Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2014 22:25 - Афоризми 20
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 9613 Коментари: 23 Гласове:
46


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                1. Чувството фантазира – логиката анализира и синтезира.

2. Чувството твори от информацията идеи чрез фантазията, а логиката ги доказва чрез анализ и синтез, за да стигне разумът до истината.

3. Логиката на религията е догмата без доказателство, което е заменено със сляпа вяра, а логиката на науката е доказателство за истина без догма.

4. Мистиката и религията предлагайки илюзията премахват действителността, а науката разкривайки действителността премахва илюзията.

5. Религията унижава човекът, а науката го прави велик.

6. Идеята изпреварила времето, чака своя миг дълго в чакалнята на времето.

7. Умът извира от недрата на глупостта.

8. От глупака ще научиш това, което не трябва да правиш, а от умния ще научиш това, което трябва да правиш.

9. Закономерността ограничава случайността като намаля свободата и на действие, а случайността ограничава закономерността като увеличава свободата и на действие, което я разрушава.

10. Светът е смес от случайност и закономерност, което го прави относителен.

11. Визуалната слепота е трагедия за индивида, а слепотата на невежеството е трагедия за обществото.

12. „Излишеството е порок“, само когато има недостиг за другите.

13. Всичко е информация и всичко се превръща в информация.

14. Животът трупа болки, смъртта ги премахва.

15. Който се бунтува срещу злото в себе си, става силен, а който се бунтува срещу злото в другите е велик.

16. Ескалацията на насилието предвещава края на насилника.

17. Изкуството, е творческо преживяване и преобразуване на действителността с елементи на иреалното.

18. Религията, е догматично преживяване и замяна на действителността с иреалното.

19. Плътността дава определение на масата.

20. Големият взрив сътворява Вселените и Антивселените от готова материя и антиматерия.




Гласувай:
46



Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - !!!:))) Поздрав за мъдростта!
12.10.2014 16:21
8. От глупака ще научиш това, което не трябва да правиш, а от умния ще научиш това, което трябва да правиш.
11. Визуалната слепота е трагедия за индивида, а слепотата на невежеството е трагедия за обществото.
цитирай
2. анонимен - Прекрасно!
12.10.2014 20:35
3. Логиката на религията е догмата без доказателство, което е заменено със сляпа вяра, а логиката на науката е доказателство за истина без догма.

4. Мистиката и религията предлагайки илюзията премахват действителността, а науката разкривайки действителността премахва илюзията.

5. Религията унижава човекът, а науката го прави велик.
цитирай
3. aip55 - Споделям
13.10.2014 16:44
атеистичните ти мисли (3,4 5) 8,14,18.
Добра формулировка...
цитирай
4. ivesa - Да,понякога емоциите пречат на ...
15.10.2014 07:41
ума да си свърши работата.Хубав ден:)
цитирай
5. lubovakoniamash - Някои мозъци са като бетон – хубаво ...
17.10.2014 11:37
Някои мозъци са като бетон – хубаво разбъркани и завинаги втвърдени.
цитирай
6. begetron426 - Re: 1. batogo
18.10.2014 16:31
1. batogo каза - !!!:))) Поздрав за мъдростта!
8. От глупака ще научиш това, което не трябва да правиш, а от умния ще научиш това, което трябва да правиш.
11. Визуалната слепота е трагедия за индивида, а слепотата на невежеството е трагедия за обществото.

Всичко в този свят си има своето място и значение. Затова глупостта е неизбежна необходимост.
Поради невежеството човечеството е вървяло по пътя на развитието потопено в пот, кръв и сълзи. Това е данъка за развитието, определен от необходимостта за разкриване на истините за съществуването, развитието, управлението и разбирането на света и трупане на познания. Затова ако сме съвършени, няма да има нужда от развитие и съществуването също отпада, защото става безсмислено. Поздрав!!!
цитирай
7. begetron426 - Re: 2. kushel
18.10.2014 17:20
2. kushel написа - Прекрасно!
3. Логиката на религията е догмата без доказателство, което е заменено със сляпа вяра, а логиката на науката е доказателство за истина без догма.
4. Мистиката и религията предлагайки илюзията премахват действителността, а науката разкривайки действителността премахва илюзията.
5. Религията унижава човекът, а науката го прави велик.

