Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2008 22:39 - Свобода, диктатура и Тетралектика
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 6230 Коментари: 31 Гласове:
0

Последна промяна: 29.10.2008 22:56


За свободата и диктатурата, които са противоположни по значение се е писало и говорело прекалено много във всички области на човешка дейност, но и до ден днешен тяхната същност не е определена, изяснена и разбрана. Затова свободата и диктатурата си остават на върха на актуалността. Тяхната неразбрана същност е една от главните причини категориите свобода и диктатура да бъдат изкривявани, идеологизирани и догматизирани като най-често се разбират и използват двете категории неправилно или едностранчиво. Те всъщност са тетралектичната същност на съществуването и развитието на Природата. Като тетралектична същност свободата и диктатурата са производни на основните системи на Тетралектиката: противоречива и равновесна. Затова те като техни производни не преминават през някакво средно състояние при развитието си, а директно се превръщат една в друга без посредник между тях при назряване на необходимите условия за това. Казаното за липса на средно положение между свободата и диктатурата има много просто и достъпно решение. Всеки може да опита, да намери и предложи такова средно положение, с което ще се убеди, че това е невъзможно. Може да припомним определението на основните тетралектични системи: противоречива и равновесна, за да изясним въпроса по добре. Противоречива тетралектична система е такава система, при която противоположностите имат относителна свобода, при която получават най-добро определение техните противоположни качества, определяйки противоречията между тях. Равновесна тетралектична система е такава система, при която противоположностите са свързани в относително равновесие, което ограничава тяхната свобода и занулява техните противоположни качества, намалявайки противоречията между тях Определенията на двете основни тетралектични системи водят пряко до извода за същността на свободата и диктатурата. Свободата е ясна: свобода на противоположностите в определена система, което определя противоречивостта на системата. Диктатурата е с по-завоалиран смисъл, защото тя е в сила при свързване на противоположностите в равновесие, но знаем, че равновесието определя хармонията. Оттук идва изумлението, че диктатурата носи и определя нещо много съществено и хубаво в Природата, човека и обществото. Досега при всички ни категорията диктатура провокира отрицателна асоциация в нас, което е неправомерно и половинчато за същността на диктатурата. Обратна положителна асоциация предизвиква свободата в нас, което също е неправомерно и половинчато. Затова за свободата много истински и възвишени хора са жертвали живота си, а поети и писатели са я издигали винаги на пиедистал, за да я издигне на най-високия пиедистал унгарския поет Ш. Патьофи като пише , че за любовта си може да жертва свободата си, а за свободата е готов да жертва и живота си. За диктатурата най-често срещаме нарицателно отношение като най-често всичко е насочено против нея. Това отношение към свободата и диктатурата се е породило от развитието на обществените системи, което е тръгнало от най-голямата диктатура над отделния човек – робството и е вървяло към неговата свобода, което е породило спрямо диктатурата най-голямото черногледство и отрицание. Цялото това развитие и отношение се е обяснявало от диалектиката, която също е половинчата и за нея свободата е само положително нещо, а диктатурата е само отрицателно, което всъщност е революционализирало масите, а истинската същност на свободата и диктатурата са останали в сянка, неизяснени и неразбрани. Това го е изисквало необходимостта на времето, особено като се има предвид, че пътя на развитието на човешкото общество е вървял от диктатурата към свободата на човека. Така че диалектиката като познание за Природата, човека и обществото е непълна и недостатъчна да обясни много същности на нещата, в което се състои нейната недостатъчност и противоречивост, породени от разглеждането и ваденето на изводите от непълния брой противоположности 2. Тетралектиката отстранява този недостатък чрез своята основна същност от 4 противоположности, което може да приложим спрямо свободата и диктатурата. При диалектиката свободата е само положителна категория, а диктатурата е само отрицателна категория, което е диалектически логично като съдържание на две противоположни качества и не позволява да бъде друго. При Тетралектиката противоположностите са 4 на брой, което определя и означава 4 противоположни качества необходими за съществуването и развитието на света. Затова най-краткото, но пълно определение на Тетралектиката гласи: Всичко е противоположности, които се разделят, за да се удвоят. Изхождайки от тази тетралектична формулировка и прилагайки я спрямо свободата и диктатурата можем да определим тяхната действителна същност, което означава, че свободата съдържа и носи в себе си и отрицателна стойност, а диктатурата съдържа и носи в себе си и положителна стойност. Това е много важна предпоставка не само за определяне на тяхната истинска същност, но и за тяхното значение и разбиране на ролята им при съществуването и развитието на Природата, човека и обществото, което ще разгледаме в следващия постинг.


