Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2015 22:31 - Чувственият човек, втора част
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 5822 Коментари: 13 Гласове:
51

Последна промяна: 29.06.2015 20:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                Тук задължително трябва да отворим скоба за сравнение на величието и моралността на самозапалилите се протестиращи българи, които принасят в жертва себе си, заради другите. Жертват се против неморалността и корупцията, чрез най-жестоката смърт, а не убиват невини хора заради себе си. За летеца герой капитан Димитър Светозаров Списаревски спрял американските бомбардировачи над София, с таран. Многото легенди по българските земи, за красиви и бедни момичета предпочели смъртта вместо охолния живот в турските хареми, като една от легендите за тях е свързана името на нос Калиакра.
                Беззаконието и жестокостта на ислямските закони осъдили на смърт 26 годишна жена Райхане Джабари, през 2007 год. в Иран, защото е убила бивш служител на министерството при самоотбрана, за да се спаси от изнасилване, което показва, че жената в ислямските държави няма законно право на живот. Извращение на всякаква законност – нито чувственост, нито логика…
                Масовото убийство на учениците в Пешавар, Пакистан в средата на месец декември 2014 год. от ислямиската групировка на талибаните. Убити са 141 човека от които ученици 132, като е залята с бензин една от учителките и запалена пред децата да изгори жива. Това нещо животните не могат да го направят, защото техните инстинкти съдържат програмата да не убиват собствения си род, а човекът с неразвито и зомбирано мислене лишен от животинските инстинкти, прави това и то с необуздана жестокост. И за всичко това е виновно алогичното човешко мислене, което лишава хората от разум.
                 Ще завършим описанието на човешките налудничави извращения, поради неразвитие на мисленето, като го сравним с истинската човешка лудост причинена от психичните заболявания. При психичните заболявания, лудостта най-често засяга логичното мислене. Това освобождава безконтролните действия на лудия и създава неадекватна на действителността чувствено-фантастична реалност, в която лудия се развихря. В тази извратена реалност, лудия действа неадекватно в разрез със здравия разум като невъзможност за реална логическа оценка на действителността. Например: Сервантесовият Дон Кихот се сражава с вятърни мелници, лудият наливащ вода в кацата без дъно, лудият отрязъл половите си органи и мн. др.
                Показателни в това отношение, са алогичните действия на лудия в изкривената негова реалност, отразена във вицовете за него, които разкриват вътрешната му алогична убеденост за правилни действия, което по-същество е сродно с неразвитата човешка чувственост и най-вече с липса на логиката.
                 Вицът за един нормален човек, който при среща с познат, но опасно луд – се уплашил от него и побягва, а лудият започва да го гони, бягащия човек се изморил и спрял като очаквал лудия да го убие – изненадващо лудия го докоснал по рамото и му казал – ти гониш.           
                 В друг виц, двама луди се возят на колело като изкачват стръмна улица. При свършване на стръмното този който въртял педалите въздъхнал – откъснаха ми се краката от натискане на педалите, а другия му отговорил – а мен ме заболяха ръцете от стискане на спирачките, за да не се върнем назад. Нормално и логично е да се използват спирачки при спускане, но е ненормално и нелогично да се ползват при изкачване, което неадекватно действие е причина за смесване на нормалното с налудничавия алогизъм и което в редица случай води до фаталното. Фатална е ситуацията с лудия моторист през нощта, който вижда срещу него, че идват две светлини и решава да мине между тях като ги взема за два мотоциклета, но се оказало кола…

               Лудостта се проявява като нереална, алогична оценка на действителността, в която лудия действа алогично, но са установени случай на престъпления извършвани от психично болни, чийто действия съдържат желязна жестока логика на налудничавото изпълнение. Изкривяване на действителността от чувственото образно мислене на психично болния е толкова голямо и постоянно, че и малкото останала логика, която прави човека разумен се подчинява на изкривеното чувствено мислене, което се възползва от нея, прилагайки я в изкривената реалност. В такива случай престъпленията на луди, са неочаквани, трудно доказуеми и зловещи, но си приличат с емоционалните престъпления на нормални хора и с тези извършени под давлението на опиати алкохол и религиозен фанатизъм.
                 В описаните случаи е налице както слабата емоционална интелигентност, така и слабото логично мислене, притъпявани от невежество, неразвитие на мисленето, алкохол, наркотици, религиозен фанатизъм, различни идеологеми и психични заболявания. Изредените причини притежават фактор слаборазвито мислене както чувствено-образно, така и логично, което е в основата на всички престъпления и самоубийства.
                 Ако сравним лудостта, която е протяжена и постоянна във времето със слабата или неконтролирана чувственост и слабата логика, плод на невежеството и неразвитието, в даден човек ще наблюдаваме, че си приличат в налудничавите пристъпи, но се различава с времетраенето им. Пристъпът на лудостта е продължителен, но не е съпроводен през цялото време с престъпления, а пристъпът на алогичното мислене е мигновено емоционално избухване, но с достатъчно времетраене, за да се извърши жестоко престъпление.
                 След престъпният емоционален шок, някой хора осъзнават престъплението, което са извършили и се самоубиват, но преобладаващата част е с толкова затъпено мислене, че не могат да направят самооценка на извършеното. Абсурден е случаят с Пол Пот, през чието кратко управление са убити 3 милиона души като създава лагера на смъртта S – 21 в Камбоджа и връща държавата в първобитната ера. Арестуван от собствените си войници и осъден на доживотен затвор, се изказва, че от държавата, на която е служел достойно, нищо друго ценно не е взел, а само собствената си жена и дъщеря. Този зловещ психопат не осъзнава вината си за измъчваните и избитите по време на неговото управление 3 милиона души от 9 милионното население на Камбоджа.
                 Практиката е била такава, че насрочения за виновен е измъчван и убиван, а заедно с него получават смъртна присъда цялото му семейство и най-близките му роднини и приятели. Действал е по метода на друг исторически психопат – Сталин, чийто девиз е бил „Няма човек, няма проблем“, а неговия жесток помощник Берия, хлечел и целувал краката на изпълнителите на смъртната му присъда, за да не го убиват.
