Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2008 23:05 - Философия и идеология
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 1399 Коментари: 0 Гласове:
0



Отговор на едно несъстоятелно виждане по въпроса за определението и идеологизация на философията и също така отговор на една несъстоятелна критика срещу Тетралектиката   Щом днес предпоставките на философията водят до необходимостта за прехода на философията от идеология към наука, то се появява необходимостта да обясним, защо и кога философията е идеалогия. Понеже е необходим прехода на философията от идеология към наука: 1. Тогава тя винаги е била идеолология поради повечето неистини, които е изказвала като така е станала удобен обект за идеологизация. 2. Щом до сега е била идеалогия, тя не е съдържала истината или целенасочено я е извращавала, което логично е довело до невъзможността за определяне на същността на философията. Поради това всеки философ е давал различно определение за философията, а тези определения са толкова много, колкото са и философите. Изводът е, че щом определенията за същността на философията са многобройни то тя си остава без определение. 3. Без да изясним , кое прави философията идеология ние не можем да изясним идеологичеката и същност. Затова можем да кажем, че всяка философия се превръща в идеалогия само тогава, когато се догматизира. Това ще рече, че тя не съдържа истината, не се развива, не приема никакви обяснения, не се покрива с реалната материална действителност и се налага с насилие. 4. Утвърждаване на прехода от глобализиране към интегриране на социалните системи не може да измени нито организацията, нито характера на труда и не може да направи философията наука. Първо преходът от глобално към интегрално е безсмислен, защо такъв преход е невъзможен. Такъв преход е равностоен на прехода от пусто в празно. Организацията и характерът на труда могат да бъдат променени от научно-техническия прогрес. Същият този научно-технически прогрес може да направи философията наука като и предостави емпиричен материал, от който тя да извлече своите системи и да намери взаимовръзката между всички неща и да ги докаже чрез научно-техническото познание. Кои са всички тези неща? Това е цялото разнообразие на структури и форми носещи същността на съществуването и развитието на обективната материална действителност. Промяната на характера на труда и неговата организация са само частен случай от всеобхватността на философията. Затова като всеки частен случай могат само да бъде елемент на цялото, което съдържа характера на всеобхватността на философията. 5. Не съм съгласен, че философията като идеология размива истината. Твърдя точно обратното, че идеологизиране на философията води до твърдата, догматична истина без възможност за доказателство и развитие и налагането и с насилие. Причината за разливането на философската истина е точно на обратния полюс, който предоставя свободата за всевъзможни философски изводи без възможнаст за доказателство, от което са се възползвали идеалозите. Тези всевъзможни неверни изводи са бълвани от философите поради ниското ниво на научно познание по времето, на което са правени, поради което те се превръщатв невъзможност за връзката на философията с обективната материална действителност. Така че организацията на труда и неговия характер са съществували и са се променяли, но не са направили философията наука. Например прехода от първобитното безкласово общество към робовладелско общество не е направил философията наука, а само е станал прадпоставка за нейнаета поява. Измененията на характера и организацията на труда при феодализма и капитализма също не са направили философията доказателствена наука, а се е стигнало до там, че тя да бъде отхвърлена като ненужна, защото философията е продължавала да изказва повече неистини отколкото истини или тя не е имала доказателствен метод. Отделяне на естествените науки от философията е всеобщопризнат факт от учени и философи, а не е приумица на някой. Отричането на философията не го правят идеалозите, защото на тях им е нужна догматична философия, която да налагат на обществото. Значи, че те само са се възползвали от слабостите на философията. Кризите във философията са възникнали поради невъзможността тя да намери отговорите на повдигнатите от нея въпроси, които не са свързани с организацията и характера на труда, нито пък с практиката, а са свързани: с основния философски въпрос - за първичността на материята или съзнанието; първопричината на съществуването и развитието; смисъла на съществуването и развитието както на света, така и на човека; механизма, който управлява развитието; границите на познание и много други общи и всеобщи въпроси. Философията е синтетична наука, а математиката и естествонанието са аналитични. Това също не е мое мнение, а е всеоб извод на учените и философите, което е получило определение в същия дух и във философския речник. От това следва извода, че частните науки са призвани да анализират структурите и формите на материята и да разкрият обективните материални закони, а философията чрез логическия философски синтез да разкрие всеобщата обвързаност на нещата и механизма на еволюцията. Тава са двата пиоритета за анализ - естествознанието и синтез - философията. Така естествознанието решавайки естественонаучните въпроси ги превръща в предмет на философията, а философията разрешавайки философските въпроси ги превъща в предмет на естествознанието. Затова трябва да предпазим философията от кирката и лопатата, защото те са приоритет на естествознанието. Философията достига до своите теоретични истини не чрез практиката, а чрезабстрактното логичното, синтетично философско мислене. Така че практиката не може да бъде синтетичен определител, защото тя определено е диференцирана. Прознословието, което съдържа нападките срещу Тетралектика на природата е с белезите на умопомрачаваща екзалтация, защото няма никакви логически доказателства против нея, а има само опити за изкривяване на тетралектичната истина с да и не, което не само ще ни отдалечава от проблемите на философията, но по принцип ни отдалечава от истината.


Тагове:   философия,   идеология,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2907856
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87751
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930