Тагове:   диктатура,


Гласувай:
0



1. zaw12929 - Да не “палим свещи на дявола!” Затова имаме ум и мисъл.
28.10.2008 06:25
Всеки е запитвал себе си,поне веднъж,за Бог,всеки сам в душата си решава има ли вяра макар открито, упорито, да твърди, че няма такава. Има съмнение, гордост, самонадеяност Никой не наднича в мислите на другия-територията на единствената абсолютна човешка свобода. Мозъкът на човека, където се раждатмисли, живее душата има неразгадaни закони е граница между силите, движещи материята и тези, на духа. Умът най бързото нещо в света на нашето познание! С него само стигаме до всяка точка на вселената до хора и събития от сегашното или миналото.Мислите, ръце на ума, са най силния инструмент, който притежава човечеството. Мислите на доброто ,са които дават радост,мир растеж ,градеж, който оставя бъдаще. В радостта има смях, в злобата-присмех. Да умеем да се радваме, да се смеем без присмех, примитивна радост, която огорчава, причинява мъка на други. Предизвиква омраза, поражда отмъщение.Неведоми са пътищата из душата ни. Да не “палим свещи на дявола!” Затова имаме ум и мисъл.
цитирай
2. zaw12929 - Очаквам
28.10.2008 16:08
постинга
образователно забавно ми е
цитирай
3. dimitarf - хъм
28.10.2008 18:23
няма такова животно като свобода;
а диктатурата е фокусирането на политическия контрол в една точка - диктатор;
съществуването на свободата предполага нещо от което да се освободиш, това е пожелателна категория за конкретен случай, а не абстрактно понятие; поради ограничеността/характера на природата си човек никога не може да бъде свободен
цитирай
4. kostadin - Малко е далече свободата от дикт...
28.10.2008 22:09
Малко е далече свободата от диктатурата.Но най-чудното е ,че няма свобода ,ако няма и ограничения.
цитирай
5. enjoy6 - Много интересно!
29.10.2008 18:16
Твоите мисли ме навеждат на едно разсъждение, чийто отговор търся: Частната собственост, като последствие откоя от двете противоположности е редно да причислим-към диктатурата или към свободата?
Поздрави :)
цитирай
6. begetron426 - Re: enjoy6
29.10.2008 20:11
Частната собственост спада към свободата. Затова тя предполага демокрация и пазарна икономика. Първобитнообщинният строй се е подчинявал на диктатурата на социалното равновесие, което е позволило да се роди и обособи най-частната единица на обществото отделната човешка личност, с което вече човека се разделя с диктатурата на стадото. Това е основата за раждането на разума, социалното равновесие /най-примитивно социално равенство/ и обособяване на най-частната единица на обществото - отделната човешка личност. След този равновесен етап на развитие се появява и обособява частната собственост, семейството и държавата и човечеството се развива чрез трите етапа на противоречивата система /свободата като частна собственост/робовладелски, феодализъм и капитализъм. Тези етапи са свързани със частната собственост и свободата на противоположностите, които определят противоречивото развитие, чрез което се развива обществото и изграждат основата за преминаване отново към диктатурата на социалното равновесие.
Така че свободата определя противоречивото развитие, а диктатурата на природните закони и законите на обществото определят целостта като ред за съществуването структурите и формите на
материята. Без свободата е невъзможно развитието, а без диктатурата е невъзможно съществуването, което ще разгледаме в следващия постинг. Поздрав!!!
цитирай
7. lubopitstvo - Абе може да си прав, а може и да не си. ...