                 Главната надзирателка на концлагера за жени, „Равенсбрюк“ през втората световна война, Доротея Бинц, преди да се изпълни смъртната и присъда чрез обесване, сваля златното ланче от врата си и казва: „Надявам се, че няма да мислите, че ние сме били лоши хора“. Тава го казва жена, която ръководи измъчването и убиването на хиляди жени и извършване на зловещи медицински опити върху тях. Това нещо може да бъде направено от хора с болни мозъци, плод на нациското идеологическо зомбиране с невъзможност за реална оценка на действителността и мисленето. Защото извършените зверства неосъзнати от тях не се побират в никакви човешки мерки, а главната и най-жестока извършителка се представя за човек: „ Надявам се, че няма да мислите, че ние сме били лоши хора“.
                 Друг исторически случай на огромна жестокост е свързан с китайската императрица Цъси, която удавила стотици млади и красиви момичета, наложнички на императора от ревност и страх да не я изместят от императорския престол. В древен Рим е била нормална практиката да убиеш баща си,майка си, синът си, брат си, приятелят си, за да се изкачиш на императорския престол. Така се ражда отрицателна сентенция при убийството на Цезар: „И ти ли Бруте“. Историята на всички древни народи прелива от жестокости в борбата за власти богатство.
                Един български фашистки офицер, садист, подпуручик Константин Йорданов командир от редовната българска армия – разстрелял, без съд и присъда, Ястребинчетата, заедно с майките и бащите им (18 човека от 6 семейства) и лично доубивал ранените. Този злодей, също хленчел и се молел, след като чул смъртната присъда, за да му простят и да не го убиват като е казал, „мислех, че изпълнявам дълга си“. Неговият фашистки дълг, е убийството на невинни деца и възрастни хора без съд и присъда. За да изпълни докрай фашисткия си дълг, изгорил къщите на разстреляните семейства. Неговото извратено животинско съзнание не е могло да предположи, че човешки дълг е съвсем друго нещо, а това което е извършил е садизъм.
                 Човешки дълг е да предотвратиш наказанието на невинните, а не лично да ги доубиваш, защото проявата на човещина е свързан с положителните човешки качества, с човешките добродетели, а те с дългът. Човешките добродетели при немислещи хора са принизени с възможност за изява на зверското в тях. Затова народен съд след 9. ІХ срещу управляващите е трябвало да има, за да получат заслуженото си наказание, виновните, дори да е само случая с Ястребинчетата, а такива случай са хиляди в България преди 9. ІХ.
                Всички описани недъзи на човешкото съзнание и проявите им в човешкото общество са плод на безконтролна емоционална чувственост, вредна както за отделния човек, така и за обществото.
                Изводът е, че е невъзможно при раждането на разумния човек да се пръкне едно съвършено човешко съзнание. Защото няма такава свръхестествена сила, която може да го създаде мигновено и завършено, но има неразумна еволюционна сила на развитието, което винаги започва от роденото примитивно начало и върви към усъвършенстването му.            Затова несъзнателния човешки род, не може да бъде плод на Божествен разум, защото такъв разум би го създал със завършени човешки качества и възможности, а не с животински примитивизъм, за което после Бог да го съди жестоко, затова, че е грешен. Защото създателят осъждайки своето създание, човека, всъщност осъжда себе си. Същото е положението и със създаването на света, не е възможен, и е безсмислен завършен и съвършен свят, още повече, че съществуването на обективната материална действителност, нагледно го подчертава. Защото в обективната реалност на света е преобладаващо отрицателното, разрушителното, а не положителното и съзидателното и необходимостта от развитие се явява като баланс между тях, за да може да съществува, да се развива и да бъде познаваем света.
                До тук получихме отговора, защо човекът и неговия свят са толкова алогични и несправедливи. Следва въпросът, как да превърнем неморалния човек с ниско съзнание в морален и високо съзнателен човек, за да направим нашия свят по-добро място за живеене и развитие. Д. Голман е поставил основата на отговора като е стигнал до прозрението за Емоционалната интелигентност, която да управлява емоционалната чувственост като я направи интелигентна. Пълният отговор на въпроса е какво точно е емоционалната интелигентност и как да превърнем неуправляемата емоционална чувственост на човека в интелигентна, за да я управляваме и да постигаме правилни решения като неутрализираме емоционалния разрушителен изстрел.
                След преобразуването на едното животинско, чувствено полукълбо в логично се появата Homo Sapiens и се прекъсва хармоничната, симетрична връзка между двете животински мозъчни полукълба, подчиняваща се на инстинктите при вземане на решения. Раждането на Разумния човек като по-висш еволюционен продукт и надстройка на животинското инстинктивно съзнание, олицетворява човешката природа, което издига човекът над животното, а не го принизява, както се опитват да твърдят много автори като свеждат човекът само до отрицателната му природа, с което обясняват невъзможността за неговото видоизменение към добро. Човекът като еволюционен продукт има възможност да се развива прогресивно, а като кално творение на Бог, да бъде натикан в ада без малкото богоизбрани, които директно заминават за рая.
                Изводът че не може да припишем вина за извращенията, които е направил и прави човекът, на неговата неизменна природа. Защото точна променливостта на чувствеността е главния виновник за вземане на необмислени, неточни и неверни решения, които са без никакво основание. Ако човешката природа беше Абсолютно непроменлива, то хората щяха да бъдат само зли, което ги обрича на бърза гибел, или само добри, което ги обрича на безсмислено съществуване. И в двата случая човечеството нямаше да го има. Бог не е могъл да реши проблема Тетралектично, а неразумната Тетралектична еволюция го е решила с раждане на разума, в непротиворечивите условия на първобитна община, чрез злото и доброто в него, с възможност за прогресивно развитие, защото всяко първично начало е посредствено. Така в равновесното първобитно общество се ражда новото по-висше качество, разумът с предпоставка за развитие.
