Постинг
09.01.2008 22:05 -
Тегралектични предпоставки за раждането и развитието на философията 2 /продължение 36/
Хегел: Началото на философията се отнася “…само до субекта, който се решава да философства”.
Принципно философия е невъзможна без субект, още по е невъзможна без субект, който иска да разбере съществуването, устройството, управлението и развитието на света и мястото на субекта в него. Такъв субект има влечението към разкриването и разбирането на загадките на природата, а най- големата загадка си остава разбирането на съществуването, устройството, управлението и развитието на света. Влечението като предпоставка, която води до решението на субекта да философства, е именно това начало. Това е основното начало за появата на самата философия, но то е начало и на всеки нов възглед във философията, чрез който всеки философ иска да изкаже своето виждане за съществуването, устройството, управлението и развитието на света.
Лошата страна за тази смелост за философстване е, че всеки философ е приемал неговата философия за истина, която няма доказателство, а добрата страна на философстването е в търсенето на общите и всеобщи принципи, които стоят в основата на съществуването и развитието на света. Така лошата страна на съвременния етап на търсенето на всеобщите философски принципи е довел философията до самоотричане поради невъзможност за доказателството на издигнатите тези. При това положение остава в най-голямото затруднение самото търсене на тези принципи. Тук е мястото да разберем, каква голяма смелост от субекта е необходима за търсенето на всеобщите материални принципи на съществуването и развитието чрез решението да се философства, когато философията е стигнала до самоотричане.
Можем да приемем, че всяко решение като начало за философстване от субекта не определя ситуативното, а ситуативното е в основата на появата на ново философско виждане. В нашето време философията е на ръба на отричането, лошата ситуативна страна, но естествознанието е натрупало необходимия закономерен доказателствен материал, от който философията може да се възползва, добрата ситуативна страна, за да разреши своите проблеми, които без това разрешение се превръщат в проблеми на науката, човека и обществото.
При създалата се ситуативна предпоставка – упадък на философията от една страна, а от другата страна се появява необходимата предпоставка за разрешаване на философската криза се явява не само новото философско виждане, което прави философията научна чрез доказване на нейните основни принципи, но то ще доведе до много други необходими решения. Това ново философско познание е Тетралектика на природата, която извлича своите системни принципи от реалната материална действителност и ги доказва чрез нея.
Търсене
За този блог
Гласове: 87751