Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2008 18:53 - Нещетата на философията и възможност за нейното преодоляване 1
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 2223 Коментари: 5 Гласове:
2

Последна промяна: 18.12.2008 20:30


Философията от древността до днес е изказвала прекалено много мнения по различни фундаментални въпроси за съществуването, развитието и управлението на света, но без да ги е доказала, което веднага я поставя в графата неопределена наука. За да бъде определена дадена наука тя трябва да доказва достигнатото познание като реално съществуващо. Философията има многобройни определения, но нито едно не я определя напълно като доказателствена наука. Затова главното, което трябва да съдържа новата, истинска философия е тя да строи своите логически системи, които да получат доказателство във всички нива на материалното съществуване и развитие. Жалка и неопределена ще бъде всяка философия, която иска да постигне всеобхватността без естествознанието и още по-жалка ще бъде тя без доказателство на своите всеобхватни системи , които се съдържа в обективната действителност, която е отразена от естествознанието и извлечено чрез него. Защото естествознанието разкрива законите на реалната материална действителност, изучава ги и ги прилага в технологичната практика. Всичко това открива пътя към натрупване на познание и вървене към друго ново познание. Само това е възможността философията да стане обективируема доказателствена наука и да разреши своите проблеми. И въпреки това, който намери такава философска законова всеобхватност извън естествознанието или извън материята и я докаже, тогава той може да има претенциите, че е направил философията наука. Мисля, че такъв опит дори е невъзможен и в сферата на фантастиката. Това е възможно само като догматично мистично и религиозно познание. Но уви то заобикаля главното изискване за истиност – доказателството и затъва в нереалното. Когато разкрием същнотта на статичния модел на обективното съществуване и динамичния модел на развитието на света и ги изучим добре, тогава ще можем да ги приложим към човека и неговото общество, за да разберем човешкото в него и разбира се ще имаме възможността да насочваме в хуманна посока както развитието на обществото, така и развитието и на човека. Преди да разкрием същността на статиката на съществуването и динамиката на развитието трудно ще разберем, Какво е философията?, Какво е света?, Какво е човекът?и т. н. Не можем да узнаем и покажем, каквото и да е и как и защо става то, ако не знаем предпоставките за неговото създаване. Такава предпоставка е натрупаното и доказано познание от естествознанието, от което философията трябва да се възползва, защото от нея са се отделили естествените науки да събират това познание, което ще и помогне да направи своя велик всеобхватен синтез и да се превърне в наука. Философията хиляди години го е дъвчела този проблем и редица други проблеми, но е стигнала до противоречивото положение, което я определя за ненужна, защото не може да разреши своите проблеми, а камо ли проблемите на човека и човшкото общиство или проблемите свързани със света.Трябва да се открие, точно какво да се направи, за да стане философията истинска наука, която да разреши както своите проблеми, така и проблемите на човека свързани с неговите преживявания, с неговото обществено битие и битието на света Философията е започнала със съзерцанието и нейните писания са предлагани дълго време в стихотворна форма, но философите не са се занимавали само със собствените преживявания като поетите, а главно са съзерцавали природата и са се опитали да намерят решение за нейното съществуване и развитие, същността на човека и мястото му в нея. Например, "За природата на нещата"на Лукреций Кар, където той в стихотворна форма е предал своите съзерцания, но не като лични преживявания, а като съзерцание слрямо природата. Недостатъците на това материалистична произведение главно са, че няма логичната връзка, по която като се върви да се проследи и стигне до обяснението на съществуването и развитието на света. Въпреки това Лукреций Кар е казал много истини, но тъй като се губи логичната взаимосвързаност не е постигнал истинското обяснение на съществуването и развитието на нещата само чрез съзерцанието. Този недостатък имат всички философски произведения, което е предизвикало противоречията във философията като не е доказано изказаното от нея. Философията това е синнтетична обобщаваща наука, която може да постигне всеобхватност на истината чрез логиката на думите и логика на своите произведения, като се съобразява с аналитичната обективност на естествените науки. А модерната философия е стигнала само до парадокса да се самоотрече. Затова философията няма нужда да бъде модерна, а трябва да се превърне в истинска синтетична наука, която да доказва своите изводи.