Единствена мерка за истина е доказателството, което я очиства от неистината.
Науката отхвърляйки илюзионните човешки фантазии, осъществява мечтите на човека.
Религията унижава човека като постоянно го плаши с наказание и унищожение, без да е допринесла за подобряване на живота му, а науката постоянно подобрява живота му и е на път да подари безсмъртието на всички, а не на шепа избранници. Поздрав!!!
цитирай
8. begetron426 - Re: 3. aip55
19.10.2014 14:59
3. aip55 каза - Споделям
атеистичните ти мисли (3,4 5) 8,14,18.
Добра формулировка...

За истината е необходима добра и точна формулировка, защото истината не се тълкува, а за догмата всяка формулировка е добра, но неточна, за да се тълкува и приеме за истина. Поздрав!!!
цитирай
9. begetron426 - Re: 4. ivesa
19.10.2014 15:25
4. ivesa каза - Да,понякога емоциите пречат на ума да си свърши работата.Хубав ден:)

Емоциите при човекът в много случай пречат на правилното решение, защото те взимат бързи и безконтролни, грешни решения, преди умът да се произнесе.
цитирай
10. begetron426 - Re: 5. lubovakoniamash
19.10.2014 16:12
5. lubovakoniamash написа - Някои мозъци са като бетон – хубаво разбъркани и завинаги втвърдени.

Написаното принципно е вярно, но си пропуснала да обясниш, кои мозъци са бетонирани, затова ще те допълня, за да се разбере цялата истина свързана с бетонирането мозъка на човека. Такива мозъци са всички, които не приемат нищо друго освен недоказуемата догма, която ги бетонира и не могат да търпят и търсят доказателство за обективно съществуващата истина за света. За разлика от втърдения бетон, те могат да се разбетонират от научни доказателствата против догматичния божествен бетон. Поздрав!!!
цитирай
11. lubovakoniamash - begetron426
20.10.2014 13:22
Вярата не е истинска, ако не е всичко, което ти е останало.Вярата вижда невидимото, вярва в невероятното и получава невъзможното.
Ние сме крайни. Бог е безкраен. Използвай времето си, за да Го опознаеш, не за да Го разбереш.
Поздрав Дора
цитирай
12. makont - Отличих 10, 12, 15 и 16!
20.10.2014 15:17
Някак си ми звучат много актуално днес. Поздрави!
цитирай
13. lubovakoniamash - Човекът е личност и предмет на този ...
24.10.2014 10:05
Човекът е личност и предмет на този свят едновременно. Висшата и съвършена личност – това е Бог. В приближаването към Бога се възстановява човешката личност, човек се освобождава от зависимостта от външното и от вътрешното: от своята наследственост, привички, минал живот, своите привързаности. Извън Бога човек от личност се изражда в предмет; той като че се овеществява, душата му престава да бъде средоточие на неговия живот и свободна воля: тя се поробва и поглъща от външното. В Свещеното Писание дяволът е назован чужд [5]: да, той е чужд на душата, но душата без Бога му се покорява и става негова робиня.
Архм.Карелин
цитирай
14. zaw12929 - ПРаВИЛО Е: да се пише
26.10.2014 17:16
Религията унижава човекА, А НЕ Религията унижава човекът

