Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2015 23:05 - ЗА ДА ИМА СПРАВЕДЛИВОСТ ПО СВЕТА
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 11952 Коментари: 17 Гласове:
62


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ЗА ДА ИМА СПРАВЕДЛИВОСТ ПО СВЕТА

"ДЕЦАТА ТРЯБВА ДА БЪДАТ УЧЕНИ КАК ДА МИСЛЯТ, А НЕ КАКВО ДА МИСЛЯТ"

СЛЕД КАТО СЕ НАУЧАТ ДА МИСЛЯТ, ТЕ САМИ ЩЕ ИЗБЕРАТ, КАКВО ДА МИСЛЯТ. В ТОВА СЕ СЪСТОИ ИСТИНСКАТА СЪЩНОСТ НА СВОБОДАТА. СВОБОДЕН ИЗБОР МОЖЕ ДА БЪДЕ НАПРАВЕН САМО ОТ ПРАВИЛНО МИСЛЕЩИ ХОРА СВЪРЗАНО С ОБЕКТИВНО СЪЩЕСТВУВАЩАТА МАТЕРИАЛНА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ И НЕЙНИТЕ ЗАКОНИ.



Гласувай:
63



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bliz - А как се нарича предаването на човешкия опит, знания?
10.12.2015 00:25
Трябва да се почне с база знания, чието усвояване, е учене на децата какво да мислят. Едното и другото трябва да вървят заедно, в едно здравословно съотношение.

