да се раздираме от противоречия, които ще спират развитието ни.



Тагове:   отговор,


Гласувай:
0



1. dimitarf - м-м-м-
16.02.2009 21:43
изключително трудно е за някои хора да приемат факта, че това в което вярват е... лъжа
особено пък, защото им е било изключително трудно да "разберат" това, в което вярват
продължавай да вървиш... доколкото можем и ние ще вървим по пътеката, която откриваш за нас
жив и здрав!!!
цитирай
2. анонимен - Дааа ,
17.02.2009 17:35
пишеш че книгата "Тетралектика на природата" ще :"утвърди единната истината вярна за познанието". Същото обаче твърдят и други книги - "Библия" , "Коран" и т.н.к. . Според мен съществува най-малка частица от която е изградено всичко и тази частица не може да бъде наречена система . Вярата ми в това произтича от вярата ми в една крайна Вселена . При това най-вероятно циклична (пулсираща) . Дори в това , че всяка отворена система се стреми към опростяване (хаос) , а всяка затворена система към усложняване(ред) има толкова условности и несигурност , че е трудно на този етап да се претендира за единна и всеобхватна истина . Закона за неопределеността все още действа с пълна сила . И ако все пак някак учените успеят да открият метод да го превъзмогнат и да успеят да правят поне приблизително точни прогнози на местоположението и скоростта на виртуалните двойки частица/античастица в пространство-времето, то тогава би могла да бъде изградена някаква система , която да ни открехне завесата към абсолютното познание . Това все пак не значи да се отказваме :) Продължавай напред ! Успех !
цитирай
3. silencemurmur - защото ако робуваме няма не само да стигнем до новото
17.02.2009 22:01
Здравей.

Според тебе, възможно ли е това, което е да се надпревари само, за да се види какво е то?

Дори отговорът ти да не ми допадне,
най-сърдечни поздрави от мене

Silence
цитирай
4. palisandar - Извинете за намесата, Silence! ...
18.02.2009 09:39
Извинете за намесата, Silence!
Ако това се огледа , т.е., по какъвто и да било, приблизително достоверен начин възпроизведе формата си, поне би се идентифицирало чрез отграничаване.
цитирай
5. silencemurmur - Palisandar,
18.02.2009 11:51
От гледната точка на бинарната система не може да се каже нещо доказателно за това, за което може да се говори само представно. Животът не казва какво е той.

Не зная как Begetron би отговорил на въпроса ми. Но няма значение. Търсенето не спира.

