Постинг
19.03.2008 00:25 -
За смисъла
Смисълът е в съществуването и развитието. В частен план човешката личност, а в общ план човешката цивилизация. Затова смисъла първо ще потърсим в съществуването, което осигурява да ни има на този свят. Това става чрез физическото ни възпроизводство, което е причина за физическото ни съществуване като отделни индивиди, а множествеността на индивидите оформят, цивилизацията ни. Този смисъл все още е недостатъчен и непълен. Затова трябва да прибавим към него духовното развитие както на личността /частното/, така и на цивилизацията ни /общото/.
И в двата случая смисъла се увеличава с оставеното както от отделния човек, така и от земната цивилизация. Затова има както увеличението на броя на земното население, така и натрупване на познание, което на всеки две години се удвоява.
Първо физическото ни съществувате и възпроизводство създава предпоставка за появата на духовно възвишени личности, които няма да ги задоволява да бъдат само разумни същества, а ще бъдаат мислещи личности. Така чрез собственото си развитие те ще допринасят за развитието на цивилизацията ни. Колкото повече се раждат и развиват мислещи човешки личности, толкова повече ще се ускорява и развитието на цялата цивилизация. В това има смисъл, за да оцеляваме и вървиме напред. На съвременият етап от нашето съществуване учените са единодушни, че потенциалните възможности на нашият мозък са огромни, а ние използваме около 5% - 10% от този потенциал. С използването на толкова малко от възможностите на мозъка, ние за сега можем да бъдем само разумни, а като започнем да използваме по голям процент от неговия потенциал ние ще можем да се наречем умни същества. В това се състои духовното развитие. Изглежда то е свързано с увеличаване на връзките между отделните неврони, което е главната необходимост за логичното мислене и може да се стимулира само от всестранното познание и развитие.
Първо създавай деца, а после ги учи не само да знаят, а да мислят, за да бъдат умни. Още Лао Дзъ е отбелязал, че ученият и умният са две различни неща. Ученият знае старото, а умния мисли и открива новото познание.
Да се развиваме и особено да развием останалите 95% от възможностите на мозъка и да поумняваме, за да можем да променим обществото към добро. Това ще открие възможността за формиране на един правилен светоглед за цялото общество, който не може да стане без духовното израстване на всички индивиди, защото те изграждат обществото. Днешните недъзи както личностни, така и обществени са плод на незнанието. Сократ го е казал: "Най-висшето благо е знанието, а най-нищожно е невежеството". Яне Сандански го е уточнил: "Когато човечеството се пребори за физическото си оцеляване и свобода, и я получи, пред него ще се открие пътя към духовното развитие и свобода".
За да има време за духовното развитие на всички /развитието на останалите 95% на мозъка/ обществото трябва да ни гарантира физическото оцеляване и свобода. Сега я нямаме, все още, и никога на Земята не е имало такова общество. Досега всички общества са били плод на теократичното и плутократичното управление, което е подтискало мнозинството. Така че смисъла на физическото съществуване и духовното развитие на всички трябва да бъде велика цел. Тя не може да се постигне без развитието на индивида /личността/, което ще развие и промени както съзнанието, така и обществото към по-добро.
Различните гледни точки, които са плод на незнанието, непознаване на истинския път, са трънливите пътища на търсенето. Затова има много пътища, но само по един можем да стигнем до истината за смисъла, щастието и пр. на всички хора. Пак опираме до истината. Изглежда тя е над всичко.
Всички източни учения са наблягали само на индивидуалното развитие и са пренебрегвали общественото развитие, но не са разбрали, че пълноценно /духовно/ развитието на личността е възможно само в добре организирано, развито общество. Затова тези древно източни похвати не са променили нито човека, нито обществото към по-добро, а са имали достатъчно време и власт за това. Изглежда нещо много важно са пропуснали.
Развитието на личността зависи от развитието на обществото, а развитието на обществото зависи от развитието на личността, за да има смисъл. Това не може да става без откриване на истините за света, за обществото, и за отделната човешка личност.
Мярката за истина е доказателството - лъжата няма мярка.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 87751