Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2007 19:37 - Субективна абстрактност на общите и всеобщият закон и Тетралектиката
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 1227 Коментари: 0 Гласове:
1



“…общите закони могат да съществуват само като субективни и абстрактни системи, творения на човешкия разум, извлечени от обективната материална действителност, което изключва съществуването на първично съзнание, творец.” Цветан Павлов.Тетралектика на природата.С.2007,с.100.   Валери Рибаров: І.В цитираната мисъл ясно се открояват три момента, разкриващи позицията на автора. 1.Общите закони могат да съществуват само като субективни и абстрактни системи, творения на човешкия разум. 2. Те са извлечени от обективната материална действителност. 3. По силата на второто твърдение се изключва съществуването на първично съзнание, творец. Извод: Първото и второто твърдения са взаимно изключващи се.   В цитираната мисъл много ясно е казано: "…общите закони могат да съществуват само като субективни и абстрактни системи, творения на човешкия разум, извлечени от обективната материална действителност, което изключва съществуването на първично съзнание, творец”. Такъв закон е Периодичният химичен закон на Менделеев, защото този закон представлява само абстрактна Периодична таблица на химичните елементи. Само в тази химична таблица може да се наблюдава периодичната закономерност между химичните елементи, които са еволюционно свързани помежду си, а извън нея няма такава обективна системна периодичност. Въпреки, че учени и философи усещат периодичността в Лриродата,но не са намерили определение и обяснение за нея. Защото например в природата съществуват само химичните елементи техните свойства и взаимодействия, но никого нямаше да узнаем техния произход идващ от най-простия, водорода и стигащ до най-сложния, урана, ако Менделеев не беше наридил и открил периодичната таблица. Защото елементите и останалите химични закони обективно си съществуват и са еволюционен продукт, но взаимовръзката между химичните елементи като периодична закономерност можем да я наблюдаваме само в Периодичната химична талица сътворена от Менделеев. Така че Периодичната химична таблица е субективна абстракция, защото я има само на лист хартия и е сътворена от човешкия разум. Такава обективна таблица в Природата няма, има я само ката субективна абстракция, което подчертава правилността на изложената от мен мисъл. Докато частните закони съществуват като обективна реалност при структурите и формите, общите и всеобщия закон ги няма като такава обективна реалност. Извън нас като цялостна система те могат да съществуват само като абстрактни схеми, таблици и модели на лист хартия, които се основават на обективно съществуващи частни закономерни процеси на структурите и формите. От това идват трудностите за доказване на еволюцията, макар че всички наблюдаваме, че има развитие. Затова философията е имала и има толкова много противоречия, защото тя е търсила общите и всеобщия закон на съществуването и развитието, които са еволюционни и затова ги няма в обективната действителност като цялостни систесама, схеми, планове, чертежи и модели. Защото еволюцията е създала нови качествени структури и форми, а предходните ги няма поради превръщането им в нови материални структури и форми. Затова такива субективни абстрактни, цялостни системи може да сътвори само човешкия разум, което е отрицание и на разумен творец преди него. Изводът е, че философията е призвана да се занимава главно с общите и всеобщия закон на Природата, а те са еволюционни закони. Ето оттук идва търсенето и разбирането, че философията трябва да разреши проблема на съществуването и развитието на материята, което не е направила до сега. Оттук идва и нейната методология за обединението и с естествените науки, за да може върху фактологическия материал на тези науки да направи своите обстрактни системи и схеми и да ги докаже чрез тях. Това е само начина философията да се превърне в наука. Тетралектиката е направила точно това и е дала обяснението, за това, което В. Рибаров е  пропуснал да цитира. Защото там е обяснено точно цитата, който показва, но за останалото не разказва. Затова аз съм принуден да го обяснявам тук с по-дълго изложение, за което също ще бъда критикуван. Истината не се бои от каквито и да е изложения, а само лъжата се бои, защото, ако е дълго изложението тя се оплита в, защото няма логична истина в него. Затова тя най-често предпочита късите изложения. Това е принципът на лъжата. При тетралектиката субективната абстрактност става още по-голяма поради всеобщността на закона. Ето обяснението: при общите периодични закони имаме обективно съществуващи елементи, с които построяваме опрпеделената периодична таблица. При Тетралектичната схема на Всеобщия тетрасиметричен /тетралектичен/закон субективната абстракция се увеличава, защото в тази схема вече не вземат участие дори като абстракция , обективните елементи, както е при общите периодични закони. Това е така защото е невъзможно построяване на такава система или схема, която да съдържа целия свят. Всичко това има своето логическо обяснение в книгата "Тетралектика на природата", което показва, че цитата, който е предложен съдържа истината и няма противоречия в него. Обективната материална действителност е основанието за съществуването на субективни абстрактни общи закони и всеобщ закон, а само човешкия разум може да ги създаде като цялостни системи и схеми, които не саществуват като такива в Природата, за да разберем и изучаваме тези закони. Обществените закони ги сътворява човека и затова те са толкова различни и противоречиви в различните държави в определено историческо развитие, което също е отражение и продължение на природните закони. Те постепенно ще се приближават до истинските общи закони, които ще хуманизират човека. Точно затова е необходимо философията вече да е станала наука, за да хуманизира човека, който оттук нататък ще управлява разумно еволюцията, което към теоретическото законово творчество ще прибави и практическото преобразуване и на природата и на себе си. Пълното преобразуване на себе си ще започне след овладяването на генетиката. Тук вече практическата намеса на разума за преобразуването на човека ще бъде директна. Този процес ще е директно свързан с практиката, но той вече няма да бъде диалектичен, а ще бъде Тетралектичен. Това е така, защото диалектичната философия не можа да реши своите проблеми, а оттам и проблемите на философията, за да стане тя наука. Тетралеиктиката има възможност да реши философските проблеми, които ще доведат до практичиеското преобразуване както на природата, така и на самия човек и неговото общество, но като се подходи тетралектично към естествознанието. Това, което прави Рибаров си има своето значениеи и смисъл за литературата, но трябва точно да го обоснове, за да се превърне в истина, която да приложи в практиката. Особеното му значение свързано с литературата можеш да го определи, не като се възползва от старата диалектика, а от новата Тетралектика, която вече е направила философията наука. Така ще успее Рибаров да даде завършен вид на начинанието си. Ето в това се състои общия ни език, който обвързва Тетралектиката с литературата.


Тагове:   Общите,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2908002
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87751
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930