               Установихме, че разумния човек не се е развил и не е променил първичната си разумна природа и причината за това. Защото установихме също, че след появата на разума, човекът не е имал необходимите обществени условия, за развитие. Така първичният човек е имал закономерната възможност да създаде само противоречиво общество, което спира неговото развитие, за да запази противоречията развиващи обществото. Неразвитият човек е станал жертва на собствената си противоречивост, заради развитието на обществото и при постигането на определен връх на обществено развитие, обществото му се издължава, като му създава условия за развитие.
                Постигането на съвременния етап на НТР на обществото, не е някаква самоцел, а възможност да се създадат социални условия за развитие на човека или едно равновесно битие, което напълно ще го освободи от физическия труд, като завърши противоречивата борба за физическото му оцеляване. След постигане на посочените придобивки, човекът ще има свободно време за духовно развитие чрез получаване и заучаване на всестранна и вярна информация като познание, необходима за формиране на правилно мислене, което ще развие неговото ляво, логично полукълбо. Така той чрез всестранно развитие ще излезе от порочния кръг на заблужденията, на догмите и идеологиите и човечеството ще се запъти към повишаване на съзнанието, предпоставка за изчезване на войните и престъпленията.
                В по частен смисъл, развитието на мисленето чрез всестранното познание при Разумният човек ще го превърне в Умен, мислещ човек, при който мислещото логично ляво полукълбо ще бъде доминиращо и ще наложи определен контрол над чувственото дясно полукълбо, но не като диктат, а като дидактика. Това ще допринесе дясното полукълбо да се очисти от човешките пороци, водещи до емоционални, престъпления като неправилни решения. При този контрол на логичното полукълбо ще се възстанови и сихронизира прекъсната връзка между мозъчните полукълба, разкъсана при раждането на разума. Ще се появи ново качествено мислене като взаимодействие между двете мозъчни полукълба.
                Тогава скорострелното решение на чувственото полукълбо ще се превърне в прозрение само като относително разрешение от абстрактно мислещото. Контролът няма да бъде тотален, а само относително ще намали грешните решения до определен минимум, което няма да унищожи човешката чувственост, а ще облагороди човещината в нея като я очисти от налепите на пороците.
                И при първичното непроменено статукво между полукълбата, при възникване на разума, се появяват интуиционни прозрения, поради скоростното чувствено-образно въздействие на дясното полукълбо, които са верни решения, но са рядкост и не се подават на контрол. Затова им придаваме мистифициран образ, защото не ги разбираме и не може да ги контролираме, но забележителното, е че тези прозрения идват след определени търсения и размишления на логичното полукълбо и никога не идват без основание.
              Стигнахме до извода, че неразвитието на човека и по-точно на неговия мозък, е причината за човешките страдания и определихме необходимостта от равновесно битие като възможност за развитието на човека с предпоставка за всестранно познание, необходимо за развитието на мисленето. Остава въпросът, от къде да започнем и обяснението, защо да започнем точно от там, за да получим едно хармонично развитие на човешката личност като направим емоционалността интелигентна.
                Логично е, да започнем с обучение на детето още след раждането в правилна посока по – подобие на обучението на малките при животните. Разликата се състои в това, че при малките на животните има заложени генетични готови програми – инстинкти, които се отключват бързо при обучението, при което не малка роля се пада на игрите, а при детето има генетично предопределение за разум, което трябва да развием чрез дълго обучение. Така възрастните животни за кратък период от време възбуждат инстинктите на малките ,предопределени генетично, като функционален сихрон между двете чувствени полукълба. Малките животинчета бързо започват самостоятелен живот без промяна на функционалната симетрия на техния мозък, което е възможност за запазване на инстинктите на рода и предаването им на следващите поколения.
                Приликата, е че обучението на детето и на малките животинчета започва при наличието на две празни мозъчни чувствени, функционално симетрични полукълба. При детето това означава раждането на разума за втори път като промяна на функционалната симетрия на мозъка, предопределена генетично, а при животинчетата само се отключват инстинктите, без промяна на функционалната симетрия на полукълбата, също предопределено генетично за рода.
                При животните промените не са обусловени от историческо развитие, а при човекът са свързани с етапите на историческото обществено развитие, които отразяват определен етап на познанието. Затова обучението на децата е свързан с постигнатото познание на обществения етап на развитие, което до сега ги развива според теократичните и плутократичните порядките на обществения строй, определен от догматизма на мистиката и религията и от социалното разделение. Социалното неравенство и липсата на необходимото научно познание, е определяло невежото обучение на детето, което е формирало примитивен разум, най-способен да унищожава себеподобните си чрез първичните обществени законови порядки, поради непознаване същността на природните закони на съществуването, развитието и управлението на света.
                В основата на всички извращения против човечеството стои невежеството на епохата раждаща невежи малограмотни и гладни човеци с разкъсана връзка между двете мозъчни полукълба, неспособни за мислене, но способни за зверства.
               Например Александър Македонски е имал най-добрия учител на Древна Гърция – Аристотел. Той е направил от него добър пълководец, но поради невежеството на епохата му внушава фикс идеята, че чрез походите и завладяването на чуждите земи ще стигне до края на света и ще стане негов господар. В тази древна епоха малцина са имали добри, но невежи учители според съвременното НТ развитие и разбиране на света. Останалото човечество е не само неграмотно, а 80% в Древна Гърция са били роби, които са по-близо до животните, отколкото до човека. При това положение е възникнала необходимостта да се роди демокрацията в своя примитивен робовладелски вид.
              Днес разполагаме с достатъчно доказано научно познание и различни остарели методи на обучение, с които започваме обучението на децата, но не прилагаме необходимия правилен метод, като не променяме старата методология до пълното формиране на разумната човешка личност. Промени внасяме само като разширяваме и усложняваме познанието с което формираме знаещи човеци, но не и мислещи.