"ЗА ДА ИМА СПРАВЕДЛИВОСТ ПО СВЕТА" ? - Сраведливостта е въпрос на приемлив баланс.
цитирай
2. batogo - !!!:))) Поздрав! Кой определя кое е правилно и кое - неправилно?!?!
10.12.2015 08:29
Свободният избор е право на всеки човек и всеки си носи личната отговорност за него чрез последствията, които изживява.
Колегата bliz според мен е прав в твърденията си за баланса.
цитирай
3. born - Мислещият човек е в състояние да се ...
10.12.2015 10:18
Мислещият човек е в състояние да се справи с тълкуванието на понятието "справедливост". Ученето какво да мислят е своеобразна манипулация. За мен по важното е КАК да мислят.
цитирай
4. diadokolio - Трудно, но е възможно!
10.12.2015 10:20
Добър да е денят Ви!
Благодаря Ви, за трудната тема- "Как да мислят децата?"
Защо е трудна темата ли?
Защото децата възприемат в образи и внимателно трябва да се опитаме в разчитането им, а после и в разкриването на заложеното в тях, което да ги вдъхновява в търсенията им, а не с налагането на формули и шаблони.
Това ми беше трудно през първите години с предмета- математика, когато потъвахме в загадката на даденото, което да им е помощ в бъдещия им живот, а не само в търсенето на отговора, защото, мисля аз, по- важни са множеството въпроси, а после е лесно и с отговорите, като се използват знанията от миналото, нали? Защо все още ме поздравяват, а сега вече са родители? Защото възприемат всяка задача, като приказка и търсят главния герой, който се нуждае от снаражение- формули, правила, теореми и...., които да го доведат до решаване на ситуацията. Вече и възрастните се обучават със задачи- ситуации. Примерно: мъж, кола и трима стопаджии:- стар приятел, болна жена и красива дама? Кого са назначили на работа ли? Който е дал отговора: слизам при красивата дама, а давам колата на приятеля, за да закара болната жена в болницата. Живота ни е пъстър, но решенията ги вземаме ние, нали?
цитирай
5. minevv - dbd
10.12.2015 13:59
Изборът е възможен, само при информираност.
Трябва ли всеки път да откриваме 'топлата вода'?
Защо мислите че има 'вечна' и 'неоспорима' истина?
Пътят на познанието е самото познание.
Препоръчвам - томас куун "история на научната революция'
цитирай
6. aip55 - Справедливост
10.12.2015 14:27
при децата е по честа, отколкото при нас възрастните/големите.
В днешно време хищническо време е трудно да възпиташ детето на справедливост, а мисленето им постоянно се променя с възрастта им.
Зависи от средата в която детето израства, а от там и нивото на култура и възпитание. Защото по един начин мисли цивилизованият европеец, а по-друг начин мисли съвременният ром от България.
Коментирах твоите мисли, като се изразих малко по-народно му за социалната среда на децата.
Поздрав за мислите ти. Напълно съм съгласен!
цитирай
7. mihala - Самото мислене е процес на възпи...
10.12.2015 14:46
Самото мислене е процес на възпитание и обвързаност със заобикалящата ни среда. Дали и това обучение не трябва да бъде степенувано?Но правилно е,че човек е мислещо същество и не трябва да се отделя от предназначението си на мислещ индивид.
цитирай
8. merlin68 - "ДЕЦАТА ТРЯБВА ДА БЪДАТ УЧЕНИ ...
10.12.2015 17:32
"ДЕЦАТА ТРЯБВА ДА БЪДАТ УЧЕНИ КАК ДА МИСЛЯТ, А НЕ КАКВО ДА МИСЛЯТ" - чудесна мисъл, за съжаление аз имах само един такъв учител, а сега май децата нямат нито един такъв.
цитирай
9. kvg55 - И не само справедливост ще има. Ще ...
10.12.2015 21:25
И не само справедливост ще има. Ще има социален прогрес и прочие.
По-трудното е да учиш децата как да мислят, но затова са нужни подготвени
учители, а те горките не са на себе си от безконечните реформи.
цитирай
10. palada - Децата ще ни учат
11.12.2015 09:10
Идва ново поколение деца и те са тези, които ще ни научат как да мислим и как да живеем в хармония със себе си и с природата.
цитирай
11. viovioi - Много правилно разсъждавате!
11.12.2015 10:19
Но днешните учители спазват някакви програми "спуснати" им от инспектората. от там ги надзирават и контролират. Също така децата трябва да са най-малки 17 за да има делегиран бюджет за щата. Изобщо някакъв абсурд. А те са новите будители и трябва точно това да правят - да изграждат мислещи хора. Уви и новите технологии допринасят за профанизирането на подрастващите . Умните телефони, социалните мрежи пък ги правят асоциални. В миналото е имало школи които са изграждали личности. А сега има Вузове които бълват претенциозни въздухари, които искат да станат веднага някакви експерти в някакво ведомство.
цитирай
12. begetron426 - Re: 1. bliz
11.12.2015 17:40
bliz - А как се нарича предаването на човешкия опит, знания?
Трябва да се почне с база знания, чието усвояване, е учене на децата какво да мислят. Едното и другото трябва да вървят заедно, в едно здравословно съотношение.
"ЗА ДА ИМА СПРАВЕДЛИВОСТ ПО СВЕТА"? – Сnраведливостта е въпрос на приемлив баланс

