Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2007 21:16 - Тетралектичните предпоставки за раждането и развитието на философията 2 /продължение 4/
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 668 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 05.09.2007 22:01


Хегел: “Но когато се пристъпва към мислено разглеждане на предметите, то бързо се открива, че то съдържа в себе си изискването да покаже необходимостта на своето съдържание и да докаже, както самото битие, така и определението на своите предмети. По такъв начин се оказва, че първоначалното запознаване с тези предмети, давано ни от представите за тях, е недостатъчно и бездоказателствените предположения или твърдения са недопустими. Заедно с това обаче, се открива затруднение, което се състои в това, че философията трябва да започне с нещо, при което всяко начало като непосредствено, е своя предпоставка или по-точно самото то е такава предпоставка.” Обобщеното съдържание на действителността са обектите, предметите с тяхната форма като образ, които я изграждат, и до което се стига чрез представата и възникналите върху нейната основа понятия. Частното съдържание на обектите, предметите е тяхната вътрешна същност съдържаща елементите на тяхната структура, което е "нещото в себеси", приемано от Кант за непознаваемо. За да бъде опозната тази същност се появява нова необходимост от категории и намиране както логичната външна връзка между предметите, така и тяхната вътрешна връзка между елементите на структурата. Това вече става чрез мисленето, което води до знания за връзката между обектите и връзките на елементите образуващи тяхната структура. Взаимовръзата между предметите, обектите, която се съдържа в обобщаващото знание за тях, трябва да е предмет на философията. Вътрешната структура е предмет на естествознанието, което разкрива законите управляващи тези структури и ги впряга в практиката като технологично съществуване и развитие. Разкриване на цялото това съдържание на външната взаимовръзка и вътрешната същност на обектите е невъзможно без първоначалната сетивна представа. Гаворенето е най близо до философията, когато изразява логичността на външната, обобщаваща връзка между обектите. Това е възможно само от философски системи, които са извлекчени от обективната действителност и се доказват чрез нея. Тези системи са еднакво валидни за взаимовръзката между обектите и за връзките образуващи структурите на обектите. Затрудненията водещи до философските предпоставки се появяват поради недостиг на обективно познание, което се отразява на недостиг на понятиен и категорален апарат или недоброкачествен такъв апарат, с което философското познание може да се изопъчи, както е правила философията до сега.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2910299
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87751
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930