Гласувай:
2



1. swetq - Философията си е наред, само че ти не ...
27.04.2008 17:17
Философията си е наред, само че ти не разбираш изобщо за какво се е появила тя и за какво служи.

Позицията на философоята много прилича на супер позицията на електроните в квантовата теория. Парадоксално но факт.
цитирай
2. begetron426 - Философията не е наред.....
28.04.2008 17:46
Философията не е наред щом като има призиви, особено на запад, че не е нужна за познанието, защото се е изчерпила и трябва да бъде изхвърлена от учебния процес. Това мнение не само се подкреля от много западни философи, но то произлиза от тях. Противоречията във философията не са от вчере, а още в древноста са се появили поради недоказване на своите изводи, поради неопределеност на нейния предмет и поради невъзможност да реши собствените си проблеми. Затова най-често тя е била идеологизирана и т. н.
Със сигурност философията си има своето определение, свое място и роля в познанието за света. Само трябва да ги разкрием и тогава ще отпаднат парадоксите около нея, защато електроните са разлят електронен облак около ядрото на атома, но те имат определени свойства и определена роля в атомната материя. Така че от нас се изисква да намерим определените свойства на философията, които определят нейната роля, място и смисъл в познавателния процес и пак да си остане всеобхватна, "разлята", но да стане доказателствена наука.
цитирай
3. swetq - Знам, че ти е невъзможно но се опитаи ...
29.04.2008 03:54
Знам, че ти е невъзможно но се опитаи да промениш ъгъла си на наблюдение и възприемане. Поне малко. Не искам да съм груб но да ми отговориш, че нещо не е наред защото някъде имало някакво хора, които не са съглсни с него? Историята е пълна с примери за мега глупости и недуразумения идващи точно от средите откъдето се очаква да нее така. Защото хорат, които очакват това се успокояват с тези мисли. Тези там "на запад" си знаят работата. Не. Нито един китаец или японец или индиец не се е замисля за съществуването на "Глагистон-а". В европа обаче тов ае било доста правилно заключение. И е трябвало да бъде, за да може някои друг да се опита да го обори и намери истината. Една част от биолози и други учени преди няколко години застана зад "Теорията за Интелигентния Дизайн" нещо което даже с най - голямо уважение и сдържаност останалите биолози нарекоха "Идиотщина". Хората имат особенната способност да налагат на самите себе си определения за неща които не разбират и страха от това неразбиране ги ужасява. Противоречията във филсофията са около два пъти по малко от тези във Физиката. В точната Физика. В математиката има само едно противоречие "Това може да се постигне и по друг начин". Своиствата и ролята на философията е че просто съществува. Обект е на дискусии и е част от абсолютно всяка наука. както недоказаната теория на Дарвин не може да бъде извадена от образувателния процес, така и Философията. Систеата на мислене и осъзнаване на хората е била много добра досега, но е време да я сменим.
Тя е доказателствена наука, и винаги е доказвала едно и също нещо. Всичко което знаем и познаваме е ужасно малка част от това, което е всъщност. Като да гледаш точка на хоризонта и да спекулираш, че е кръг. За момента е достатъчно да е точка, приближиш ли се може и да е квадрат, тази информация не ти върши работа, когато си на майната си от нея. Но въпреки това се появяват спекулации, мисли. Трябва да имаме теориа за всичко за да сме спокоини. Навремето е било лесно да се обясняват нещата с богове и свръхестествени сили. Сега е по инак, просто правиш високопарни и засукани обяснения използвайки /неправилно/ огромен набор от сложни думи.
цитирай
4. krivoshapkova - Относно философията
04.12.2008 21:08
Твърдите ,че философията не е постигнала своята цел да изгради " завършена всеобща система ,с която да обяснят съществуването,развитието и управлението на света." Ето това е алфата и омегата , въпросът на въпросите, смисълът , който оправдава вековния труд на учени и мислители. Ако хората открият такава система , то вероятно ще са открили панацея за съществуването си...Не мога да се съглася с Вас ,че философията се е самоотрекла и в наше време не се развива ...напротив!
Може би има един недостатък ,присъщ на всички философи. За него говори Ницше , но това не е основание да пренебрегнем постиженията на философията в днешно време. Достатъчно е да се запознаем с теорията на Вишев, с изследванията на Курдюмов ...
