Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2008 01:06 - ИСТИНСКАТА СЪЩНОСТ И РОЛЯ НА РЕЛИГИЯТА В РАЗВИТИЕТО НА ЧОВЕШКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ - ВТОРА ЧАСТ
Автор: begetron426 Категория: Технологии   
Прочетен: 9592 Коментари: 55 Гласове:
2

Последна промяна: 11.04.2017 22:25


ИСТИНСКАТА СЪЩНОСТ И РОЛЯ НА РЕЛИГИЯТА В РАЗВИТИЕТО НА ЧОВЕШКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ - ВТОРА ЧАСТ

                      Религията както и всичко останало се подчинява на Тетралектиката. Първоначално идейния и замисъл е съдържание на добро, което е стремеж да се намери обяснение за съществуването на света и смисъла на това съществуване, с което да се преобрази човека като се повиши неговото съзнание и стане той по човек. Поради религиозната догматиката и срастването и с властоимащите, за да се подтискат онеправданото и невежо човечество се извращава първоначалния замисъл, което става предпоставка за появата на критичния материализъм. Под напора на религиозната догматична каноничност и силата на властта се започват и първите гонения на материалистите, още в дълбоката древност, които не са съгласни с религиозната догматика и властоимащите, а търсели и предлагали обективни решения в реалната материалната действителност чрез които да направят човека съзнателен и свободен. Макар да са съдържали истината като определена логика, материалистичните изводи все още били прекалено слаби, защото се опирали на съзерцанието и натурфилософията, за да могат да застрашат устоите на религията стояща над държавата, но са станали достатъчни за превръщането им в повод за тяхното преследване не само от религията, а и от официалната власт.
Така сплавта от теизъм и плутократизъм държала в подчинение и невежество хилядолетия голяма част от хората, като преследвали материализма, за да експлоатират техния труд, за да го превръщат в извор на собствени облаги. Затова потисническата самобиоза между религия и държавна власт от една страна с потисничеството забавяли развитието чрез преследване и забрана на материализма, но от друга не е имало какво да предложат при този нисък обществен стадий на развитие освен потисничеството на индивида, заради развитието на обществото, което не са осъзнавали, разбира се. Така че материалистичния атеизъм е бил преследван и забраняван в продължение на хилядолетия от мистиката, религията и властоимащите Това потисничество при началния стадий на всяка обществена система от противоречивото тетралектично развитие е било в най-висша фаза за определената система, а в крайната фаза на развитие на системата намалява поради натрупване фактори необходими за преминаване към другата по-прегресивна система. Робовладелския стадии е спирал развитието на познанието най-много чрез унищожаване на голяма част от разумния мислещ човешки потенциал, превръщайки го в роби, но през този период са се зародили материалистичните виждания за света. Религиозното многобожие също е допринесло за задържане на развитието на познанието в този период, но то е по-малкото зло от робството поради липса на научни постижения достигнати от материализма. Робството е било най-голямата спирачка за развитие през този период, защото е унищожавало огромен човешки ресурс, който могъл да се впрегне в интелектуално търсене на истините за света. От друга страна на този нисък стадий на развитие, робството е било необходимост като производителна сила, за да се построи основата за следващия обществен строй. Така че пак се проявяват тетралектично двете противоположни същности като съдържание на отрицателно и положително, за добро и за зло. През феодализма, премахването на робството е възможност за освобождаване на по-голям човешки физически ресурс, по-полезен като производителна сила от робите, а по-големият разумен потенциал послужил не само за творческо мислене, но и за прилагане на това мислене за конструиране на механизми и съоръжения за практически приложения. Появили се и първите научи закономерни открития и механизми, които вече са открита заплаха за разбиране на реалната материална действителност и отхвърляне на религиозната догма. Европа е мястото, където научното познание вече е стояло над съзерцателното и над натурфилософското, защото е било постигано директно от реалната материална действителност като обективно доказателство и същевременно използвано за нейното обяснение и прилагано за практическа полезна дейност. Това нещо, религията, която стояла над държавата вече не могла да прости. Затова точно Европа е станала арена на най-голямото гонение и физическо унищожение на научния вече материализъм. За този цел във всички европейски държави е възникнал специален орган /светата инквизиция, производна светата християнска църква/ за унищожение на еретиците материалисти. За кратък период от време са били изгорени само около 18 милиона жени провъзгласени за вещици. Миризмата на печено човешко месо се разнасяла из цяла Европа. Инквизицията прилагала първо най-хуманния метод чрез нечовешки мъчения да получи показания за виновност и второ най-хуманния метод да не се пролива човешка кръв като хората са горени живи. Съвременната наука е установила, че точно при този метод на умъртвяване се проливало най-много човешка кръв, защото от високата температура всички кръвоносни съдове буквално експлодирали, но този жесток акт бил прикриван от пламъците на огъня. Тези събития се развили тогава, когато населението на Европа едва е надхвърляло 100 милиона. Лесно можем да си представим какъв процент от населението на Европа е унищожен. Затова този период от съществуването на човешката цивилизация е най-мракобесния и най-вредния за НТП, а той е продължил няколко