30.10.2008 13:26
Абе може да си прав, а може и да не си.Когато имаме свобода правим глупости, и колкото повече свободата става слободия, толкова повече имаме нужда от диктатура, че да ни вкара пак в пътя.Значи ли теорията ти, че човешкото съществуване е циклично повторение на свобода и диктатура?Или - с други думи - чрез свободата стигаме до определена точка на развитието, която обаче може да доведе до хаос, поради което, с цел постигане на относително равновесие - следва диктатура, за да не се избием, например?И кой велик ум движи нещата в Природата и ни пази от двете прекалености?Кой знае кое след кое трябва да се случва, че да има все прогрес?
цитирай
8. enjoy6 - Благодаря!
30.10.2008 19:04
И аз мисля така!
цитирай
9. kleopatrasv - Поздравления за темата!
02.11.2008 17:38
Струва ми се , че умелото съпоставяне и съчетаване на двете понятия води до революция и то не само в мисленето , но и в реалния действителност . Само , който може да овладее свободата и да се почувства свободен - само той може да си обясни правилно диктатурата !А истината за това не трябва да се поднася така , че да я разберат -- в нея трябва да повярват .Горко на тези , които не могат !
цитирай
10. lubopitstvo - lubopitstvo
02.11.2008 21:10
Госпожо, от по-горе...говорите пълни глупости.Тоест, как да повярвам?Като в Бог ли?От една лъжа да налетя на друга?Ама много трябва да съм доверчива, значи...
Begetron, още нищо не си ми отговорил на обикновените въпроси.Казваш религията е манипулация, а ти - къде са ти доказателствата?Нали не очакваш просто така да се съглася с теб, защото сега пък съм решила да повярвам на теб?
цитирай
11. begetron426 - Re: lubopitstvo 7 и 10
03.11.2008 00:25
Двете неща са невъзможни заедно, само едно от тях може да бъде вярно: или съм прав, или не съм прав.
Сама стигаш до отговора, а после го отхвърляш. Например, с увеличаване на свободата се стига до свободията, което я превръща в отрицание. Защото абсолютната свободия се нарича абсолютен хаос, при който има абсолютно безредие, при което е невъзможно съществуването на цялостни системи: структури и форми. Така че при това положение е невъзможно съществуването на света, за което е причина отрицателната същност на свободата.
Абсолютният хаос може да го забрани само диктатурата на организирания закономерен ред, което е положителната същност на диктатурата. В следващият постинг ще бъде обяснено точно това.
Тетралектиката означава точно това периодична смяна на нейните основни системи: противоречива и равновесна, а свободата и диктатурата, както и много други системи са производни на основните тетралектични системи. Затова не само човешкото съществуване, но съществуването и развитието на цялата Природа е възможно само чрез смяна на двете основни тетралектични системи: противоречива и равновесна. При противоречивата система противоположностите са относително свободни, за да може от тях да се образува новото качество, което означава развитие. При равновесието противоположностите са свързани в относителен закономерен ред, което означава съществуване на структурите и формите на материята. Тази закономерна цялост е възможна само като свързване на противоположностите под диктатурата на равновесието. Установено е, че всички структури и форми на света са равновесни и закономерни системи, които се разкриват и изучават от естествознанието.
Няма такъв велик ум, който движи нещата и ни пази от двете прекалености, а нещата съществуват и се развиват поради неразумната Тетралектика, което е довело до раждането на разумния човек. Това означава, че разума е това нещо, което може да ни спаси от двете прекалености, като разкрива и изучава природните закони и ще може да каже, кое след кое следва, кое е вярно и кое невярно, за да има прогрес. Затова човека е сътворил наука и е натрупал огромно познание чрез мисленето и практиката, за да може да управлява разумно себе си, обществото си и Природата. Науката е противоположна на религията, тя не само насърчава мисленето и знанието, но ги и изисква без да задължава като единствено задължение за науката остава доказателството. Мистиката и религията правят точно обратното, забраняват знанието и мисленето, за да приемеш безусловно техните догми без доказателства.
Моите доказателства ги има като логично изложение на нещата подкрепени от достиженията на научното познание, което разкрива обективната материална действителност.
За да се съгласиш или да не се съгласиш с мен и в двата случая трябва да имаш логични и обективни аргументи, но нямаш задължението на покръстването. Въпросите, си нахвърляла лесно и много, за да отговоря изчерпателно и на всички ще трябва да напиша стотици книги, което за сега е невъзможно, но има за сега една "Тетралектика на природата", която отговаря по-изчерпателно. Науката не е религията, която има само един въпрос и само един отговор - Бог. Поздрав!!!