А Ницше пише: "Вроден недостатък на философите. - При разсъжденията си всички философи страдат от общия недостатък, че изхождат от съвременния човек и чрез анализ смятат да постигнат целта си. Неволно пред погледа им се появява човекът като aetera veritas*, като неизменна величина в световния водовъртеж, като сигурна мяра за нещата. Всъщност обаче всичко, което философът казва за човек, не е нищо друго освен доказателства за него в един много ограничен отрязък от време. Липсата на историческа памет е вроден недостатък на всички философи; дори някои от тях приемат внезапно за твърда изходна константа най-новия образ на човека, възникнал под влияние на определена религия, на определени политически събития. Изобщо те не искат да разберат, че човекът е създаден в един процес на развитие, че и познавателната му способност е резултат от него; а някои от тях дори си въобразяват, че целият свят е следствие от тази познавателна способност. Истински същественото в човешкото развитие е произлязло от прастари времена, много преди онези 4000 години, които са ни приблизително познати; едва ли човек се е променил съществено през тях. Да, но философът открива в съвременния човек "инстинкти" и приема, че те принадлежат към непроменливите дадености на човека и затова биха могли да послужат като ключ за познанието на света изобщо. Цялата теология е изградена върху схващането, според което човекът от последните четири хилядолетия се смята за вечен и всички неща в света още от зачатието си са естествено ориентирани към него. И все пак, всяко нещо е създадено в процес на развитие; няма вечни дадености, така както няма абсолютни истини. Ето защо отсега нататък е необходимо историческо философстване, съпътствано от добродетелта, наречена скромност."
Между другото,бихте ли ми обяснили понятията ,които използвате във Вашата философска теория- " статичен модел на обективно съществуване " и" динамичен модел на развитие на света"? Поздрав!
цитирай
5. begetron426 - Re: krivoshapkova
20.12.2008 00:42
Философията не постигнала всеобщата системна своя същност, не е разрешила много от повдигнатите от не я въпроси. Философията е обобщаваща, синтетична наука, а в днешно време се самоотрича като се превръща в аналитична наука. Друг е въпроса, че официално е повдигнат въпроса за нейната ненужност, което е довело до апел на част от философите за нейното спасение. Излязла е "Бъдещето на философията" от В. Проданов, в която реалистично е погледната на проблема философия и нейното бъдеще.
Философията на нашето време не се развива в правилна посока, защото се напълни с мистика, религия, анализ и много празнословие и до ден днешен не доказва своите изводи, които си остават субективна абстракция, което води до противоречия в самата философия и невъзможност за решаване на проблемите.
Ницше не е прав понеже е един от отрицателите на философията и то най злъчното отрицание излиза от неговата уста. Днес философията може да стане доказателствена наука и наистина да постигне онова необходимо развитие, за което е предназначена. За да стане това тя, философията вече трябва да философства с фактологията и върху фактологията на естествознанието. До сега не го е правила защото познанието за обективната материална действителност е било недостатъчно, но сега е задължена да го прави, защото има предостатъчно обективно познание за структурите и формите на материята. Може да го прави само като изведе своите всеобщи философски системи от цялото обективно познание и ги докаже чрез него и може да го обясни и ги приложи в него. Всяка друга философия ще е далеч от същността на философията, ако не направи това, за да може да направи великия философски синтез на всеобща и завършена система. Тетралектиката прави точно това.
Обективното съществуване на материалните структури и форми е възможно само като статика на относителни равновесни системи, което не само може да се нарече статичен модел на съществуването, но това е единствената възможност да има съществуване.
Динамичният модел на развитие на света е възможен точно обратно на съществуването, защото развитието е движение, динамика. Затова е необходимо относително разрушаване на относителното равновесие на структурите и формите, за да се освободят елементите им за ново обвързване, което всъщност е новото качество. Това може да се нарече динамичен модел на развитието, при който противоположностите са в относителна свобода, а в равновесния модел са свързани в относително равновесие. Това са двете основни системи на Тетралектиката: равновесна на свързаните противоположности и противоречива на свободните противоположности. Поздрав!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2898696
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87745
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031