Това предаване се нарича еволюционно развитие, при което материята развива новите си закони върху натрупаната база от закони, но го прави чрез пробата и грешката, докато улучи пътя към новия закон. Тя се развива така поради своята неразумност. При появата на Разумния човек се случва същото еволюционно повторение като се натрупва опит от заобикалящата обективна материална действителност се стига до база от примитивни знания, от която животните формират своите инстинкти, а първобитния човек символи, понятия и категории. Така при него се появява лявото мислещо логично полукълбо, което превръща животното в мислещо същество с примитивни знания и примитивно мислене за заобикалящата го материална реалност. Основата, от която тръгва мисленето е невежеството, което претърпява развитие.
Точно от натрупването намаляващо невежеството и предаването на човешкото знание на поколенията, започва ученето на мислене на детето, което определя неговото развитие. Всяка епоха е възпитавала децата върху базата от знания, която постига и формира и своите обществени закони. Водещо е било винаги невежеството, което е изкривявало мисленето на развиваща се цивилизация. Тук е отговорът, кое е правилното мислене? Това е мисленето, което съдържа най-малко невежество. Тотално премахване на невежеството е започнало с появата на научното знание, което единствено разкрива и доказва съществуването на материалните закони управляващи света. Вярното познание е научното, което заедно елементарните навици на ежедневието и добродетелно възпитание, формира при детето поява на разумен човек за втори път. Защото двете празни чувствени полукълба при детето, само са предопределени генетично за поява на разум. Ако ги запълним с изкривено познание, не съдържащи истината за съществуването, развитието, управлението и разбирането на света ще получим човек най-удобен за манипулация. За пример са децата на ислямизма възпитавани от шериата да унижават и убиват жената, да се взривяват и убиват невинни хора и мн. др. неразумни извращения. Вярно си определил, че базата от знания е първата необходимост, а втората, е че това знание съдържа доказана истина, защото съдържащо неистината, не само е опасно, но създава несправедливостта в света. Баланса необходим за справедливостта също ти е верев извод. Правилните изводи са ти верни, защото не тръгваш да отричаш изложената мисъл, а я осмисляш. В това се състои същността на правилното мислене. При социалния баланс изчезват противоположните свойства на противоположностите чрез равновесието и равенството между тях. Другата възможност е нарушаване на баланса към положителната страна и изтеглянето му към човека. И при двата случай парите изчезват. Лошото, е че цивилизацията се е развивала до сега като отрицателно разбалансирана, против човека, точно породи несъвършенството на мисленето, което започва от детските години. Поздрав!!!
цитирай
13. begetron426 - Re: 2. batogo
12.12.2015 22:26
batogo написа - !!!:))) Поздрав! Кой определя кое е правилно и кое - неправилно?!
Свободният избор е право на всеки човек и всеки си носи личната отговорност за него чрез последствията, които изживява.Колегата bliz според мен е прав в твърденията си за баланса.

Природните закони определят кое е правилно и кое е неправилно и тяхното разбиране при определен етап на развитие на обществото. Най-простия пример е че хората слизат и се качват по стълбището, а не през прозореца и никой не приема желязото за злато, никой не приема, че 1 лев е повече от 100 лева и т. н. и т. н. Пардон, заблудих се като казах никой, защото само лудия може да ги приеме поради изкривяване на съществуващата закономерна реалност от него. Всеки има право на свободен избор да спазва или да не спазва както природните така и обществени закони като нанася вреда на себе си, обществото и природата. Примерът, който е много логичен и разбираем, ако никой не спазва законите на движение по пътищата поради това, че има право на свободен избор и се възползва от правото си, ще настъпи хаос, голямото блъскане по пътищата. А законите са ограничение, диктатура на свободния избор, което е положителната страна на диктатурата. Диктаторът е другата вредна страна на диктатурата, защото не се съобразява с никакви други закони, освен с неговите като разбиране и приложение, с което прави също свободен собствен избор, с който ограничава избора на другите.В това отношение диктатурата нанася огромна вреда, но обратно на свободата,която нанася огромна вреда и разрушения поради свободния избор,свободията за неспазване на законите.Изводът е че и свободата и диктатурата имат и положителна и отрицателна страна.Точно балансът между тях в Природата прави възможно съществуването и развитието на материалните структури и форми на света, а баланса в обществото се нарича социално равенство.Затова bliz е прав за необходимостта от баланс. При този баланс диктатурата разрешава сводния избор,а свободата законова възможност.Поздрав!
цитирай
14. begetron426 - Re: 3. born
12.12.2015 23:19
born написа - Мислещият човек е в състояние да се справи с тълкуванието на понятието "справедливост". Ученето какво да мислят е своеобразна манипулация. За мен по важното е КАК да мислят.