цитирай
12. lubopitstvo - Благодаря!Не можеш да отречеш, че ...
03.11.2008 09:56
Благодаря!Не можеш да отречеш, че поне мисля, а като мисля задавам и въпроси.Като ми остане време ще се запозная и с книгата, която препоръчваш.Иначе има логика в нещата, които твърдиш.Ако се "ерча", то е в духа на любознанието.Нужно е време, за да се осмисли всичко.Поздрав и на теб!
цитирай
13. dimitarf - вариация по темата
03.11.2008 22:35
"диктатурата носи и определя нещо много съществено и хубаво в Природата, човека и обществото"
- определя/ограничава/изяснява/експлицира/полага границата съответно формата на двете "понятия", които съответно подлежат да формиращи ги процеси извън тях - "природата" респ. и всичко това е вплетено в развитието на хуманоида с нужната "щипка" символно и приходящото за налагането му физическо насилие; за получаването на нов среден продукт след очистването от крайни елементи като интелигенция, корекция с нужния минимум за получаването на ново послушно стадо/нова индивидуалност/гражданин/селянин/с паспорт инплантиран в ръката...
но стадо което по-продуктивно и по-отговорно за себе си..
хомо-социаликус - хи-хи - същество което социално отговорно, работи за просъществуването и добруването на вида... за щастие не сме толкова себеотрицателни и отдадени на делото като мравките и пчелите...
бог/дявол да поживи индивидуализма/егоизма/дребнавостта-злобата-завистта към съседо...
всяко зло за добро...
хъм...
цитирай
14. kostadin - Най -бързият и лесен начин е да кажеш ...
04.11.2008 08:51
Най -бързият и лесен начин е да кажеш -те са лоши ,те забраняват, нищо не доказват...В края на крайщата науката нищо основно не е изяснила!Теории ,които се променят се намират на стадии хипотеза .Само този факт говори за нашето субективно отношение към всичко.Развитието на технологийте замъглява разсъдъка на материалистите.Не ти ли е правило впечатление ,че първо се появява мечтата да се осъществи нещо и чак после идва измислянето му.Кой поражда желанието?
цитирай
15. siikastation - Сигурно пропускам
04.11.2008 18:33
но тук 1000 пъти се споменава тетралектика. Някой би ли ме просветил?
цитирай
16. zaw12929 - Да, науката са хипотези и...доказани теотии
05.11.2008 13:54
Не отричайте науката, нито правото и да се допълва. Толкова много още трябва да открие човечеството. И никак не е за отричане направеното домомента. Науката, засега единственото постижение, което принадлежи на цялото човечество. Както и да се съревновават учените, те си подаряват знанията и така световната наука просперира. А ние...се отнасяме с недоверие особено към българската наука и никой не ни информира за нейната работа, а тя е огромна, даже и при невероятната беднота в която работи
Интелектът на държавата ни е най-голямото богатство и то единствено може да ни изведе от бедността и да ни сложи в най предните позиции на човечеството.
Какво е тетралектика - достатъчно е написано в постинга. Прочети го. Нали това е начина внтернет
да четем. И да мислим.
цитирай
17. begetron426 - Re: siikastation
05.11.2008 18:46
Тетралектиката това е синтетичен всеобхватен закон на философията като: Всеобщ не разумен тетрасиметричен закон управляващ всичко съществуващо и развиващо се. Тетралектиката е продължение на диалектиката, която не се наложи като всеобхватен материален закон на съществуването и развитието, което определя нейната непълнота и противоречивост. Произходът на думата Тетралектика е свързан с броя на противоположностите които са 4 на брой и представляват нейната основа, което отговаря на гръцкото тетра със значение 4. Най-кратката и формулировка е: Всичко е противоположности, които се раздвояват, за да се удвоят.