               Знаещият човек, ако не използва натрупаните знания по предназначение ги забравя, а като ги е заучавал без да ги разбира, без да ги е осмислил ги забравя по-бързо – такива са зубрачите. В края на краищата по-голяма част от знанията, получени по този начин, се оказват ненужни и влизат в графата загуба на време. Появява се необходимост да се променят много от остарелите методите на обучение и да се заменят с методология, която развива мисленето или учи на мислене.
               При съвременния етап се губи смисъла от заучаване на огромен обем от знания поради лавината на информационния потоп. Защото колкото и знания да имаме трудно ще плуваме в бушуващия информационен поток Трудно вече се ориентират, дори тесните специалисти в тяхната област, залята с огромна информация. Безсмисленото натрупване на знания, особено които не се ползват, със сигурност затрудняват, деорганизират работата на мозъка като се притъпява неговата селективност и мислене.
                Още по-безсмислено е натъпкването на мозъка с излишна информация, когато под ръка имаме информационната банка Интернет за бърз достъп до всестранна информация и лесен информационен обмен между нуждаещите се, което улеснява нашето мислене и връзки. Възможността да изберем точното необходимото знание е свързана също с мисленето както с предварителните размишления, така и за продължаване на размишленията, или с нашата подготовка, за да се ориентираме точно от кое знание се нуждаем.
                Необходимостта от всестранно развитие на детето включва само в началото разнообразни знания. В последствие колко повече овладява логичното мислене: аналитично и синтетично, толкова повече е необходимостта всестранното знание да става селективно и дозирано да запълва празните чувствени полукълба на детето по необходимост. Това дозирано заучаване на всестранни знания при детето трябва да върви паралелно с определена методология за морално възпитание и приучаване към логични разсъждения, което да включва игрите. Колко от по-ранна възраст се започне обучението на знание и мисъл при детето, толкова е по-ефективно, което не обременява детето, поради възможността и необходимостта неговия празен мозък да поглъща познание и да се учи на мислене.
                 Този процес задължително на съвременния етап трябва да започне в семейството веднага след като детето се научи да говори, което ще ускори и говоренето, защото неговия празен мозък има афинитет за поглъщане на разнообразна информация и нейното разбиране. Затова децата са прекалено любопитни и задават много изпреварващи въпроси.
                 Тук вече може да отворим скоба като необходимост да пазим празното детско съзнание от мистика, религия и различни идеологии. Затова те нямат място в учебния процес на подрастващите, защото ограничават знанието и притъпяват мисленето, вместо да го развиват, поради което такива деца са най-лесна плячка за идеологическо манипулиране и религиозно зомбиране. Да не забравяме, че при детето разума се формира за втори път чрез обучение, поради двете му празни чувствени (животински) полукълба, за да се появи логичното, разумно полукълбо като функционална асиметрия на мозъка, което го прави разумно същество. Това подчертава верността на Биогенетичния закон на Хекел на психично ниво като повторно раждане на Разумния човек при обучението на детето.
               Първият път при появата на разума се разваля функционалната чувствена симетрия на животинския мозък, което превръща лявото полукълбо в логично с абстрактно мислене и животното се превръща в разумно същество. С раждането на разума се дисхармонизира връзката между двете полукълба на Разумния човек, но се развива генетична предпоставка за неговата поява.
                При животните генетичната предопределеност е за развитие на инстинкти, което запазва сихрон между двете чувствени полукълба като функционална симетрия. Затова, на каквото и обучение да се подложат животните е невъзможно да ги превърнем в разумни същества чрез обучение. Обратното е при детето останало без човешко обучение и познание, е невъзможно да получи разум, което го превръща в животно без инстинкти и човешко същество без разум с никакви шансове за оцеляване. Следователно възниква необходимостта за дълго обучение при детето, за да се развие генетичната предопределеност за разум при него.
                 За втори път разума се ражда върху генетичната предопределеност при детето чрез дълъг период на обучение и възпитание, при което лявото празно, чувствено мозъчно полукълбо се превръща в логично и детето израства като пълноценен Разумен човек. Колко реални, морално верни и точни знания и правилни методи на мислене са вложени в обучението на детето, толкова по-голяма е възможността то да се научи правилно да мисли, за да се превърне в пълноценен човек с изградена морална психична устойчивост. Защото точно неразвитата чувственост и логика при възрастните води до неустойчива и агресивна психика, която е нанесла и нанася огромни личностни и обществени поражения на човека и човечеството.
               Следователно неправилно изградения възрастен индивид не е застрахован от изкривеното и неправилно алогично мислене, а е предразположен към него. Така той манипулира или става обект за манипулации във вреда на другите и на себе си. Алогизмът на човешкото чувствено съзнание в съвременния свят, стигайки до бързи и неверни решения, е по страшен от атомния огън, защото той може да го запали.
                Основният извод от разгледаните наболели въпроси, е запазване неомърсено детското съзнание като му създадем социални условия, за да го развиваме в правилна познавателна, морална и логична посока и не допускаме заливането му със сурогота на омерзения свят, защото такъв свят загива от своята мерзост.
                Много пъти в дискусии ми е задаван въпросът как ще направя човека по-добър? Отговорът е! В децата е нашият коз за спасението на човека и цивилизацията ни както физически, така и духовно. Затова трябва да запазим детското съзнание чисто, а може да го запазим като направим социални промени в обществото и го обучаваме с всестранно, вярно, доказано научно познание и го учим да мисли, за да се появи един ден бъдещия хуманен мислещ и Умен човек, зародишът на хуманната разумна цивилизация. Защото Алогичният, чувствен човек е изиграл своята зловеща роля, за противоречивото обществено развитие, и няма повече бъдеще нито за него, нито за човечеството.
               Доказателство за верността и полезността на тази статия не е свързано само с неврофизиологичните постижения при научното изследване на човешкия мозък, а намира подкрепа и в съвременните психологични теория върху опитния психологичен тест на Питър Уейсън.
               През 60 години на 20 век, Уейсън реализира подход като опитна постановка за изследване на мисленето с определена селективна задача, позната в психологията като „селективната задача на Уейсън“. „Може би бях привлечен от темата за разума, защото повечето неща в живота изглеждат неразумни“ – заявява той и се заел с изследване природата на мисленето.