Да прав си, мислещият човек е създал това понятие и в неговите възможности е най-добре да го познава и прилага. При животните това понятие се управлява от инстинктите както в рода, така и между видовете без да е нужно да се разбира, поради това, че са неразумни. Човек като разумно мислещо същество може да определи най-добре неговата същност, но може да си го тълкува свободно, в което се съдържа монипулативното заблуждение. Затова е най-правилно детето да се научи как да мисли и тогава то може свободна да избира какво да мисли. Защото то е най-податливо на манипулация, поради празното му съзнание, което може да приеме всичко и като го научиш какво да мисли ти го програмираш, дресираш, зомбираш и то действа като животинче. Радикалният ислям се възползва от всичко това и то само си връзва джихадишкия колан. Затова как детето да се научи на правилно мислене има само една възможност, върху основата на съществуващата обективна реалност и хиляди други възможности за манипулиране на реалността, с което се манипулира неговото мислене. За сега се използва най-много втората възможност, което прави човешкия свят несправедлив поради изкривеното мислене. Поздрав!!!
цитирай
15. begetron426 - Re: 4. diadokolio -
13.12.2015 16:40
Diadokolio написа – Трудно, но е възможно!
Добър да е денят Ви!
Благодаря Ви, за трудната тема – "Как да мислят децата?"
Защо е трудна темата ли?
Защото децата възприемат в образи и внимателно трябва да се опитаме в разчитането им, а после и в разкриването на заложеното в тях, което да ги вдъхновява в търсенията им, а не с налагането на формули и шаблони.
Това ми беше трудно през първите години с предмета математика, когато потъвахме в загадката на даденото, което да им е помощ в бъдещия им живот, а не само в търсенето на отговора, защото, мисля аз, по-важни са множеството въпроси, а после е лесно и с отговорите, като се използват знанията от миналото, нали? Защо все още ме поздравяват, а сега вече са родители? Защото възприемат всяка задача, като приказка и търсят главния герой, който се нуждае от снаражение – формули, правила, теореми и...., които да го доведат до решаване на ситуацията. Вече и възрастните се обучават със задачи – ситуации. Примерно: мъж, кола и трима стопаджии: – стар приятел, болна жена и красива дама? Кого са назначили на работа ли? Който е дал отговора: слизам при красивата дама, а давам колата на приятеля, за да закара болната жена в болницата. Живота ни е пъстър, но решенията ги вземаме ние, нали?

Благодаря за пожеланието! До истината трудно се стига, особено, ако я търсиш с неправилен метод. Приложил си най-верния метод, опростеното образно мислене, което науката е категоризира като първично чувствено-образно мислене. Затова децата, които си обучавал никого няма да забравят учителя и това чувство за истинско познание, с което той ги е закърмил. Такива чувства са оставили и в мен учителите, които не само ме въвеждаха в истинското научно познание, но прилагаха и истинския човешки метод към душите на децата, за да станат те пълноценни разумни човеци. Методът ти е бил правилен тогава, когато още не се е знаело за открито, че функционално човешкия мозък е асиметричен, за разлика от мозъка на бозайниците, който има функционална симетрия и двете полукълба на мозъка работя с чувствено-образно мислене. Функционалната асиметрия на човешкия мозък се състои в това: че дясното полукълбо си остава животинско и работи с чувствено-образно мислене, а лявото е с логично абстрактно мислене, което фактически прави разумен човекът. Другото откритие направено по-късно от биолозите: че детето се ражда с две чувствени животински полукълба и правилния метод за започване на обучението е чувствено образния, за да се ориентира в заобикалящата го действителност. Следващият правилен етап е запълване на полукълбата с вярно научно познание и въвеждането в аналитичното и синтетично абстрактно мислене. Така при детето за втори път се ражда разумния човек, който може да се ориентира добре в заобикалящия свят, добре в научното познание и добре да мисли, което му дава възможност да има позитивна психика като познава и различава истината от неистината, фантазията от реалността, догмата от истинското знание и идеологическата лъжа от истинската идейна същност. Въоръжен с такова правилно мислене такъв човек трудно се манипулира и е символ на справедливостта. Това е бъдещето на човечеството, което трябва да започне от днес. Поздрав!!!
цитирай
16. batogo - !!!:)))
14.12.2015 09:46
Благодаря за смисления и пълноценен отговор, Бегетрон!
цитирай
17. begetron426 - Re:16. batogo
15.12.2015 18:33
batogo написа - !!!:)))
Благодаря за смисления и пълноценен отговор, Бегетрон!

Благодаря за разбирането! Истината е най необходимото нещо за всички хора. В древността най-добрия приятел на Платон, Аристотел е казал "Платон ми е приятел, но истината ми е по-добър приятел" и не се е съгласил с неговите истини и стига до по-верни решения без съвременните познания. Днес нямаме право да не се съобразяваме с научното познание. Поздрав!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2899003
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87745
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031