Чрез Тетралектиката философията се превръща в доказателствена наука, която е обвързана с естествознанието като методология, за да извлича своите системи от реалната обективна действителност на материята, да ги доказва чрез нея, да достига нови истини за нея и да ги прилага за нейното преобразуване в името на човека. Това съдържа възможността за решаване на много философски и научни проблеми, проблеми на човека и обществото като съществуване, развитие и управление. Понеже Тетралектиката е всеобхватна, нейните системи се намират във всичко съществуващо и развиващо, което лесно може да се наблюдава, доказва и разбира, защото те се намира навсякъде около нас и вътре в нас като реална материална действителност. Този всеобщ закон е търсен от всички философи и учени на всички времена. На запад това търсене днес е известно като Теория на всичко, но поради неправилния подход към него, то е неуспешно. Всяка разумна цивилизация на определено ниво от своето развитие, ако не разкрие този всеобщ закон на съществуването, развитието и управлението на света, престава да съществува. При разкриване на всеобщия закон се установява единен мироглед съдържащ истината за съществуването и развитието на материята и цивилизацията продължава своето разумно съществуване и развитие. Поздрав!!!
цитирай
18. siikastation - ОК
06.11.2008 16:16
Мерси!
цитирай
19. tomich - Здравей Бегетрон!
21.11.2008 18:32
Прочетох внимателно и с голямо любопитство твоята теория. Не можах да разбера как тълкуваш развитието на човешкото общество през различните обществено-икономически формации. Според теорията ти преминаването например на обществото от феодализъм към капитализъм е резултат от смяната на едната категория с другата противоположна категория.
1.)Не става ясно коя е първопричината за този преход: СВОБОДАТА или ДИКТАТУРАТА.
2). Каква свобода или диктатура виждаш при феодализма и при капитализма?
3).Според теорията ти и при феодализма и при капитализма съществуват и двете категории едновременно в равновесно състояние. Тогава как да си обясним от гледна точка на свободата и диктатурата прехода от едната икономическа система към другата много по-прогресивна и модерна. Дали пък диктатурата и свободата при капитализмаа са станали по-прогресивни по-модерни?
Очаквам трите отговора, за да продължим нататък дискусията.
цитирай
20. анонимен - tomich ?
23.11.2008 00:59
Хората търпят диктатурата докато им е удобно.приемат я, защото тя дава спокоен живот и някакъв ред.Защо си мислиш,че феодализма е заменен от каитализъм и т .н.
И какво означава погрес?- 4 процента от хората имат над 90 % от благата.
Костадин
цитирай
21. begetron426 - Re: tomich
24.11.2008 21:13
Свободата и диктатурата са производни на основните системи на Тетралектиката: противоречива и равновесна. При противоречивата система поради свободата на противоположностите противоречията са относително най-големи, но да не забравяме, че това са главно социално-икономическите отношения в системата. Такива системи са: робовладелската, феодалната и капитализма, което е тристепенен етап на развитие само на противоречивата система. При тези свободни икономически отношения на частната собственост, което определя противоречивия облик на системата се проявява отрицателната страна на диктатурата, подтискане на най-частната противоположно единица човека.
При равновесната система поради свързване на противоположностите под диктатурата на равновесната връзка не могат да проявяват своите противоположни качества. Такава система е първобитнообщинната където икономическите отношения са сведени да социално равенство в системата, което е необходимост за раждане на разума положителна страна на диктатурата.
Така че прехода при тристепенното развитие на противоречивата система се определя от триадния принцип, а прехода от равновесната към противоречивата и обратно става директно без посредник, защото основните тетралектични системи нямат трето, гранично, нулево, равновесно състояние на триадата.