столетия. Страшното зло, което религията е сторила срещу прогреса на развиващото се човечество се проявява тетралектично, което всъщност е нейната същност чрез злото, което е сторила е направила възможно най-доброто за нашата цивилизация. Фактически чрез това физическо и духовно унищожение на материализма религията е спасила цивилизацията ни от самоунищожение. Защото спирайки НТП, тя е дала възможност на ниското човешко съзнание да се развие и да настигне НТП, но уви и днес всеобщото човешко съзнание е изостанало от прогресивното научно развитие, което именно е заплаха за самоунищожение на цивилизацията. Можем да зададем един логичен въпрос. Какво би станало с нашата цивилизация, ако средновековните крале имаха атомни бомби, химично, бактериологично или генетично оръжие или Хитлер притежаваше такова оръжие? Ми ако такова оръжие беше под ръка на варварските племена или на Нерон и Калигула и т. н.,отдавна Земята да се е превърнала в мъртва планета. Ето точно в това се състои истинската същност на религията чрез злото, което е направила срещу прогресивното развитие е спасила човешката цивилизация от самоунищожение, с което е изплатила данъка на своето зло Настъпва ренесанса и възраждането на Европа чрез буржоазните революция, с което капитализма идва на власт и изхвърля религията от управлението на държавата, защото тя пречейки на науката и технологиите се явява пречка за печалбата на капиталистите. Капиталистическото производство се оказа най-прогресивно и с него настъпи научно-технически бум за около 200 години, а този научно-технически възход можеше да настъпи много по-рано, ако не беше религиозната спирачка. Този период даде възможност на човечеството да приложи прогресивното научно и технологично развитие в две световни унищожителни войни и да унищожи японските градове Хирошима и Нагазаки с атомно оръжие. Човечеството се стъписа уплашено за своето бъдеще от огромните унищожителни сили, които е овладяло. За това нещо няма вина науката, защото тя само е разкрила законите на природата, а те също са тетралектични. Всяко откритие може да бъде използвано за добро и за зло. От човешкото съзнание зависи за какво ще бъдат използвани откритията, а не от самите открития. Да си представим какво може да причини войствения ислямизъм, ако се добере до атомно или до бактериологично оръжие. Какво може да стори на човечеството едно ниско и невежо съвременно религиозно съзнание. А ислямските държави си останаха на религиозното ниво и съзнание на Средновековна Европа. Главна причина за това не е материалистичния атеизъм, а точно обратното, фундаменталния религиозен ислямски фанатизъм Повишаване на човешкото съзнание може да бъде постигнато само чрез истинското познание на реалната материална действителност, което ще позволи и построяване на човешко общество без насилие, войни и религия с единен световен мироглед. Тетралектиката като всеобщ закон на материалното съществуване и развити е призвана да допринесе най-много за познаване на истинската същност на света и прилагането и за доброто на всички хора на Земята.



Гласувай:
2



1. compassion - Прекрасен постинг! Поздравления!
21.10.2008 02:51
Хубаво е, че има борове и макове, хиени и синигери, облаци и блата, Земя и Луна, но колко чуден е света, погледнат през очите на дете: приказен... И ако запитате едно дете, кое е по-хубаво, то ще каже: и двете, а ако запитате мен (като поотрасло дете) ще ви кажа: различни са. Няма хубаво и грозно, добро и лошо, правилно и неправилно...всичко е относително...зависи от коя гледна точка го преценявате и с какво го сравнявате. Идеално го доказахте с този постинг.
Всеки има право (от неговия ъгъл така се вижда). Никой не греши...само учи урока си. Няма печалба или загуба - има мостове или стени...да се свързват хората или да се разделят... Не е ли по-добре да се свържем, да станем по-силни?
цитирай
2. xsapience856 - Поздравления begetron426!
21.10.2008 12:46
Пораженията са много повече. Учените са имали по-високо съзнание по отношение на опазване на света. Точно това потисничество кара човечеството да се самозабрави след Ренесанса.
Нерон и Калигула, Хитлер и Сталин - всяка епоха си има своите мракобесници. Кпитализмът,който в началото на 20 век е абсолютно див и неконтролируем, извежда човечеството пред ръба на самоунищожението.
Забележете, буржоазията се е опазила достатъчно добре по време на Мрачното средновековие и бележи началото на епохата на самоунищожение. Единични са случаите на благородство в средите на благородниците спрямо населението. Потисничеството продължава в същия аспект, както и през Средновековието, но в други мащаби. С религия или без - резултатите са едни и същи.
Човеците по категория на вида се разделят вече само на два подвида: разумни (природноинтелигентни, обективно-мислещи, умерени, емоционално осъзнати) и дегенеративни (частично мислещи, псевдо-интелигентни, с афинитет към крайностите, емоционално неосъзнати).
цитирай
3. dimitarf - насилието е неизбежен фактор
21.10.2008 20:38
нашето съществуване като биологичен вид на тази планета е осъществявано във/чрез/със насилие спрямо околната среда - последващо принесено в отношенията между индивидите в обществото - което съществуване дава възможност за оцеляването на вида/племето/групата/семейството/индивида
ние сме ограничени същества
насилието е път към свободата/независимостта или е път на никъде...
цитирай
4. anlov - Казвал съм ти вече:
22.10.2008 00:14
съгласен съм напълно с теб, че човешките религии - независимо от етикетите, които носят, са едно голямо и коварно зло. Мрежите са им лепкави, а жертвите дори и не разбират как попадат в тях и как животът постепенно бива изсмукван от вътрешностите им.