               В действителност при психологичните абстрактни експерименти с картите, той установява ирационалното, алогично мислене при повече от 90% на участващите в експеримента. Този феноменален резултат опровергава предположението, че човек по природа мисли аналитично, в което и той е вярвал, но не разкрива причината за алогизма на човека. Изглежда е било още рано за заключения, защото не са били направени необходимите физиологични открития за работата на човешкия мозък.
               В статията“Чувственият човек“, е постигнат отговора, че причината за алогично мислене е свързана с неразвития човешки мозък след разкъсване на връзката между двете полукълба при появата на разума. С формирането на лявото логично полукълбо се развива първичното мислене, което е предпоставка за превръщане на неразумното животно в Разумен човек. Появява се разум, но се разкъсва симетричната функционална връзка между двете животински чувствени полукълба и започва определена относителна дисхармонична борба за надмощие между тях. Предимство е на старото чувствено полукълбо, което дава изпреварващи, но неверни отговори констатирано опитно при „селективната задача на Уейсън“и нейното видоизменение.
                Защото новото разумно полукълбо е началната основа за прогресивно развитие на човешкия мозък, и като всяко начало, то е в най-примитивната си фаза, за да има смисъл развитието, което биолози, генетици, неврофизиолози и психолози, каквито и теории да развиват винаги трябва да го имат предвид, за да стигат до верни заключения и обяснения. В противен случай всяка тяхна теория ще бъде непълна с недостатък да обясни постигнатото. Така първичното логично мислене, като възможност на разумното ляво полукълбо на човешкия мозък, е много слабо, за да наложи контрол след разкъсаната инстинктивна симетрична функционална връзка между двете полукълба при поява на разума. Чувственото, дясно полукълбо освободено от контрола, поради лабилната връзка, но с вродената си бързина, взема лесно изпреварващи, но най-често неверни решения.
                 През 1982 год.,психолозите Ричард Григс и Джеймс Кокс продължават изследванията с помощта на селективната задача като заменили абстрактното условие с определено социално условие и 75% от участниците решили вярно задачата. Това озадачило психолозите. Как е възможно думите в условието да определят трудността на задачата като логическата структура е същата? Това явление е популярно сред съвременните психолози като „ефект на съдържанието“.
                Ефектът на съдържанието също е разрешен и обяснен със системния Тетралектичен подход в статия „Чувственият човек“. Не само се стига до обяснението на ефектът на съдържанието, но е решен въпросът за функционалното симетрично системно преобразуване на човешкия мозък, предпоставка за поява на Разумния човек и неговото развитие, свързано с обществения процес.
                Невъзможно е при мисленето на човека да не се появи „ефект на съдържанието“, когато основата за раждането на разума са думите. Защото двете чувствени полукълба при човекоподобната маймуна са изработили символи, термини и понятия като думи, отражение на материалната обективна действителност, чрез които става възможно не само общуване между членовете на първобитната община, но и раждането на мисленето и преобразуване на лявото животинско чувствено полукълбо в логично. Затова думите предизвикват „ефект на съдържанието“, защото те са в основата на раждането на разума и логичното мислене. Абстракцията им в условието на селективната задача повишава възможността за грешен отговор като леснодостъпно, но измамно решение. Намаляване на абстракционното действие на думите чрез използване на предварителни знания повишава възможността за правилни решения.
              Така двете полукълба си разменят ролята при решението на селективната задача: Чувственото с художествено-образното мислене прави прибързани решения, защото не разбира абстракцията, а логичното полукълбо работещо с абстрактно мислене, разсъждава с думи, за което му трябват знания и време за да стигне до верни решения. Затова чувствената, стара система е бързо, а логичната нова е бавна. При изясняване смисълът на съдържанието на думите от логичното полукълбо, което намалява абстракцията им се възстановява прекъсната връзка и то упражнява контрол над чувственото и резултатът е вярно решение.
               През 2011, психологът Даниел Канеман, Нобелов лауреат в книгата си „Мисленето: Бързо и бавно“,продължил психологичните изследвания чрез селективната задача, която е една от „най-изследваната експериментална парадигма в психологията“. При това изследване той разработва и предлага нова теория на„дуалистичния процес“, възможност която била предусещана още от Уейсън. Теорията на „дуалистичния процес“ доказва, че при различен набор от думи се предизвиква дейността на две различни когнитивни системи, които Кенеман определил като бърза – старата система (1) и като бавна – новата система (2). От еволюционна гледна точка това му изглеждало парадоксално и неправдоподобно, както е изглеждало и на много еволюционни психолози, но с Тетралектичното обяснение, което направихме, правим и което ще направим, ще се убедим, че това е закономерно определен еволюционен процес.
               При решаването на селективната задача, според Кенеман, старата бърза система и новата бавна се борят за надмощие и при надмощието на стара система се получават много повече грешки. Така Кенеман разделяйки човешкото мислене на две части се приближава плътно до неговата еволюционна същност, въпреки че има усещането за еволюционна неправдоподобност.
                Следователно „дуалистичния процес“е продукт на еволюционното Тетралектично развитие на мозъка, което потвърждава Еволюционната теория на Дарвин. Защото единният мозък при влечугите е белязан с чертата на физическото разделение и при бозайниците това разделение оформя две мозъчни полукълба – ляво и дясно, но с функционално единство, или функционална симетрия. Физическото примитивно единство на мозъка при влечугите е постигнало еволюционното си физическо разделение при бозайниците, но работещо с функционалното чувствено-образно единство при мисленето, като повторение. Повторение, което е пренесено като отражение на първичните структури и форми на Тетралектичната материална еволюция.
                При раждането на Разумния човек, функционално симетрично чувствено единство на мозъка се разрушава и се постига функционалната Асиметрия на двете полукълба, което всъщност е причината за поява на разума. Дясното полукълбо си остава чувствено, непроменено, а лявото се превръща в логично със аналитично и синтетично мислене, причината за поява на разума.