За това като изясним този преход ще отговоря на втория ти въпрос. Понеже всичко е относително, затова цялостното състояние на противоречивата система е противоречиво, но вътре във системата освен свободни противоположни състояния, които преобладават има и равновесни, които са по-малкото. Това е така, защото системата е относителна, а не абсолютна. Например противоположните състояния между робовладелеца и роба са антигонистични продиктувани от противоположната свобода на социално-икономическите отношения, което дава облик на системата, а равновесно състояние в робовладелската система е семейството, любовта и др., които не дават облика на противоречивата система. Такива са отношенията и при феодализма между феодала и селянина, такива са и отношенията при капитализма между капиталиста и работника, антигонистични. Прехода от една система към друга в противоречивото развитие, е по-плавно, което определя намаляване на антигонизма, но не и неговото изчезване. Това означава сближаване на противоположностите, които при капитализма между работника и капиталиста е социалното сближение, при което работника вече е социално осигурен, отдалечен от онеправдания роб при робовладелската система и селянина при феодализма. Това сближение все още не е достигнало своето равновесие, /то се изразява чрез все по-солидна средна класа, което е възможност вътре в системата да протичат преходи основани на триадния принцип , които водят системата към преход към противоположната система/, а само върви към него, но когато се премахне огромната социална разлика между капиталиста и работника,което ще изиграе средната класа, тогава системата узрява за преход към следващото ниво на развитие като социално равновесие. Маркс го е казал добре, въпреки че не го е осъзнал, защото не го е изяснил. Той е казал, "че всяка система ражда своя гробокопач", а Тетралектиката го е изяснила напълно този преход. Прехода става възможен и е скоковиден тогава, когато вътре в системата започне да преобладава равновесното състояние /средната класа/ и при определено ниво започва да доминира над противоречивите процеси в системата и тя се превръща в равновесна. Така капиталистическата противоречива система като увеличава социалното равновесие го превръща в свой гробокопач, при което системата преминава на друг етап на развитие, който е определен от социалното равенство. При този етап противоположностите получават своята свобода и системата започва да се развива към своята противоположност и т. н. и т. н. развитието продължава чрез смяна на системите една с друга поради описаните тетралектични промени в системата.
В единия случай /противоречивата система/ върху подтискане свободата на идивидуалния човек /диктатура/ се развива обществото към равновесно социално-икономически отношения, което определя прехода към противоположната равновесна система. В другия случай /равновесната система/при достигането на социалното равновесие се дава възможност да се развива най-индивидуалната частна единица на обществото, човека. Причината за всичко това е раздвояване на тетралектичните противоположности, като се удвоят. Затова свободата и диктатурата се проявяват двойствено и положително и отрицателно, което определя и прехода между противоречивата система и равновесната и обратно. Поздрав!!!
цитирай
22. анонимен - kVPZAIPGhBdNkvVlA
25.05.2011 10:50
I'm out of leauge here. Too much brain power on display!
цитирай
23. анонимен - QZmJyCTX
25.05.2011 11:44
This forum needed sahikng up and youВ’ve just done that. Great post!
цитирай
24. анонимен - WgtqBbSrVXluozuyHzY
25.05.2011 15:11
GhRpoq <a href="http://opvysbkcccsy.com/">opvysbkcccsy</a>
цитирай
25. анонимен - jstcxGApJqrU
26.05.2011 13:07
cHttER <a href="http://reqyqkhdvitr.com/">reqyqkhdvitr</a>
цитирай
26. анонимен - AZLzEwurLdxqIn
26.05.2011 18:21
kOErvu , [url=http://ztsnlhupkwhe.com/]ztsnlhupkwhe[/url], [link=http://htegfklhnqet.com/]htegfklhnqet[/link], http://oodhsgeootms.com/
цитирай
27. анонимен - yTTqpLEhju
26.05.2011 19:06
mdvkTs , [url=http://dvydbsvymqfo.com/]dvydbsvymqfo[/url], [link=http://luralcssomvz.com/]luralcssomvz[/link], http://bkgnodqptkik.com/
цитирай
28. анонимен - wtVkjHqc
28.05.2011 17:37
aYxNnG <a href="http://fagglyabyipi.com/">fagglyabyipi</a>
цитирай
29. анонимен - rgNmozCTMnpbGYmcn
28.05.2011 17:39
Wdra2Y <a href="http://xpwigsaaijua.com/">xpwigsaaijua</a>
цитирай
30. анонимен - FWVjOHAxUzkGAO
31.05.2011 19:15
gC3xtx , [url=http://xaitiifyqnxx.com/]xaitiifyqnxx[/url], [link=http://emiwdaibywxu.com/]emiwdaibywxu[/link], http://uxxhjeakgjmh.com/
цитирай
31. анонимен - sQTYzdCmOxxAdmEhmv
31.05.2011 20:29
9XIqQR , [url=http://aedfuqamuboi.com/]aedfuqamuboi[/url], [link=http://udfbluskigxv.com/]udfbluskigxv[/link], http://hnqcezxmpfng.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2898153
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87744
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031