сърдечно

Silence
цитирай
6. ssatik - begetron426, отнасям се с уважение към всеки опит да се раздвижи блатото от което излизаме.
18.02.2009 20:56
Но само критиката и то колкото може по-безпощадна е пътя към истината. Нашата цел е истината, не моята или твоята теория, нали! Вместо да си разменяме критични реплики, които нищо не доказват, а само насочват вниманието, можем да опитаме нещо друго. Една теория се изпитва в действие. Всяка уважаваща себе си общосистемна теория е силна преди всичко при големите и сложни системи, в края на краищата затова е създадена... да работи там където традиционните виждания не работят. Уважаеми begetron 426, предлагам Ви да пробвате тетралектиката, като системна теория, в разнищване на един от най-интересните и типично системни проблеми - проблема за психичното. Как тетралектиката решава или предлага да се реши този проблем, как тетралектиката описва психичното и може да се използва за методология в тази област?! Покажете ни тетралектиката в действие за да можем да оценим нейните достойнства. Ако можете да ми предложите новаторски идеи, които надхвърлят това, което предлага психологията, ето това е нещо, което ще ме накара да се замисля и не само мен, разбира се. А аз обещавам критика...и то безпощадна!
цитирай
7. dimitarf - до ssatik - begetron426, отнасям се с уважение към всеки опит да се раздвижи блатото от което излизаме.
19.02.2009 20:33
психиката е шега, това е фиксираното отражение на околната средата в ценностни символи/думи в "личността" като оценките/символите/думите са извеждани от текущите за епохата всеобщи/частни сфери на изява на "личността", психиката е задначата вратичнка на личността, зад която тя се скатава да си похленчи и да си оближе раните...
психиката не е обективна даденост, а субективен конструкт служещ за обгрижването на личността, във връзка с постигането/непостигането на целите от действителността и действеността на битието на конкретното СЕГА...
цитирай
8. krivoshapkova - Интересен въпрос
27.02.2009 17:34
Точно щях да изразя очакването си авторът на блога да отговори на въпроса на ssatik,когато видях ,че има цяла статия продължение. Ще си позволя да цитирам: "Психиката е функция от системната същност на разума. Затова всяко отклонение от системната същност на разума нарушава неговата функционалност, психиката. Въпреки това не всички отклонения са болестни състояния, но са близо до тях. Например при догматизирането, идеологизирането, схоластиката, лъжата, глупостта дори се стига до отклонения от правилното мислене много близо до болестното състояние. Всички те са навредили толкова много на човечеството, което всъщност е тетралектичната отрицателност, но са го развили и са го накарали да търси и намери правилния път на мислене, което е тетралектичната положителност, който изключва посочените по-горе отрицателни категории на изопъчено мислене, а включва системите на разума, които определят същността на мисленето." Много се извинявам ,но това не е отговор на въпроса ,просто защото не засяга аспектите на психиката , не я представя в цялост като система ,нито пък като тетралектика ...Ще се радвам,ако begetron426 напише една статия по този въпрос, която да обяснява достъпно и в детайли гледната му точка, защото аз така и не разбрах от позиция на тетралектиката ,кой е системообразуващия фактор на психиката и в какво взаимосъдействие влизат нейните аспекти... А, и още нещо- ако се говори за неправилно мислене ,то трябва да се дефинира що е правилно мислене,нали? Поздрав!
цитирай
9. begetron426 - Re: dimitarf
06.04.2009 22:36
Точно неразбирането на нещата води до вярата без покритие, защото да разбереш нещата трябва знания, усилия, за да облечеш вярата си в съществуваща и доказана истина. В противен случай разрешаваш чрез сляпата вяра да те заблуждават. Затова сляпата вяра е духовно самоубийство. Поздрав!!!
цитирай
10. begetron426 - Re: silencemurmur
06.04.2009 23:23
Ако робуваме на стара истина ще тъпчем на място, няма да се развиваме, но ако сме роби на стара неистина няма да можем да тъпчем и на място, защото няма да го има тъпченето и мястото, поради несъществуването на истината.