                Единството на чувствената връзка се разкъсва и старото чувствено полукълбо взема свободни, бързи и непроверени безконтролни решения поради все още слаборазвитото ново разумно полукълбо. Това разделение на мисленето е причинило огромни вреди на човечеството от една страна, а от друга съвременните постижения, като НТ развитие. Функционалното разделение на мисленето, не е за някакво удобство, а еволюционен продукт при развитието на човешкия мозък и неговото мислене, което е причинило най-големите неудобства на човечеството.
              Чувственото мислене поради инстинктивната, а не интуитивна бързина постига ирационални алогични решения, които са повърхностни и грешни. За логичното мислене е необходимо време за размисъл и вярно познание, като определено логично подреждане и разбиране на думите, поради което то е бавно, но с повече правилни решения. Всичко това е причината новото по-висше, бавно мислене да създава стабилност, а старото бързо е причината за нестабилността на човешката психика, поради повърхностните алогични и не верни решения, което е описано в предложената статията.
                Следователно еволюционното, Тетралектично физическо и функционално разделение на човешкия мозък и неговото мислене определено от думите, е причината за съществуване на „селективната задача на Уейсън“, „ефект на съдържанието“ и „дуалистичния процес“, които са правилни методи за изследване на човешкото мислене от психолозите, но непостигат цялостното обобщение на резултатите.
               Затова статията „Простата логическа задача, която показва колко алогично мислят хората“ на Димитър Димитров със заглавието си е в подкрепа на изводите в „Чувствения човек“. А причината за раждането на тази задача е същото алогично мислене, което е накарало Уейсън да я сътвори, за да изследва природата на мисленето. Съдим по казаното от него: „Може би бях привлечен от темата за разума, защото повечето неща в живота изглеждат неразумни“.
               Поради същите неразумни причини, породени от несъвършенството на човешкото мислене и действие, е предизвикано и написването на „Чувствения човек“, където е предписана и рецептата за лечението на това заболяване.
               Изводът на еволюционните психолози, че хората са еволюирали в „социо-когнитивна ниша“ е погрешен, а вярното, е че хората са живеели и живеят в тази ниша. Защото точно това, че живеят в такава ниша, е спряло човешкото еволюционно развитие, а се развива „социо-когнитивната ниша“ като триетапното развитие на противоречивата Тетралектична система със социално разделение на хората. Следователно хората са се самопоставили в противоречивата система изградена от тях и с тях – „социо-когнитивна ниша“.
               Следователно е верен изводът на Philosophical Transactions of the Royal Society, че човекът, за да оцелее в такава противоречива система, трябва да „функционира като уникален и силно конкурентен хищен организъм“. Това означава Човекът хищник! Не случайно се е родила сентенцията „Човек за човека е вълк“, което показва, че Хищникът човек в едно противоречиво човешко общество няма какво друго да изяде, освен другите човеци. Затова правилата в една противоречива система, която прави Човека хищник, не помагат на човека да се развива, а помагат на системата да бъде против човека, което е разгледано обширно и логично в Чувствения човек, и което е допринесло за всички извращения направени против човечеството. Всичко това означава, че е настъпило времето за промяна на правилата в „социо-когнитивната ниша“ в полза на Разумния човек, а не в полза на Хищникът човек.
               През 1989 Леда Козмидис въвежда Дарвиновия подход в психологията, което дава възможност за използване на селективната задача за социални изследвания.
               Едно съвременно изследване отразено в Evolution and Human Behavior, показва, че родителите при възпитание на своите деца пренебрегват правилата водещи до безопасността на чуждите деца. Прекалено погрешен подход на родителите в едно противоречиво общество, в което собственото дете също е чуждо за другите родители, което увеличава опасността за него и за всички деца.
               Първобитният човек е оцелял, защото е загрижен за безопасността на всички деца принадлежащи към общината. Този примитивен човек, така не само е оцелял, но е осигурил и съществуването на съвременното човечество чрез обществената си социално равновесна система. Полезно е да се замислим, защо този първичен човек е успял да разреши задачата за безопасността на децата си и своето оцеляване, а ние все още се лутаме и то при наличието на много верни психологични теории и огромен научно-технически потенциал.
                Следователно обяснението и пълното решение е невъзможно да се постигне само от психологията, защото проблемите са комплексни и могат да бъдат разрешени само с комплексен подход, който да включва не само психология, а и социология, еволюционно развитие, историческо развитие, икономика, философия, политика, наука, образование, религия и много др. Проблемите са взаимосвързани, което е довело до всевъзможни кризи на съвременното общество, а обяснението и решението на проблемите е общо-научно и трябва да се търси в интеграционните връзки между отделните науки. Това най-добре може да го направи и го прави философията със своята обобщаваща, синтетична методология като интегрира естествознанието и се обедини с него. Защото съвременната философия за разлика от древната, която е възникнала върху празнината на познание, но е родила естествознанието, за да има днес богат естествено-научен фактологичен материал за обобщение и доказателство на философските изводи.
               Много от съвременните психологични проучвания показват, че новата система е тясно свързана с възрастта и интелекта на растящите деца като се влошава нейната работа с напредване на възрастта.
               Функцията на новата система при човека се осъществява от лявото логично полукълбо, което води до логично обяснение на връзката с интелекта на растящите деца и влошаване на нейната работа с възрастта. За влошаване на работата на новата система е виновна старостта, с напредването на която затихва мисловната функция на разумното ляво полукълбо, както и цялостната мозъчна дейност.
               По-трудно, но феноменално е обяснението, защо тази психологична система е тясно обвързана с интелекта на децата при израстването им. Обяснението е направено в по-предните страници на статията, но накратко ще го припомним. Детето се ражда с две празни чувствени, животински полукълба и при обучението му едното (лявото) се превръща в логично и за втори път се ражда Разумният човек. Появата и развитието на лявото полукълбо се превръща в предпоставка за разум, генетично предопределен, което обяснява не само тясната връзка на новата система с интелекта на детето, но и нейното възникване при обучението му. По време на обучението си с определени знания, детето се учи и на мислене, което е зависимо от много условности и определя връзката на неговия интелект с възрастта като развитие на новата система. Например, в по голям план е в зависимост: от познанието на епохата, от държавното, политическо и социално устройство, от участието на религията, от географското положение, от климатичните условия, от расовата принадлежност и др. а в по-малък план, от семейството, от половата принадлежност, от езика, от произхода – социален, генетичен и др.

