Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2007 01:22 - Тетралектични предпоставки за раждането и развитието на философията 2 /продължение 22/
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 1214 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 11.11.2007 23:39


Хегел: “Принципът на опита съдържа в себе си това безкрайно важно положение, че за приемането и признаването на което и да е съдържание, се изисква човекът сам да участва в това или, говорейки по-определено, изисква се той да намира такова съдържание, което се съгласува и съединява с неговата собствена увереност в себе си, той трябва сам да приема и да признава съдържанието на опита само със своята външна сетивност или също и със своя най-дълбок дух, със своето същностно самосъзнание.” Прекалено е ясен този принцип, защото без човека нямаше да го има  нито мисленето, нито опита за каквото и да е съдържание. Защото всяко съдържание има за предпоставка образното или логично мислене на човека, които се превръщат в неговата вътрешна увереност, за да достигне до опита, след което ще се появи сазъзнаването на опита. Но овладяването на обективния опит е приоритет на естествознанието водещо до практическо приложение, а субективният опит е приоритет на философията като история на философията. Това е една от причините Хегел да се запознае с историческото развитие на философията и да напише „История на философията”. Това е и причината философията да не е обективна наука, която да се основава на обективния опит, който да се превръща в практика, а след това от тази практика да се извлича отново философия. Така философията основавайки се на субективния исторически опит се е развивала като е преминала първо през съзерцанието, след което през натурфилософията, за да се опре на обективната действителност при Маркс и Енгелс. За да се стигне днес до необходимостта философията да се обвърже с естествознанието и да получи научна методология, чрез която да извлича своите изводи от обективната материална действителност и чрез нея да ги доказва. Това е основната предпоставка философията да стане наука чрез обективния човешки опит и практика. Затова Хегел не е могъл да направи това по две причини: първо той е приписал на мисленето обективна действителност като го пренесъл в Природата и го обявява за реалност на света, вместо мисленето да бъде отражение на обективната материална действителност. Второ научното познание е било на много ниско ниво за да се възползва от него като обективен опит доказал определени природни закони водещо до практическо приложение. Затова той опирайки се на субективния исторически опит не му е оставало нищо друго освен да придаде обективно идеалистичен вид на философията и да приеме, че „мисленето е битие”. Това е и основното заблуждение, че Хегел е направил философията наука опирайки се на субективния исторически философски опит, но в действителност той само е достигнал до нивото на обективния идеализъм. Днес условията са назрели за превръщане на философията в обективна наука, която да доказва своите изводи като продължение на диалектиката чрез методологическото и обвързване с естествознанието.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2905770
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87749
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930