Постинг
02.09.2007 22:41 -
Тетралектичните предпоставки за раждането и развитието на философията 2 /продължение 2/
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 633 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 05.09.2007 22:00
Прочетен: 633 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 05.09.2007 22:00
Хегел: “Наистина, тя (философията – б.м.) изучава същите предмети, както и религията. Философията и религията имат като свой предмет истината, а именно истината във висшия смисъл на думата – в този смисъл, че бог и само той е истина. По-нататък и двете се занимават с областта на крайното, с природата и човешкия дух и тяхното отношение едно към друго и към бога като към тяхна истина.”
1. В началото философията е изучавала всичко поради липса на друго познание. Възникването на естествените науки и особено отделянето им от философията, нейният хоризонт се стеснява, което довежда до най-голямата философска криза.
След отделянето на частните науки от философията в това число и много науки свързани директно мисленето
/неврофизоологията, психологията, математиката и др./, се стига до стесняване на нейният хоризонт, но въпреки това за нея остана най-широкия хоризонт:общите закони на природата като съществуване и движение с тяхното продължение в обществото и мисленето. Но тя философията е в най-голямата си криза, защото диалектиката не е разкрила Всеобщия закон на съществуването, развитието и управлението на света, който може да направи връзката между природата, обществото и мисленето и да намери отговора на великия философски въпрос /за първичността на съзнанието или материята/ с доказателство.
2. Връзката е диалектична: материализъм и идеализъм, а нейното развитие я прави тетралектична поради възможността материализма да бъде положителен и отрицателен, а идеализма също да се раздели на положителен и отрицателен. Точно тук се открива възможността на приложение на Прагматизма като хуманен екзистенциализъм, което ще определи положителното и от материализма и от идеализма, за да бъде прагматизма хуманен. Другият прагматизъм човечеството го е изживяло като пот, кръв и сълзи.
3. Изучаването на природата вече не е съмостоянелна област на философията, а тя е приоритет на естествознанието, което е разкъсало природата на хиляди парчета, за да я разкрие и изучи.
4. Философията не изучава мисленето като самостоятелна област, защото от нея са се отделили психологията, антропологията, нервофизоологията, и математическата логика и др. Без тях тя остава гола.
5. Философията е изгубила и обществото като самостоятелна област. Защото тук са се нароили най-много самостоятелни науки: обществознание, етика, естетика, културология и много други.
6. Философията има само една възможност за обхващане едновременно на природата, обществото и мисленето, като формулировка на Всеобщия закон на съществуването и развитието на материята. Другата възможност е намиране всеобщи философски системи извлечени от обективната материална действителност приложени и доказани чрез нея. Но тази възможност е еволюционна като развитие и познание и не може да бъде едновременна. Остава само процеса на сътворението като едновременност, но и там бог е работил последователно цяла седмица и последния ден оставил за почивка, та и до днес си почива, а света оставил на самоуправление.
7. Философската рефлексия и саморефлексия е възможна само чрез удвояването на обективното и субективното, като физическа и функционална асиметрия. Това означава Тетралектика. При всички други случай ще имаме половинчата рефлективност и самолефлективност.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 87751