                Ако не се създадат условия за нормално съществуване, възпитание и обучение на детето, в неговото съзнание винаги ще остане невежо кътче за извращение във вреда на другите и на себе си. Колко по-голямо е невежеството, толкова по-голям е потенциалът за извращения на такова полусъзнание. За пример може да ни послужи невежата циганизацията на ромите по света. 
                 А когато обстоятелствата при нормално родено дете предизвикат нулево развити, при което се запазва животинската чувствена симетрия на мозъчните полукълба, не се стига до разум. Такива случаи са известни като изолирани деца от нормалната човешка среда – отгледани от животни, от глухонеми родители или насилствено изолиране.

                 Образователната система е най-важния фактор за развитието на детето и превръщането му в Разумен човек, но абсурдното е, че образователните системи навсякъде по света учат и наблягат на знанието, а не на мисленето. А когато са обременени и от други фактори: биологични, социални, мистика, религия, полова неадекватност и др. се ражда нашата съвременна хищна цивилизация, застрашена от самоунищожение. Този абсурд с образователните системи се подчертава и с това, че най-великите научни постижения в света са направени от недостатъчно образовани, но самообразовали се гениални хора, извън образователните системи. В този неизучен и неразбран феномен е разковничето на мисленето, подлежащ на изследване. Какво точно е преобразило тези хора, за да превърнат обикновения човек в себе си, в гениален.
               Гениалността може до са появи във всяко нормално родено дете. Защото е заложено генетично раждането и развитие на разум в него, но при условие, че неговия относително празен мозък се захрани с всестранно, вярно и доказано научно познание, което е предпоставка за развитие на логично мислене – аналитично и синтетично. Такова дете при относително добро морално възпитание, може свободно и правилно да развива своята чувственост, функция на дясното полукълбо. Така при съдбоносни решения, дясното полукълбо няма да взема изпреварващи и неверни решения, а винаги ще се съветва с мислещото логичното ляво полукълбо, за да се стигне до вярно решение като се възстанови хармоничната връзка между тях с повишаване на съзнанието намаляване на извращенията.
               Затова за да е възможно правилно развитие на всички деца по света, първата необходимост е еднакъв достъп до образователната система, за всички, придружено от определено задължително образование, което ще изкорени неграмотността в нашия свят. За да се превърне тази необходимост в реалност, трябва да има социални промени като условия, защото за гладното дете, първа необходимост е физическата храна.
                Следващото условие, е промяна в образователната система със застъпено морално възпитание за чувствено алтруистично развитие, придружено с вярно и доказано научно познание за първопричината на съществуването, развитието, управлението и познаваемостта на света. И най-главната образователна промяна, е въвеждане на методология, която утвърждава и развива мисленето. Така се стига до завършена морална човешка личност, която свободно може за прави своя избор като различава фантастичното от реалното и не робува на илюзорни догми и идеологии, защото лесно различава истината от лъжата с невъзможност за зомбиране от тях. Формирането на такива човешки качества, които ще повишат човешкото съзнание, за да се роди бъдещия умен, мислещ и хуманен човек, което не бе постигнато нито от теократичното, нито от плутократичното хилядолетно управление, а само ограничаваха неговото развитие. 
                 Като заключение ще кажа, че децата са не само нашето генетично физическо формално бъдеще, а те са възможност за раждането на хуманния всестранно развит и мислещ човек, без който човечеството няма да има бъдеще. Защото първичният разум ражда генетичното предопределение, което да развие цивилизацията, а раждането на вторичния разум при детето определя нейното съзнателно и хуманно бъдеще, за да ни има и да вървим към свръхсъзнание, което ще бъде разгледано в следващата статия.






Гласувай:
51
0



1. injir - Липса на съчувствие е в основата на ...
19.06.2015 00:46
Липса на съчувствие е в основата на престъплението.
цитирай
2. aip55 - Моралното
23.06.2015 02:50
съзнание на човека е най-големият бич в обществото ни. То е притъпено до нивото на животните. В това число попада цялото ни общество, дори и нагаждащата/премълчаваща интелигенция на България. Причина за това е подтискане на гениалността на младите хора с финансовият здрач на политиците ни.
цитирай
3. metlichina - абсолютно съгласна... от първата до последната дума..
23.06.2015 21:06
Образователната система е най-важния фактор за развитието на детето и превръщането му в Разумен човек, но абсурдното е, че образователните системи навсякъде по света учат и наблягат на знанието, а не на мисленето
цитирай
4. litatru - :) Здравейте!
30.06.2015 20:08
Много подробна статия и умни разсъждения! Взимам Ви в "Любими";
Поздравление!
Литатру
цитирай
5. begetron426 - Re: 1. injir
11.07.2015 18:10
injir написа - Липса на съчувствие е в основата на престъплението.

Появата на съчувствие е свързано с развитие на мисленето, защото животинската чувственост е предпоставка да се роди разума или логичното мислене, а то да доведе до истинското човешко съчувствие. Затова са необходими промени в обществените условия, за да промени животинското в човека, защото без необходимите условия то доминира над човешкото. На съвременния етап от развитието на цивилизацията не само трябва да се създадат условия за развитие на човешкото мислене, от ранната детска възраст, има и необходимата възможност за това. Поздрав!!!
цитирай
6. begetron426 - Re: 3. metlichina
11.07.2015 19:14
metlichina написа - абсолютно съгласна... от първата до последната дума..
Образователната система е най-важния фактор за развитието на детето и превръщането му в Разумен човек, но абсурдното е, че образователните системи навсякъде по света учат и наблягат на знанието, а не на мисленето.