Това което е, можем да го надпреварим само чрез прогнозиране на развитието му, а прогнозирането е възможност за управление на развитието му в правилна посока. А това което е, е света, в който живеем, който не го откриваме само от любопитство, а е необхомост да го разберем заради нашето съществуване и развитие. Защото неразбиране на нещата е гибелно, а в тяхното трудно разбиране е нашето спасение. Поздрав!!!
цитирай
11. begetron426 - Re: анонимен 2
07.04.2009 17:53
Да Тетралектиката е тази единна истина, която ще бъде вярна за цялото познание и разбиране на съществуването, развитието и управлението на света. Тетралектичните твърдения се различават от другите /Библията, Корана и почти всички търдения на философите/, защото те подлежат на доказателства, а посочените по-горе си остават само празни твърдения. Това е така, защото Тетралектиката е всеобщ закон на всичко съществуващо и развиващо се, което предполага, че тя е навсякъде и с това прави света тетралектичен. Затова нейните системи са извлечени от съществуването на обективната действителност, могат да бъдат доказани чрез нея, разбрани чрез нея и приложени за нейното разбиране, което превръща тетралектичните твърдения в истина. Нито една мистика, нито една религия, нито една философия не можа да превърне своите системи в истина, която да се покрива със съществуването и развитието на реалната материална действителност. Всички те си останаха рояк от неистини на недоказани твърдения.
Да прав си, че съществува най-малка неделима частица, която сама не е система. Тя не е система, защото няма съставни елементи, а и не се различава по нищо от себе си, а това значи от другите себееднакви, за да бъде систематизирана или да образува система. Еднаквото не подлежи на систематизация, а само различното може да се систематизира. Въпреки че свойствата на тази първична частица са тетралектична система, която и придава цялост и потенциална възможност за взаимодействие, но за да го има взаимодействието, трябва да се срещне с друго различно нещо. Най-доброто различие са противоположностите. Това означава две противоположни частици /частица и античастица/, които вече са два елемента на най-простата първична система, която може да изгражда други системи като се развива и усложнява получените системи. Това вече е предпоставка да съществува и се развива света, в който живеем и се развиваме и ние.
Прав си още, че нашата Вселена е крайна, но броя на вселените и антивселените е безкраен, а не както предполагаше науката, че тя е крайна и единствена. Със сигурност едни са отворени, а други затворени /циклични/, което физиката определя по съдържанието на масата в тях.
Неопределеността се появява поради размерите на пространството и времето. Например къде ще се намира частицата движеща се със скоростта на светлината при размери на пространството 1 милионна част от мм., изминаваща го с тази скорост също за милионна част от секундата, а самата тя има кратък живот и размери милионна част от мм.Тя ще е навсякъде, което означава, че няма постоянно, определено място. По същество стои и въпроса с безкрайността, която също носи неопределение, но в обратна посока. В микрасвета неопределението прави частицата да бъде навсякъде, а спрямо безкрайността да си остане на едно място, защото с каквато и скорост да се движи няма да измине съществено разтояние от безкрайността. Пред нея си остава винаги безкрайност. Това всичко определя парадоксите, които са открити още в древността. И двете крайности са невидими за нас. Затова в средния свят, в който живеем еволюцията е формирала сетива на разума, за да има видим и осъзаем свят, от който ще вървим в двете посоки към безкрайно малкото и към безкрайно голямото като ги разкриваме и разбираме. Точно тази неопределеност съдържа големия смисъл на като определение на материалното съществуване и развитие.