Триединният Бог, обаче, не е техният автор, а дори ни предупреждава чрез Апокалипсиса, че Великата блудница (техният сборен пророчески образ, описващ същността им) ще обезчестява страшно земята, яхнала Звяра, т.е. силата и властта на земните царства. (Тоталитарният дух на одържавяваните официално религии са ярка демонстрация на "мерзостта, която води до запустение", чрез Юдовия съюз на златния кръст със златния жезъл, опорочил тотално "чистотата и простотата на Христовото евангелие".)

Сърдечни поздрави!
цитирай
5. begetron426 - Re: compassion
22.10.2008 23:29
Най-доброто свързване между нас може да направи само истината, която погледната от какъвто и да е ъгъл за едно и също нещо трябва да бъде еднаква за всички, въпреки че е относителна. Точно само като относителна истината има възможност да съществува като различна, но за различни неща, а за едно и също нещо тя, истината си остава само едничка. Затова едничката истина погледната от различни ъгли се превръща в многомерна лъжа, която е допринесла и допринася на човечеството най-много зло. Затова единствената възможност за обединение се съдържа в разкриване, доказване и опознаване на истината за реалното съществуване и развитие на света. Поздрав!!!
цитирай
6. begetron426 - Re: xsapience856
22.10.2008 23:39
Всичко това казано от теб е истина и продължава да е така, и ще продължи да е така, до тогава, до когато човечеството поумнее, за да се отърве от подтисничеството. Поздрав!!!
цитирай
7. begetron426 - Re: dimitarf
23.10.2008 00:05
Насилието е започнало от частното и върви към общото. По този път на вървене човечеството се е развивало чрез противоречията, но вече осъзнава, че насилието може да се превърне в насилие за всички като се самоунищожим. Това осъзнаване ще ни накара по необходимост да изхвърлим насилието от употреба, за да оцелеем и се развиваме по-нататък. Това развитие ще доведе до построяване на свят без войни, без пари и без граници. Свят на умния човек, защото сега живеем в света на разумния човек, което се оказа, че не е достатъчно, за да бъдем истински човеци. Поздрав!!!
цитирай
8. compassion - begetron426
23.10.2008 03:19
„Истината трябва да бъде еднаква за всички” казваш. ДА, ако имаш предвид апарати (те измерват обективно), но хората винаги са субекти и зависи кой, как, кога и от къде я гледа, истината може да се ВИЖДА различно и затова да придобива различно значение, да се интерпретира и използва по различен начин и следователно да е различна като резултат. Не винаги става дума за изгода или за преиначаване и даже нагла лъжа. Малко гъвкавост, състрадание, мъдрост и любов са нужни, за да можеш да погледнеш през чуждите очи и да разбереш чуждото страдание, чуждата истина. (когато шофьор, избягвайки сблъсъка с повреден автобус – родителите на децата в него му благодарят, но той прегазва единствения ти син, можеш ли да му простиш); (когато сладко си похапваш печено прасенце, благодарен на готвача, какво си мисли за готвача и за теб майката на прасенцето?); (когато войниците на фронта се избиват как се виждат жертвите от двете страни на барикадата?); (когато падам в реката и се давя, карайки колата си по пътя ме виждаш за миг и може би ти минава през ума, че ми е приятно да плискам така във водата, но това е само твоята истина). Знаеш, че до утре мога да продължавам с примерите, но умния и от малко ще разбере гледната ми точка. Истината никога няма да бъде еднаква за всички, защото ние сме хора, уникални индивиди, а не серийни роботи и виждаме и чувстваме различно с ум и със сърца (стига да ги имаме). Винаги можем да намерим допирни точки, за да се обединим и да се обичаме и достатъчно разлики и противоречия, за да се разделяме и мразим. Въпрос на ИЗБОР.
цитирай
9. begetron426 - Re: anlov
23.10.2008 16:11
Триединният Бог, както и всеки друг Бог не са автори на религията, но религията става автор на боговете като се превръща в техен проводник и догматичен закон. Без религията нямаше да съществува нито един Бог. Затова няма религия без Бог, както и няма нито един Бог без религия. Само в тяхното силно обвързване е възможно тяхното съществуване. Разпадне ли се тази връзка те престават да съществуват. Поздрав!!!
цитирай
10. begetron426 - Re: compassion
23.10.2008 17:37
Става въпрос за принципното съществуване на истината като единна относителна същност, защото тя може да съществува само така. Субективното изказване не може да я определи, защото то я разлива на много мнения, които я превръщат в неистина. Затова истината макар и относителна и точно поради това, че е относителна има само едно единствено определение за едно и също нещо, а като е абсолютна губи своето определени, което я прави несъществуваща.
Така химичния елемент желязо не може да го приемем за злато или водата за мляко, чашата за стол, вълка за агънце. Друг е въпроса, че за вълка агънцето и храна, а за агънцето вълкът е опасност. Това са други истини, които си имат също строго определение. Например вълкът се храни с месо, а агънцето с трева, но това не може да даде определение за същността на истината какво е вълк, както и същността на истината какво е агънце, защото много животни се хранят с месо но не са вълци, а много други животни се хранят с трева, но не са агънца. Затова примерите, които си дала са неправомерни за определяне на същността на истината, за определено нещо, а по скоро водят до заблуждение за същността на единствената истина за определено нещо, защото те съдържат различни истини. Затова същността на истината за готвача, че е готвач не се нарушава, от това, че прасенцето има майка. С катастрофата е същото. Основната същност на истината, че е станала катастрофа в която е загинал близък човек, оттук нататък може да има много следствия, които са други истини и си имат своето определение, но това не може да промени истината, че е станала катастрофа и е загинал блезък човек, тя си остава същата.