ГРАМАТИКАТА МОЖЕ ДА СЕ СГРЕШИ- ДРЕБНА РАБОТА, НО , ЧЕ РЕЛИГИЯТА УНИЖАВА ... не е вярно, кого, как го унижава, трябва конкретен случай, а вие обобщавате, за всички религии, за всички човеци- това вече е прекалено... да определяте, да разпространявате неща, за които нямате никакви знания... и да унижавате вярващите, защото не отручат, като вас Бог.
Вие го правите, защото... сте спрели да четете за постиженията на науката, която доказва все по уверено Бог, но това не е ... старец, нито млад човек... това е цялата наука...
цитирай
15. zaw12929 - Първо потърси грешките в себе си!!!Другото е надменност... необоснована
26.10.2014 17:24
begetron426 написа:
4. ivesa каза - Да,понякога емоциите пречат на ума да си свърши работата.Хубав ден:)

Емоциите при човекът в много случай пречат на правилното решение, защото те взимат бързи и безконтролни, грешни решения, преди умът да се произнесе.

цитирай
16. begetron426 - Re: 11. lubovakoniamash
26.10.2014 20:00
11. lubovakoniamash написа - Вярата не е истинска, ако не е всичко, което ти е останало.Вярата вижда невидимото, вярва в невероятното и получава невъзможното.
Ние сме крайни. Бог е безкраен. Използвай времето си, за да Го опознаеш, не за да Го разбереш.
Поздрав Дора

Вярата не е всичко, но е необходимост за всичко и всичко започва с вяра, но не със сляпа вяра, защото тогава се губи смисъла както на започването, така и на търсенето и намирането на каквото и да е. Вапцаров е написа стихотворението "Вяра", където можеш да се запознаеш с истинската вяра необходима на човека. Вярващите в Бог са обсебвали вярата и то по най-вредния начин, чрез който изключват търсенето и намиране на истината, защото истината не се тълкува, а за едно нещо истината е само една, за друго нещо пак е една и т. н. Само със сляпа вяра не маже да се види невидимото, загадъчното и др. т., а са необходими знания, технологии и мислещ ум. Повече от нещата, които е разкрила науката са невидими (атоми, молекули, елементарни частици, далечни звезди и галактики, живи клетки, неврони и мн. др.)и не може да ги видим с вяра, а трябват технически средства, знания и ум, за да се стигне до невероятното. Бог, ако е безкраен не съвършен, а като не е съвършен не може да бъде Бог, защото съвършенството и безкрайността са несъвместими и когато разбереш тази несъвместимост, тогава ще разбереш, че няма Бог. Затова не може да опознаеш нещо без разбиране. Това което си написала е схоластика и се използва от теолозите за заблуждение, за да се отрече истината. Поздрав!!!
цитирай
17. begetron426 - Re: 12. makont
30.10.2014 20:04
makont каза - Отличих 10, 12, 15 и 16!
Някак си ми звучат много актуално днес. Поздрави!

10. Само случаен свят няма и само закономерен свят няма. Защото в абсолютно случайния свят всичко е разрушено, а в абсолютно закономерния свят всичко е замръзнало. Затова светът е относителен, смес от закономерност и случайност, което забранява разумно сътворение и развитие, докато при развитието на неразумното не възникне разум. Относителната случайност и закономерност са забрана за съществуване на абсолютното зло - ад и абсолютното добро - рай, случайността разрушава системите, за да се развиват, а закономерността запазва целостта им, за да съществува. Еволюцията не върви едностранчиво, само случайно или само закономерно, а ползва относителността и на двете, което прави възможно получаване и на най-сложната структура, за което и трябва време, а не магическа пръчка за мигновено сътворяване.
12. Излишеството само за едни е порок в съвременна бедна и съсипана България управлявана от крадливи и преяли управници, но когато е за всички, тогава ще изчезнат пороците.
15. Бунтът на човека е движил света, а днешните управници искат да изключат от учебния процес Ботев, Смирненски и Вапцаров, за да ни поставят на колене, пост и молитва със завързани очи, за да доограбят и малкото останало в България.
16. Народът отдавна го е разбрал като е казал "Мухите хапят най-много, когато си отиват" и "Злото куче не живее дълго". Така насилника е обречен, но след много невинна кръв и сълзи. Всички останали също са актуални, защото намаляват невежеството, но си доловила най-актуалните за нашия свят и България. Поздрав!!!
цитирай
18. linde - ТОЧНИ АФОРИЗМИ - ЯСНИ РЕЗКИ
16.11.2014 22:58
Чувството фантазира (И ВДЪХНОВЯВА добавям:) – логиката анализира и синтезира.