Откъм безкрайно малкото за да се елиминира неопределението смисъла е: да има ограничение на неделимост, което спира материята да върви към нищото, за да има начало развитието, а вечно да е съществуването, което определя несътворимостта и неунищожимостта на първичната материя и нейния потенциал за развитие. За да се елиминира абсолютно неопределение в безкрайно голямото смисъла е: да се осигури безкрайно пространство и време за развитие без достигане на съвършенство чрез относително разрушаване и сътворяване на материалните структури и форми, което се управлява от двете тетралектични системи: равновесна, на съшествуването и противоречива, на развитието. Така че неопределеността съдържа най-голямото определение на на света, което е израз на тетралектичния смисъл, а определеността е тетралектична като върви към неопределението.
Тетралектиката съдържа определението, като нагледност на нейните системи съдържание на структурите и формите, а неопределението като субективна абстракция на нейните системи създадени от разума, в което се съдържа трудността на нейното разкриване. Самата тя се подчинява на себе си: да бъде обективна нагледност и субективна абстракция. Поздрав!!!
цитирай
12. анонимен - kUMsFTUQ
24.05.2011 21:58
YouВ’re on top of the game. Thanks for sarhing.
цитирай
13. анонимен - TqFryrVmJNJAr
24.05.2011 22:08
That's a mold-breaker. Great tnhiking!
цитирай
14. анонимен - RfwGtuDMggaeSoX
25.05.2011 05:15
AFAICT you've covered all the bases with this anwesr!
цитирай
15. анонимен - ebwTEJBJsq
25.05.2011 13:32
tzLYGO <a href="http://uulckxpnmjda.com/">uulckxpnmjda</a>
цитирай
16. анонимен - qQzhirZtZhfStnJVk
25.05.2011 13:41
syPD6m <a href="http://tsboqzvoxtkl.com/">tsboqzvoxtkl</a>
цитирай
17. анонимен - gvtTryojzBcKxt
25.05.2011 13:45
Thank God! Smooene with brains speaks!
цитирай
18. анонимен - EDYYMHYcHdkCp
25.05.2011 14:41
AtKv5B <a href="http://dzwefshbylpe.com/">dzwefshbylpe</a>
цитирай
19. анонимен - EDYYMHYcHdkCp
25.05.2011 14:42
AtKv5B <a href="http://dzwefshbylpe.com/">dzwefshbylpe</a>
цитирай
20. анонимен - UAVXVqItmkBZHU
25.05.2011 19:19
HpAOgJ , [url=http://hbmoaknjrwmc.com/]hbmoaknjrwmc[/url], [link=http://ltnryhjahweo.com/]ltnryhjahweo[/link], http://vhmkcspbgoaq.com/
цитирай
21. анонимен - hRHTApCM
25.05.2011 19:48
17rIZh , [url=http://vmkxgzlsjjci.com/]vmkxgzlsjjci[/url], [link=http://shwbrzgwquhn.com/]shwbrzgwquhn[/link], http://irgegapawndh.com/
цитирай
22. анонимен - dpSuWCXwfQxBEJkBWZl
26.05.2011 13:45
A1WeMl <a href="http://rpulvglzmxrl.com/">rpulvglzmxrl</a>
цитирай
23. анонимен - AiUtLjIvd
26.05.2011 18:08
v6WD17 , [url=http://pczjsrmcmkik.com/]pczjsrmcmkik[/url], [link=http://vufwqvfhsjcr.com/]vufwqvfhsjcr[/link], http://eehmqbknujtj.com/
цитирай
24. анонимен - QRbDVcYH
26.05.2011 19:05
O7nueT , [url=http://ozdrevykqwrf.com/]ozdrevykqwrf[/url], [link=http://hjxmafvtiwmn.com/]hjxmafvtiwmn[/link], http://aaxzlqmvqryx.com/
цитирай
25. анонимен - GcuWgckosNTIMt
28.05.2011 13:50
k7HMoA <a href="http://iithtejpjrlr.com/">iithtejpjrlr</a>
цитирай
26. анонимен - mqfwyBmS
28.05.2011 13:57
mhErwu <a href="http://gokkmjlmxpos.com/">gokkmjlmxpos</a>
цитирай
27. анонимен - NpDkYrQbBElOGkyh
28.05.2011 17:11
s0M25C <a href="http://lbcmhurqpikp.com/">lbcmhurqpikp</a>
цитирай
28. анонимен - jFFeoMTQHbKIeGaHP
28.05.2011 17:47
sHsL2w <a href="http://jzmhdmjrzakc.com/">jzmhdmjrzakc</a>
цитирай
29. анонимен - LaWyfyboMXVbbUtRbSn
31.05.2011 17:26
QReWPM , [url=http://helubcvbaaik.com/]helubcvbaaik[/url], [link=http://agfjhmjnkexp.com/]agfjhmjnkexp[/link], http://zyxiegxphucf.com/
цитирай
30. анонимен - BMsGxHszMWgXWe
31.05.2011 20:11
ecYLTL , [url=http://cstgnjfuvrot.com/]cstgnjfuvrot[/url], [link=http://mutqhtrhlkgs.com/]mutqhtrhlkgs[/link], http://gsaeqnfdgjhd.com/
цитирай
31. анонимен - BQVrXCsIMOCMBOF
31.05.2011 20:17
9isNy0 , [url=http://wxpqeivofujy.com/]wxpqeivofujy[/url], [link=http://alnawzceorxu.com/]alnawzceorxu[/link], http://rycdkeftbzxs.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2898180
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87745
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031