Затова извода, е че за едно нещо си има строго определена истина, която е съдържание на неговите качества. В противен случай, ако това едно нещо го променяме, защото го гледаме от различни ъгли/то така погледнато ще е вече различна истината, което ти подържаш/ ще настъпи страхотен хаос както в Природата така и в човешкото общество, защото то постоянно ще сменява качествата си и ще се превръща в друго нещо. Хубавото, е че както в Природата, така и между хората има обективно определение на истината , за да има определения ред и да може да съществува и се развива както Природата, така и човешкото общество. Точно извращаването на определените истини за дадено нещо ги превръща в неистина, лъжа, което е носило най-големите сътресения и нещастия на човечеството. За всичко това най-много е виновно не познаване на истината за нещата, а колко по я опознаваме тази истина, чрез достигане и трупане на нови истини за тях, ще се превърнем в силно знаещо и можещо човечество, което нито един Бог не успя да направи такова човечеството. Поздрав!!!
цитирай
11. begetron426 - Re: М
23.10.2008 17:59
Точно това субективно поглеждане на истината я извращава и я прави лъжа както е в съда, както е при религията и т. н., но истината за престъпникът, че е престъпник и подлежи на наказание си остава. Защото истината за едно и също нещо може да бъде само една, а като се извращава за това нещо тя вече не е истина , а се превръща в лъжа. Така че другото за истината за едно и също нещо може да бъде само нейната противоположност, многомерната лъжа. Затова истината за едно и също нещо е само една, а погледната от различни ъгли се превръща в многомерни, многобройни лъжи, които някой хора искат да приемат за истина. Поздрав!!!
цитирай
12. compassion - Надвиквали се цветовете, дълго спорели кой е най-красив най-популярен и признат
23.10.2008 19:54
Дошъл Бегетрон и викнал, та ги надвикнал:__ "Млък! И да не чувам повече субективни изказвания!Истината е една! Вие сте цветове и това е!"
__"Ама аз съм ярко червен като кръвта, а той е жълт като слънцето и.."
__Млък! Каква кръв, какви слънца намесвате тука? Казах вече! Истината е една! Вие сте цветове и това е!"
Смирили се цветовете, приели, убедени, че това е истината и никакви субективни....умната, нали?
На другия ден Бегетрон като се събудил не повярвал на очите си: всичко безцветно се слива в едно и вече не вижда кое какво е. Разтърква очи, кокори се, пак същото...о, не, Боже и той самия станал безц....какъв Бог, бе, такъв няма и не е създавал никога разнообразието и многоцветието на света. Мииирно! Истината е една!
compassion (едва чуто) Ама защо търпим и се униж...
monna (съгласна съм с 8)...о, пардон, тя се е вече изтрила.
begetron426 (все още вежливо) Два пъти вече казах, няма да се потретвам. Истината е една!Поздрав!
И настъпи тишина. Мъдрият винаги отстъпва.
цитирай
13. begetron426 - Re: compassion
23.10.2008 20:49
Бегетрон не е казал това което му приписваш, а е казал, че истината за едно нещо е само една въпреки, че всички неща са относителни, а не че в този свят има само една истина. Това е привилегия на религията, която казва, че истината е само една Бог, а за източната мистика дори няма истина понеже е относителна, но в края на краищата те постигат абсолютната истина. Ето това е абсурда за единствената истина, но с този абсурд боравят мистиката и религията, а не Бегетрон.
Така че като пропускаш главното, което е казал Бегетрон, че истината за определено нещо е само една, а не за всички неща, тогава няма да ги има всичките неща, защото ти ги забраняваш, а когато истината е само една за определено нещо то тогава могат да съществуват определените неща като различни истини, но всяка си има само едно определение. Затова едно от цветята се провикнало ние не сме цветя, защото аз съм синьо, ти си жълто, а пък ти си червено, но червеното му казало: аз съм червено защото съм мак, което е другата по ограничена истина за мен, без която цветята не могат, но общата истина за нас си остава вярна, че сме цветя.
И на края "мъдрия" отстъпва като настъпва и превръща истината в неистина. Поздрав!!!
цитирай
14. dimitarf - re begetron426 - Re: dimitarf
24.10.2008 18:32
Властта /над хората/ води до покварен, развратен; безчестен; продажен, корумпиран; изопачен; подправен, фалшифициран; опорочен; нечист, пълен с грешки; развален, гнил, разложен.
начин на живот.
При условие, че заелият позицията е целял позицията, а не да изпълнява ролята, която е предвидена за конкретната позиция. Говоря за хора които искат да властват над хората заради самата власт може би, или по-правилно за изгодите които им предоставя тази власт т.е. абсолютно предимство при набавянето на стоките и услугите произвеждани от същите тези хора. Стоките и услугите произвеждани от тези хора насилие ли са в повечето случаи върху околната среда или не?
не и ако както казваш човекът е най-висшият продукт на тази среда...
цитирай
15. kleopatrasv - Поздравления за невероятните размисли !