Логиката на религията е догмата без доказателство, което е заменено със сляпа вяра, а логиката на науката е доказателство за истина без догма.

...

Ние сме Протестантизмус нооо... !!!

Аз мисля - религия няма място в наука и преди векове релгия е била грешка в знание нооо... !!!

Религия има място в нравственост, морал, общност, род, семейство и в жена.

Наука не е нравственост - наука е точност и истина

Религия е нравственост и морал
цитирай
19. jelezov - Особено ми харесаха петият и шес...
27.11.2014 12:28
Особено ми харесаха петият и шестият афоризми.
"5. Религията унижава човекът, а науката го прави велик.
6. Идеята изпреварила времето, чака своя миг дълго в чакалнята на времето."
Действително религията унижава човека, но трагедията е в това, че искрено религиозният човек не може да осъзнае това. Още по-трагичен е фактът, че униженият религиозен човек лесно се превръща в звяр. Доказателство е съвременният ислямистки екстремизъм. Но не са много хората, които осъзнават, че наред с него са съществували и съществуват християнски, юдейски, индуистки и т. н. екстремистки религиозни направления.
Че науката прави човека велик, е крайно обща и извънисторическа абстракция. Като религията и науката е произвела и произвежда достатъчно много зверове.
Този коментар не отрича ценността на двата афоризма.
Шестият афоризъм "Идеята изпреварила времето, чака своя миг дълго в чакалнята на времето." обяснява много точно много от загадките на историята.
И накрая, истинността на тринадесетия афоризъм може да се оспори. Философското осмисляне на феномена "информация", както и на теорията на информацията е още в самото си начало.

цитирай
20. lubovakoniamash - begetron426 написа:
27.11.2014 17:09
"Бог, ако е безкраен не съвършен, а като не е съвършен не може да бъде Бог,"
Моля begetron426 да четете внимателно никъде не съм казвала подобно нещо като това, което Вие по-горе написахте/или по скоро ми преписахте, че съм казала/Напротив твърдя обратното ще Ви го напиша с големи букви в случай, че имате затруднение с прочита " ВИСШАТА и СЪВЪРШЕНА ЛИЧНОСТ– ТОВА Е БОГ както и "БОГ Е БЕЗКРАЕН"
И МНОГО БИХ ЖЕЛАЛА ДА МИ ДЕФИНИРАТЕ КАКВО Е "СЛЯПА ВЯРА" СПОРЕД ВАС ТЪЙ КАТО МНОГО ЧЕСТО СИ СЛУЖИТЕ С ТАЗИ ФРАЗА.
ЕТО И ХРИСТИЯНСКОТО ЗНАЧЕНИЕ НА ДУМАТА ВЯРА- ""Вяра е жива представа на онова, за което се надяваме, и разкриване на онова, що се не вижда" (Евр. 11:1)"
ПОЗДРАВ ДОРА
цитирай
21. begetron426 - Re: 13. lubovakoniamash
26.12.2014 21:13
13. lubovakoniamash написа - Човекът е личност и предмет на този свят едновременно. Висшата и съвършена личност – това е Бог. В приближаването към Бога се възстановява човешката личност, човек се освобождава от зависимостта от външното и от вътрешното: от своята наследственост, привички, минал живот, своите привързаности. Извън Бога човек от личност се изражда в предмет; той като че се овеществява, душата му престава да бъде средоточие на неговия живот и свободна воля: тя се поробва и поглъща от външното. В Свещеното Писание дяволът е назован чужд [5]: да, той е чужд на душата, но душата без Бога му се покорява и става негова робиня.
Архм.Карелин

