Постинг
28.10.2007 19:37 -
Субективна абстрактност на общите и всеобщият закон и Тетралектиката
“…общите закони могат да съществуват само като субективни и абстрактни системи, творения на човешкия разум, извлечени от обективната материална действителност, което изключва съществуването на първично съзнание, творец.”
Цветан Павлов.Тетралектика на природата.С.2007,с.100.
Валери Рибаров: І.В цитираната мисъл ясно се открояват три момента, разкриващи позицията на автора.
1.Общите закони могат да съществуват само като субективни и абстрактни системи, творения на човешкия разум.
2. Те са извлечени от обективната материална действителност.
3. По силата на второто твърдение се изключва съществуването на първично съзнание, творец.
Извод: Първото и второто твърдения са взаимно изключващи се.
В цитираната мисъл много ясно е казано: "…общите закони могат да съществуват само като субективни и абстрактни системи, творения на човешкия разум, извлечени от обективната материална действителност, което изключва съществуването на първично съзнание, творец”. Такъв закон е Периодичният химичен закон на Менделеев, защото този закон представлява само абстрактна Периодична таблица на химичните елементи. Само в тази химична таблица може да се наблюдава периодичната закономерност между химичните елементи, които са еволюционно свързани помежду си, а извън нея няма такава обективна системна периодичност. Въпреки, че учени и философи усещат периодичността в Лриродата,но не са намерили определение и обяснение за нея. Защото например в природата съществуват само химичните елементи техните свойства и взаимодействия, но никого нямаше да узнаем техния произход идващ от най-простия, водорода и стигащ до най-сложния, урана, ако Менделеев не беше наридил и открил периодичната таблица. Защото елементите и останалите химични закони обективно си съществуват и са еволюционен продукт, но взаимовръзката между химичните елементи като периодична закономерност можем да я наблюдаваме само в Периодичната химична талица сътворена от Менделеев. Така че Периодичната химична таблица е субективна абстракция, защото я има само на лист хартия и е сътворена от човешкия разум. Такава обективна таблица в Природата няма, има я само ката субективна абстракция, което подчертава правилността на изложената от мен мисъл. Докато частните закони съществуват като обективна реалност при структурите и формите, общите и всеобщия закон ги няма като такава обективна реалност. Извън нас като цялостна система те могат да съществуват само като абстрактни схеми, таблици и модели на лист хартия, които се основават на обективно съществуващи частни закономерни процеси на структурите и формите. От това идват трудностите за доказване на еволюцията, макар че всички наблюдаваме, че има развитие. Затова философията е имала и има толкова много противоречия, защото тя е търсила общите и всеобщия закон на съществуването и развитието, които са еволюционни и затова ги няма в обективната действителност като цялостни систесама, схеми, планове, чертежи и модели. Защото еволюцията е създала нови качествени структури и форми, а предходните ги няма поради превръщането им в нови материални структури и форми. Затова такива субективни абстрактни, цялостни системи може да сътвори само човешкия разум, което е отрицание и на разумен творец преди него.
Изводът е, че философията е призвана да се занимава главно с общите и всеобщия закон на Природата, а те са еволюционни закони. Ето оттук идва търсенето и разбирането, че философията трябва да разреши проблема на съществуването и развитието на материята, което не е направила до сега. Оттук идва и нейната методология за обединението и с естествените науки, за да може върху фактологическия материал на тези науки да направи своите обстрактни системи и схеми и да ги докаже чрез тях. Това е само начина философията да се превърне в наука.
Тетралектиката е направила точно това и е дала обяснението, за това, което В. Рибаров е пропуснал да цитира. Защото там е обяснено точно цитата, който показва, но за останалото не разказва. Затова аз съм принуден да го обяснявам тук с по-дълго изложение, за което също ще бъда критикуван. Истината не се бои от каквито и да е изложения, а само лъжата се бои, защото, ако е дълго изложението тя се оплита в, защото няма логична истина в него. Затова тя най-често предпочита късите изложения. Това е принципът на лъжата.
При тетралектиката субективната абстрактност става още по-голяма поради всеобщността на закона. Ето обяснението: при общите периодични закони имаме обективно съществуващи елементи, с които построяваме опрпеделената периодична таблица. При Тетралектичната схема на Всеобщия тетрасиметричен /тетралектичен/закон субективната абстракция се увеличава, защото в тази схема вече не вземат участие дори като абстракция , обективните елементи, както е при общите периодични закони. Това е така защото е невъзможно построяване на такава система или схема, която да съдържа целия свят. Всичко това има своето логическо обяснение в книгата "Тетралектика на природата", което показва, че цитата, който е предложен съдържа истината и няма противоречия в него. Обективната материална действителност е основанието за съществуването на субективни абстрактни общи закони и всеобщ закон, а само човешкия разум може да ги създаде като цялостни системи и схеми, които не саществуват като такива в Природата, за да разберем и изучаваме тези закони.
Обществените закони ги сътворява човека и затова те са толкова различни и противоречиви в различните държави в определено историческо развитие, което също е отражение и продължение на природните закони. Те постепенно ще се приближават до истинските общи закони, които ще хуманизират човека. Точно затова е необходимо философията вече да е станала наука, за да хуманизира човека, който оттук нататък ще управлява разумно еволюцията, което към теоретическото законово творчество ще прибави и практическото преобразуване и на природата и на себе си. Пълното преобразуване на себе си ще започне след овладяването на генетиката. Тук вече практическата намеса на разума за преобразуването на човека ще бъде директна. Този процес ще е директно свързан с практиката, но той вече няма да бъде диалектичен, а ще бъде Тетралектичен. Това е така, защото диалектичната философия не можа да реши своите проблеми, а оттам и проблемите на философията, за да стане тя наука. Тетралеиктиката има възможност да реши философските проблеми, които ще доведат до практичиеското преобразуване както на природата, така и на самия човек и неговото общество, но като се подходи тетралектично към естествознанието.
Това, което прави Рибаров си има своето значениеи и смисъл за литературата, но трябва точно да го обоснове, за да се превърне в истина, която да приложи в практиката. Особеното му значение свързано с литературата можеш да го определи, не като се възползва от старата диалектика, а от новата Тетралектика, която вече е направила философията наука. Така ще успее Рибаров да даде завършен вид на начинанието си. Ето в това се състои общия ни език, който обвързва Тетралектиката с литературата.
когато общата култура не се отнася за об...
ЗАКОН за прилагане на Общите организации...
Европейската комисия одобри "Програ...
ЗАКОН за прилагане на Общите организации...
Европейската комисия одобри "Програ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 87751