24.10.2008 23:54
Диктаторите не само са променили хода на историята на човечеството , но са се изродили като “ жестоки иавращения “ със своята разгулност и феноменално насилие ! Надмощието над другите до такава степен ги покварява и ги кара да изпробват всички нечовешки способи за приложение .И кой е виновен за това - именно смирените богобоязливци през всички епохи , които не са смеели да се опълчат и са се примирявали с всичко ставащо около тях и с тях , защото Бог така е решил и опредшлил . Това е било в основата за създаването на диктаторите. а именно като започнем с Калигула , Ншрон , Хитлер , Сталин.......и забележете общите им външни черти ? Те са били дребни , грозни , невзрачни , заекващи , накуцващи и с ред други недостатъци и именно това презрение към себе си ги е карало да се озлобяват към околните и да ги малтретират и жигосват със сила и надмощие ! Те са като белязани и отхвърлени и затова се стремят към култ и тероризъм .Постарах се да бъда максимално кратка ! Поздрави за поста !
цитирай
16. begetron426 - Re: dimitarf
26.10.2008 13:56
При най-ниското стъпало на развитие управлението над другите е давано на човек с необходимите качества, заради големите трудности за оцеляване на дадена общност. Общност, която е имала слаб водач най-често загива. В течение на времето се е наложила тоталната, еднолична власт на олигарсите, императори, крале царе религиозни водачи, която се е превърнала в наследствена. Наследниците в много случай не се имали качествата на водачи, което компенсирали с извращенията на едноличната власт.
В Древна Гърция са намерили правилното решение за избиране на властоимащите и поставили началото на демокрацията. Цялото това развитие е било заради неоправданите и подтиснатите, а не за олигарсите, защото те си живеят добре и още по-добре са внасяли противоречията в обществото.
На демокрацията и предстояло развитие, което е достигнало днешното ниво, но все още недостатъчна за решението напълно на социалните проблеми. Защото демокрацията е призвана да разреши социалните проблеми. Затова демокрацията без социално решение е слаба, а социализъм без демокрация също е слаб.
Днес въпреки демокрацията на власт се добират най-често некъадърни хора, но в сравнение с първичното невежество те притежават некачествените, лъскави фалшиви качества да манипулират другите за собствени облаги. Така че първоначалните необходими истински качества за водач са се извратили в нашето време, което придполага изчезването властниците или избирането на хора с качества на водачи.
С достигане до разум, човека веднага е започнал да насилва Природата, заради своето оцеляване, а днес насилието върху Природата може да излезе от контрол поради развитието на човека и обществото, което да се обърне против човека. Точно по това разумния човек се различава от животните, защото той преобразява околната среда, за да я приспособи към себе си, а животното не нарушава околната среда, а се приспособява към нея. Затова призива назад към Природата е връщане към животинския стадий, което ще е гибелно за цивилизацията ни. Изходът е само напред към Природата чрез развитието ни да контролираме деструктивните процеси в нея, поради нашата дейност, до тогава, до когато преминем на по-горно стъпало на развитие и вече деструктивните природни процеси не могат да ни навредят. Точно затова мистиката и религията са задържали развитието, за да достигне човешкото съзнание НТП. Това не трябва да става чрез спиране на прогреса, а именно, оттук нататък точно чрез прогресивното развитие ще достигнем определеното знание и съзнание необходимо за контрол на деструктивните процеси, поради което религиозната спирачка вече не е необходима, което ще доведе до отпадане на всички религии. Поздрав!!!
цитирай
17. begetron426 - Re: kleopatrasv
26.10.2008 14:51
Права си, че физическите недостатъци най-често се превръщат в психически и такива хора, за да компенсират недостатъците си правят всичко възможно да се доберат до власт, която им дава възможност да правят с другите, каквото си поискат. Така например Сталин е бил много нисък и една саката ръка. Джерджински, който бил добре сложен и хубав мъж се е събличал гол до кръста и е правил гимнастика в двора на Кремъл, а през зимата се е разтривал със сняг. Сталин го наблюдавал от своя кабинет и забранил гимнастиката му в двора на Кремъл. Наполеон също е бил много дребен, Хитлер е бил не добре полово, пират който е бил избран за папа е изнасилил и убил над 100 момичета от 14 до 18 г., Нерон е запалил Рим, за да напише стиховете си т. н. Затова съществува мисълта: "Искаш ли да опознаеш човек най-добре му дай власт над себе си". Така чрез религиозната и светска власт уродството е било причината за изтребване на милиони хора.
За да се отървем от болестите носещи физическото уродство трябва да развиваме познанието и един ден да ги премахнем и масово да поумнеем. При всички случай не развитието може да ни направи всички уроди, а в развитието също има опасност, но само, ако сме несъзнателни, защото ниското съзнание е по-близо до уродливостта, отколкото до човещината. Поздрав!!!
цитирай
18. bovari - Винаги верен на себе си, begetron426!:)
26.10.2008 22:16
Както винаги доказвате, че освен големите познания винаги сте зареден с критически поглед към темите. Въпросите , които провокираха текста Ви. Инквизицията не е част от историята на православието, ако не приемем за инквизиторски гоненията против богомилите, събора против тях. Така че православието е далеч от този грях.
"Повишаване на човешкото съзнание може да бъде постигнато само чрез истинското познание на реалната материална действителност, което ще позволи и построяване на човешко общество без насилие, войни и религия с единен световен мироглед." - Човекът все още не е успял да разбере докрай своя собствен биологически(материален) код - все още не е изследван и не се знае как действа мозъкът(по-голяма част от него), някои жлези с вътрешна секреция...макар че изследва космоса и има немалко постижения. Това е малко парадоксално, малко.:)
И още нещо - никога не е могло, и няма да бъде, човеците еднакво да се стремят към познанието; все ще има такива които нямат нужда от него и тогава съзнанието, за което говорите отново няма да бъде по-чисто! Вярата сближава различията, примирява различията между хората, в смисъл че дори различни по интелект те намират общото, човешкото, божественото:)
И още каква е гаранцията, че ако не беше съществувала инквизицията щеше да има огромен НТП, може би да, може би не?