Животните, въпреки че имат инстинкти, готови програми за действие на генетично ниво пак минават един кратък курс на обучение, а при човекът няма готова програма, която да включим и той да се научи на достигнатото познание. При него има само генетична предопределеност при обучението детето да се превърне в разумен човек, което изисква дълъг период и участието на различни фактури, за да развие един нормален разум. За нещо повече трябват не само условия, но правилно и вярно познание за света и правилна методология, която да развие мисленето. Защото най големите научни постижения са направени от самообразовали се хора, които са самоуки и в мисленето и затова постигат нестандартни решения извън академичната наука, но с академични познания. Затова заедно с промените в социалните условия, трябва да се направят промени и в образователната система, която да дава не само верни знания, но и която да учи на мислене. Поздрав!!!
цитирай
7. begetron426 - Re: 2. aip55
11.07.2015 19:51
aip55 написа - Мопалното съзнание на човека е най-големият бич в обществото ни. То е притъпено до нивото на животните. В това число попада цялото ни общество, дори и нагаждащата/премълчаваща интелигенция на България. Причина за това е подтискане на гениалността на младите хора с финансовият здрач на политиците ни.

Моналното или индивидуалното съзнание на човека е било потискано, заради развитието на обществото, но обществото е достигнало необходимото развитие и трябва да подсигури социални условия за развитие на всеки човек, което ще формира високо обществено съзнание. Защото общество с ниско обществено съзнание и висок технологичен коефицент е обречено на самоунищожение, с което ще постигнем равенство в ада, вместо да превърнем Земята в рай като установим равенството тук и сега. Управляващите в света трябва да са най-съзнателни и да са водещи към решаване на човешките проблеми на обществото, които минават през индивидуалния човек. Абсурдното, е че те са най-несъзнателната част, която продава всичко за пари, но не заради другите, а заради собственото си облагодетелстване, което води до всички обществени извращения и обрича народите на невежество и унищожение. Поздрав!!!
цитирай
8. begetron426 - Re: 4. litatru
11.07.2015 20:05
litatru написа - :) Здравейте! Много подробна статия и умни разсъждения! Взимам Ви в "Любими";
Поздравление! Литатру.

Здравей! В подробностите е необходимата истина, стига те да са верни и стават приложими. Верността им идва от точното познание, а умността от мисленето. Дошло е времето да бъдем умни, за да победи истината. Поздрав!!!
цитирай
9. kvg55 - Постингите ви внасят нови моменти ...
31.07.2015 15:20
Постингите ви внасят нови моменти не само във философията, имам предвид тетралектиката, но и въобще в общественото ни съзнание. Вие сте мислещ човек, каквито има малко у нас, затова смятам, че трябва да излезете пред вашите читатели и обществото с истинското си име.
цитирай
10. begetron426 - 9. kvg55
31.07.2015 21:21
kvg55 написа - Постингите ви внасят нови моменти не само във философията, имам предвид тетралектиката, но и въобще в общественото ни съзнание. Вие сте мислещ човек, каквито има малко у нас, затова смятам, че трябва да излезете пред вашите читатели и обществото с истинското си име.

Благодаря! Навсякъде в интернет се регистрирам с истинското си име и изискването за аватар, псевдоним и др. През 2007 година излезе книгата ми "Тетралектика на природата" и я популяризирам, което е първата необходимост да стигне до хората. Имам вече участия и в международни философски конференции и списания и участия в други книги. Ще започна и статии в Мегавселена. Във фейсбук съм също с истинското си име и съм замислил групата на Тетралектиците. Ще има и второ издание на "Тетралектика на природата", но капитализма оказва жестока съпротива с кризата си. Затова съм му подготвил една критична статия, която ще я пусна след няколко дни. Разработвам различни направления с приложение на Тетралектиката, които разрешават проблеми във най-горещите точки на естествознанието.
Разбирането ти за философия е отлично, рядко може да се срещне толкова вярно разбиране, дори и в професионалните философски среди. Писаното от теб под форма на заглавието Коментари също е добро, но ще е по-добре на всички творби с името "Коментари" да сложиш подходящо заглавие, което ще ориентира по-лесно читателите. Напиши Тетралектика на природата на Гугъл и ще срещнеш много за нея и разпространение като дума и търсене в това направление, особено от руски автори. Поздрав!!!
цитирай
11. kvg55 - Поздравявам ви за научните ви ус...
01.08.2015 14:22
Поздравявам ви за научните ви успехи. Ще потърся книгата ви "Тетралектика на природата" в книжарниците, ако се намери някъде да си я купя, защото четенето от компютъра изморява очите ми. Капитализмът е пътник.
цитирай
12. makont - Няколко пъти чета Вашата статия,
04.08.2015 22:22
издържано четиво, с много примери, подсказки, логични съждения. Много информация, поднесена по достъпен начин. Повече няма да коментирам. Аз пречупвам всичко прочетено през собствения си мироглед, опит и чувственост. Да се насочим към децата, ние сме свършени, господине. Нас ни възпитаваха да бъдем добри, да се чувстваме виновни за всичко и сега, когато светът е толкова лош, да понесем на плещите си цялата чернилка. Децата трябва да се възпитават в обич, трябва да им дадем самочувствие, увереност в собствените им сили, децата ни не трябва да носят тази обременост, която носим ние. За себе си мога да кажа, че виждам резултата и се гордея с питомците. Вярвам, че те ще променят света, защото могат и вярват в себе си, защото не са травмирани да носят вината за некадърността и комплексите на другите. Започва се от малката единица, когато клетките са боли, болно е и цялото общество. Спирам, че се отплеснах, може би не по темата. Поздрави и спокойна нощ!
цитирай
13. mt46 - Поздрави!...
11.08.2015 18:45
Отличен, силен, задълбочен текст!... Преди малко го намерих в друг сайт, недовършен, без посочен автор...
http://forum.all/showthreaded.php/Number/3283828
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2023045
Постинги: 331
Коментари: 4063
Гласове: 85160
Календар
«  Юни, 2019  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930