Целия пасаж е схоластика и то не много добра. Защото Бог не е личност, в противен случай ще бъде брадат старец, но не е и съвършен, защото съвършенството трябва да съдържа всичко, а всичкото е безкрайно, което е забрана да съществува съвършенство. Цитираното няма нито последователност, нито логика, поради което е една несвързана прекалено лоша схоластика, защото автора пише, че човек е личност и предмет на този свят едновременно, а после като се приближава към Бог си възстановява личността, значи е бил безличен. Къде е загубил личността си, която Бог е създал, за да я възстановява? И кой е виновен, че човек е такъв? Мисля че главния виновник е създателя, който уж може всичко, знае всичко и го прави мигновено, но е създал един несъвършен, грешен, безличен, зъл и отмъстителен по собствено подобие. Обрекъл го е на най-жестоки болести и смърт, а после му търси сметка и го наказва още по-жестоко, че е такъв. Точно това може да се нарече гавра с човека, а науката през това време търси изход как да го лекува, как да продължи живота му, как да подобри битието му и т. н. или да го направи велик, по-съвършен. Всички хора са извън Бога, но не виждам да са се превърнали от личности в безлични предмети, само тези в лудницата губят личността си и тези, които се подчиняват или приемат безропотно неистината като губи свободната си воля. Поздрав!!!
цитирай
22. begetron426 - Re: 4. zaw12929
26.12.2014 22:14
zaw12929 написа - ПРаВИЛО Е: да се пише
Религията унижава човекА, А НЕ Религията унижава човекът
ГРАМАТИКАТА МОЖЕ ДА СЕ СГРЕШИ- ДРЕБНА РАБОТА, НО , ЧЕ РЕЛИГИЯТА УНИЖАВА ... не е вярно, кого, как го унижава, трябва конкретен случай, а вие обобщавате, за всички религии, за всички човеци- това вече е прекалено... да определяте, да разпространявате неща, за които нямате никакви знания... и да унижавате вярващите, защото не отручат, като вас Бог.
Вие го правите, защото... сте спрели да четете за постиженията на науката, която доказва все по уверено Бог, но това не е ... старец, нито млад човек... това е цялата наука...

Когато се коментира определено нещо, не се започва нито с граматика, нито с поучения, нито с характеристика на личността на автора, а се прави конкретно със знания и логични изводи и свързаност между изреченията, което е главната същност на граматиката. В коментар 21 съм обяснил, защо Бог унижава, а науката
величае човека, но може да допълня. Права си Бог не унижава човека, той сам се унижава като го е измислил от страх и невежество, а после се подчинява на измислицата. Не виждам по-голямо унижение от това. Обобщаването е много важно нещо, защото частните истини са, за да може до се търсят и намерят общите истини, без които светът ще си остане непознаваем и ще си останем роби на една божествена неистина. Критикуваш ме за това, че правя обобщения, а после хоп и правиш не само обобщение, но намираш истината, която човечеството не е намерило хиляди години: "...Бог...това е цялата наука". И то без никакви аргументи. Няма такава наука, която да е доказала съществуването на Бог, защото науката не се занимава със съществуването на Бог, а с това което Бог не позволява и не може.Затова Бог мрази науката, защото го измества от съзнанието на хората и и е сърдит много, но напоследък търси примирение с нея като и се извинява за кладите и прочее,но се убеждава, все повече, че той е догма, а науката работи с доказателтсва. Затова съм привърженик не на Бог, а на науката.Поздрав!!!
цитирай
23. lubovakoniamash - към г-н Цветан Иванов -begetron426 коментара21. - Re: 13. lubovakoniamash// Ви е меко казано по детски наивен
16.01.2015 12:01
Аз като човек вярващ в Бог се обосновавам с цитати от Библията а Вие с какво ?Нямате един факт изложен в коментарите си само някакви Ваши разсъждения и странни умозаключения. Апостол Павел казал: „Душевният човек не възприема онова, що е от Божия Дух: за него това е безумство; и не може да го разбере, защото то се изследва духовно. Духовният пък изследва всичко, а него никой не изследва“ (1 Кор. 2: 14-15)? Какво не ви е ясно? Всеки стругар, шофьор, магазинер, учител, журналист си позволява да разсъждава и да съди Църквата Божия, без да се е прекръстил поне веднъж в живота си, след като е прочел няколко „духовни“ книжки (една от които задължително е „Майсторът и Маргарита“) и половината от детската Библия (в краен случай). И ето, той е уверен, че на това „основание“ може да разсъждава за духовността и вярата в Бог.
Добре да видим какво казват хората на науката за Бог:
1.“Повърхностните занимания с наука ще те отведат далеч от Бога, а задълбочените научни изследвания ще те доведат при Него.”/Луи Пастьор – основател на микробиологията и имунологията/
2.“Аз твърде отдавна съм забелязал едно общо впечатление, загнездило се у хората от ненаучния свят. Те си мислят, че учените вярват, че науката е открила някакви начини да обясни всички факти в природата, без да се обръща към вярата в Бога. Винаги съм смятал, че това впечатление е напълно безпочвено.”