А колкото до "религията с единен световен мироглед" аз не искам да се случва, трябва да има толерантност между религиите, но е по-добре да има разнообразие и различия, защото светът ще стане по-безличен и скучен:)))))
Сърдечни поздрави!!!:)

цитирай
19. kostadin - За автора на тетралектиката: ...
28.10.2008 22:18
За автора на тетралектиката:
Излиза ,че хипотезата ти е вселенски закон.
За mihala:
Твърдението ти за свободна човешка воля е опасна клопка за наивници.Така могат да те водят за носа като мечка.Необходимо е да осъзнаваш последствията от избора си ,а това е доста трудно в повечето случай.
цитирай
20. bovari - RE:20
01.11.2008 19:40
Много неща искам да кажа в отговор, не зная дали са уместни, но ....
"Обстоятелства ли? Какво значи обстоятелства? Аз съм обстоятелствата!" - така сигурно ти чувстваш нещата, но не всеки човек може да възприема света като Наполеон Бонапарт!
Замислям се върху думите ти "Самите ние БЕЗ ДА СЪЗНАВАМЕ предопределяме съдбата си...." виждаш ли самият ти допускаш, че нещо извън нас ни води, или поне ни насочва.

цитирай
21. kostadin - Bovari, Никой не ти е отнел свобо...
01.11.2008 20:35
Bovari,Никой не ти е отнел свободата да се явяваш и като обстоятелство !Но дали знаеш последствията от изпълнението на желанията си?
цитирай
22. zaw12929 - Не сте прав за религията , затова написах постинг
03.11.2008 19:44
но, не може всичко да се каже
Българите сме възпитани да считаме Религията за зло, което лъже и заблуждава, да мразим турците и нашите попове и чорбаджии. Богатите И не можем да разберем и доброто, което те са и допринасят.На човечеството. Нямам против тетралектиката и против науката. Не е верно съждението че религията се подчинява на Тетралектиката. Тя се подчинява на нормите на душата , а те за сега не са подвластни на науката, Както няма лек за спина, за рака и за инсулта. За постинга Няма последователност в изложението ви. То нагнетява отрицание към религиите, а това противоречи дори на правилата за писане на постинги. Религията е нещо добро и то е допринесло много за човечеството, за възпитаване в заедност, От 20 века има религии, а няма и от два века наука. Много векове религията е съпътствала живота на хората в добро и лошо. И когато е нямало наука, няма средства за ограмотяване на хората те имат нужда и получават обяснение на света. Един от източниците е религията. Но Вашият постинг кой знае защо се насочва срещу нея. Като използва най отрицателни епизоди в които тя участва.
цитирай
23. begetron426 - Re: bovari 18 и 20
03.11.2008 22:51
Критически поглед имам към всичко онова, което изопачава истината, а до нея се стига теоретически чрез логическото мислене, което дава най-добрия метод за проследяване и доказване на взаимовръзката между причината и следствието. Друго най-важно нещо, с което може да се удостовери истината е доказателството за нейното реално обективно съществуване. Така че критиката ми не е насочена само срещу религията, а и срещу ония опоненти, които представят научните факти не точно и невярно. За всичко това трябва много точно знание, без което не може да има логическото мислене, което се подчинява на ограничението на точността, а всяко ограничение е вид диктатура, но при това положение тя се проявява тетралектично в своята положителна форма. От другата страна стои свободата на неточните мнения без логика и доказателство, което пък отразява отрицателната тетралектична същност на свободата водещо до празнословие и неистина.
Ето защо аз предпочитам да не бъда верен на себе си, но верен спрямо истина на доказаното съществуване и когато тя съвпада с моята вяра в нея се получава истинско познание, което може да се противопостави на не истината.
Не е вярно, че инквизиционните методи не са прилагани и от православието. Нашето православие започва и се налага именно с такива методи при покръстването са избити всички ония, които не искат да приемат новата религия. Това е инквизиционния метод на всички религии и при ниско стъпало на развитие е граничело с най-големите ужаси като унищожение на човешки същества. Имало е жертвоприношение на човешки същества в името на Бога на съответните ниски стъпала на развитие.
Срещу богомилите са използвани най-изтънчените методи за мъчение. Един от тях е бил, да бъдат затваряни в железни ковчези живи и да бъдат изпичани в пещ. Наскоро прочетох, че жреците на едно африканско племе са били подведени под съдебна отговорност, защото всяка година хвърлят в гърлото на близкия до тях действащ вулкан по една девойка и то най-красивата, за да омилостивят своя Бог.
Науката именно за своя кратък живот успя да открие много природни закони и да докаже хиляди истини, а религията за своето хилядолетно съществуване не е доказала нито една от своите истини, а е започнало тоталното им отхвърляне от научното познание. Затова трябва ли науката да открие всичко наведнаж. Малко ли е открила и доказала, с което променя света. Не е имало кораби, коли, самолети, ракети, компютри, и мн. др. неща, но сега ги има, а колко болести ги е имало, но сега ги няма. Така ще дойде реда и на произхода на живото, и на генетичния код, на спина, рака и старостта и мн. др. Предпоставка за всичко това е технологичното развитие, което се превърна в предпоставка /компютъра/ за разкриване на целия геном на човека. Това откритие даде възможност за определяне на точното място на всички гени при ДНК на човека, което без компютъра беше невъзможно. Следва разкриването на службата и действието на гените при човешкия геном. За сега е разкрита само 10% от тяхната служба, но науката не е нещо което ще се задоволи с 10% знания за генома, тя ще върви към пълното му разкриване, което ще бъде триумф за човечеството. Защото това познание ще премахне божието наказание /болестите и старостта/.
Не е парадоксално, че се знае още много малко за човешкото тяло и още по-малко за човешкия мозък, а е закономерно. Защото това за сега е най-сложната структурна организация на материята, но вече се е наредила за разкриване и доказателството на истината за нея.
Също не е истина, че сляпата вяра, която няма доказателства за истината сближава хората. Например исляма и християнството постоянно са се изтребвали и постоянно се изтребват.
Единният мироглед не забранява различието, а точно обратното, той е необходимост за разкриване на безкрайното разнообразие на законите на Природата. Най-простия пример е, че всички религии имат Бог, което ги обединява в единство на вярата, но въпреки всичко това носи огромни противоречиви различия, върху която основа се е изтребвало човечество поради това, че този общ мироглед не е съдържал истината. Истинският единен мироглед, за който ще спомогне Тетралектиката може да сближи човечеството, защото ще му позволи да бъде различно, но различие, което съдържа и се управлява от истината. Затова няма опасност от скука, защото единството и различието са принципи на съществуването и развитието на света. Единството го обединява, за да съществува, а различието го разединява, за да се развива, което е тетралектичен принцип.
И накрая ще кажа, че не осъзнавайки нещо не означава божествена намеса, а означава, че сме повече подвластни на случайностите поднесени ни от заобикалящата ни действителност, което определя не управляемостта на съдбата ни, но осъзнавайки себе си и заобикалящата ни действителност ние намаляваме намесата на случайността и можем да влияем на съдбата си като я управляваме в определена граница. За по добро осъзнаване на нещата може да ни помогне само знанието за тях. Първичното осъзнаване сме направили при добиването на разумност, а вторичното по-висше осъзнаване ще получим при поумняване на разума. Поздрав!!!
цитирай
24. begetron426 - Re: kostadin 19
03.11.2008 23:53
Тетралектиката се явява като Всеобщ закон на материалното съществуване и развитие, което означава на всичко съществуващо и развиващо се. Това означава, не само вселенски, а единствен и космически. Защото вселените и антивселените могат да бъдат безкрайни по брой в безкрайното космическо пространство, което е само едно . След Айщайн вселената се превърна в обособена крайна цялост, която се ражда и умира, което предполага много вселени.
Тетралектиката като всеобщ, единствен и неразумен закон на съществуването, развитието и управлението на света, който като механизъм на еволюцията превръща неразумната материя в разумна.
Предпоставка за казаното е съществуването на тетралектичните системи във всичко, неизменни, едни и същи, но с възможност за развитие на света като многообразие. Всичко това подлежи на проверка, защото тетралектичните системи преминават като червена нишка през цялата материя: от елементарните частици до човешкия мозък. Тази проверка е достъпна за всеки и навсякъде може да се направи и да се приложи за обяснение на всички неща. Защото всичко е противоположности, които се раздвояват, за да се удвоят. Поздрав!!!
цитирай
25. voinov50 - !!!
11.12.2008 05:35
Поздрави!
цитирай
26. анонимен - Написаното за времето, след Айн...
11.12.2008 09:17
Написаното за времето,след Айнщайн е с много по дълбока древност.
Космоса и вселената е безкрайна в двете си посоки -макро и микро мир.А какъв тип безкрайност са -това още не се знае от нашата цивилизация.Предположенията за множество вселени и единен космос са произтичащи от екстраполацията основаваща се на езотеричният закон :
Както горе ,така и долу!...Но е необходимо да се съобразяваме и със закона за единицата или цялото,познаваемо само при взаимодействие или проникване него.
Костадин
цитирай
27. palisandar - "Истината - една относителна ...
11.01.2009 11:18
"Истината - една относителна същност, принципно съществуваща." Дефиниране . чрез предполагаемо знание и разбиране за : същност. съествиване и принцип. Интригуващ хап против сънливост ! )))
Поздравления !
цитирай
28. анонимен - oHWlteoWWBNV
25.05.2011 02:58
I'm impressed! You've mngaaed the almost impossible.
цитирай
29. анонимен - YbLAJUnefhylSMq
25.05.2011 08:08
Sonuds great to me BWTHDIK
цитирай
30. анонимен - pTxaYaItYJXxBBc
25.05.2011 08:47
Very true! Makes a change to see soemnoe spell it out like that. :)
цитирай
31. анонимен - buDzqgcfAs
25.05.2011 14:06
Thanks alot - your answer slvoed all my problems after several days struggling
цитирай
32. анонимен - CbWonWhiu
25.05.2011 14:51
mLumk9 <a href="http://aofylvkuvvfc.com/">aofylvkuvvfc</a>
цитирай
33. анонимен - APYFumEDUjLNL
25.05.2011 15:00
3PSxyz <a href="http://yeaijuukuxcm.com/">yeaijuukuxcm</a>
цитирай
34. анонимен - NhwPCzEKSTBpvyQHCb
25.05.2011 15:31
YouВ’re the one with the brains here. IВ’m wathincg for your posts.