“Атеистичната идея е толкова безсмислена, че аз не мога да я изразя с думи.”/Лорд Келвин – основател на термодинамиката и енергетиката/

3.Винаги съм смятал, че тези две неща – съществуване на Бога и безсмъртието на душата – са най-важните измежду онези, които трябва да бъдат доказани по-скоро с доводите на философията отколкото на теологията. Защото, макар за нас, вярващите, да е достатъчно да вярваме, че Бог съществува и че човешката душа съвсем не умира заедно с тялото, без съмнение изглежда невъзможно да убеди някога невярващите в истинността на която и да е религия./Рене Декарт– физик, математик и физиолог/
Поздрав
цитирай
24. nbrakalova - 2. kushel написа - Прекрасно! 3. ...
17.04.2015 20:28
begetron426 написа:
2. kushel написа - Прекрасно!
3. Логиката на религията е догмата без доказателство, което е заменено със сляпа вяра, а логиката на науката е доказателство за истина без догма.
4. Мистиката и религията предлагайки илюзията премахват действителността, а науката разкривайки действителността премахва илюзията.
5. Религията унижава човекът, а науката го прави велик.

Единствена мерка за истина е доказателството, което я очиства от неистината.
Науката отхвърляйки илюзионните човешки фантазии, осъществява мечтите на човека.
Религията унижава човека като постоянно го плаши с наказание и унищожение, без да е допринесла за подобряване на живота му, а науката постоянно подобрява живота му и е на път да подари безсмъртието на всички, а не на шепа избранници. Поздрав!!!

Без да влизам в подробности, защото тук не е мястото за тях – грешите. Да оставим настрана множеството вярващи учени – някога и днес, някои от които заплатили с живота си. Науката е с ограничен обсег на изследване и доказване. Търпейки развитие, много нейни постулати са отпаднали с времето. Светът ни не е само материален, а триизмерен. Светът на сетивното оперира с опита; светът на идеалното оперира с логиката; светът на нравствеността (любовта) – с вярата. Величието на човека не е в технологиите, а в морала. Моралът, с който ще ги създаде; моралът с който ще ги използва. С превръщането на науката в идол, въпреки че има това право, човекът няма да може да стигне до истината. Вие вярвате в науката. Има хора, които вярват и в науката, и в Бога. Мисля, че вторите имат по-голям шанс да се докоснат до истината. Всъщност, без да влизам в полемика, не знам коя истина имате предвид?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2906144
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87749
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930