цитирай
35. анонимен - QDrEtVbX
25.05.2011 15:45
TED1F8 <a href="http://oletznqlthjm.com/">oletznqlthjm</a>
цитирай
36. анонимен - GEtARFDPe
25.05.2011 19:45
Fell out of bed feeling down. This has birtgheend my day!
цитирай
37. анонимен - dImKCzGm
25.05.2011 20:16
iUHi2k , [url=http://etuluteslmik.com/]etuluteslmik[/url], [link=http://nyzuxzivcweh.com/]nyzuxzivcweh[/link], http://vsjqezcarbky.com/
цитирай
38. анонимен - qwXZDawsmazaIkTyw
25.05.2011 20:39
Thank God! Somenoe with brains speaks!
цитирай
39. анонимен - QAFBCeDmpSVSE
26.05.2011 13:23
KeFbBv <a href="http://nlhpwmftxbwc.com/">nlhpwmftxbwc</a>
цитирай
40. анонимен - JjIzFlROgwmVZeWV
26.05.2011 14:09
odvpmY <a href="http://xouqzodgkube.com/">xouqzodgkube</a>
цитирай
41. анонимен - bMnBDbfHuNXKBTPNrJ
26.05.2011 19:04
QvYsj7 , [url=http://gchfbphaxrwo.com/]gchfbphaxrwo[/url], [link=http://orfdfmrtxufx.com/]orfdfmrtxufx[/link], http://hgeixjqyefqs.com/
цитирай
42. анонимен - hOajyBXTWUiATF
26.05.2011 19:07
ygbd4B , [url=http://aljeyxzrwlqs.com/]aljeyxzrwlqs[/url], [link=http://xvvmvwrhorsr.com/]xvvmvwrhorsr[/link], http://hxujzessxufv.com/
цитирай
43. анонимен - nUQtxdNNmlIFFTV
26.05.2011 20:04
vCmjMo , [url=http://dxbypiuqnccw.com/]dxbypiuqnccw[/url], [link=http://xljofrbsjnob.com/]xljofrbsjnob[/link], http://bzzpzhfznxat.com/
цитирай
44. анонимен - HeJRMXLvW
26.05.2011 20:33
QUxXLl , [url=http://hesrghiinkcz.com/]hesrghiinkcz[/url], [link=http://tzqgzblytthh.com/]tzqgzblytthh[/link], http://usjxvhktlipz.com/
цитирай
45. анонимен - jTCrDLTyEnl
28.05.2011 16:46
Tip1jv <a href="http://eirnkgitetwj.com/">eirnkgitetwj</a>
цитирай
46. анонимен - FeHiKxbTlZWjRszdLFb
28.05.2011 17:04
O5kWbr <a href="http://qiyxisjwnpob.com/">qiyxisjwnpob</a>
цитирай
47. анонимен - poFsDOGKa
28.05.2011 17:12
mJ3Sv2 <a href="http://kurlftfpfgch.com/">kurlftfpfgch</a>
цитирай
48. анонимен - aopVYenZpsYURuxzeUy
28.05.2011 17:23
koDMXQ <a href="http://txeexbyhbjed.com/">txeexbyhbjed</a>
цитирай
49. анонимен - wdJTtSbhk
28.05.2011 19:03
UPKh8K <a href="http://efgwswujzrxf.com/">efgwswujzrxf</a>
цитирай
50. анонимен - hlVuUVrlDjiSJWJ
28.05.2011 19:28
E5WdZu <a href="http://tesqxiqzqbsr.com/">tesqxiqzqbsr</a>
цитирай
51. анонимен - WokWTDbTngfcdNmHmD
31.05.2011 19:20
LgvVXb , [url=http://vrlpuksgryuw.com/]vrlpuksgryuw[/url], [link=http://vowikzjygaad.com/]vowikzjygaad[/link], http://ilgwlcujtvuo.com/
цитирай
52. анонимен - MHxYfKvzRihbHYhD
31.05.2011 19:43
D65rLI , [url=http://fabwmorbucsx.com/]fabwmorbucsx[/url], [link=http://ijajhrcxgnsp.com/]ijajhrcxgnsp[/link], http://ebavatdvogye.com/
цитирай
53. анонимен - KUJeyMZEfAzuVxSCn
31.05.2011 19:48
2EeEzX , [url=http://hheoqhvdylgq.com/]hheoqhvdylgq[/url], [link=http://ivrwxorhhjna.com/]ivrwxorhhjna[/link], http://hphsoanfoomv.com/
цитирай
54. анонимен - opjCEcJT
01.06.2011 13:08
QrOGfQ , [url=http://nsqinnnjeipz.com/]nsqinnnjeipz[/url], [link=http://jpokkmvmjokh.com/]jpokkmvmjokh[/link], http://fdnaujfzaljt.com/
цитирай
55. анонимен - RXfleVstaymrUAnMko
01.06.2011 14:05
g9aCdw , [url=http://ippcyehxqmhr.com/]ippcyehxqmhr[/url], [link=http://mlcteokbairy.com/]mlcteokbairy[/link], http://kcyjyhvzayac.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: begetron426
Категория: Технологии
Прочетен: 2892827
Постинги: 370
Коментари: 4166
Гласове: 87741
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031